Interviu cu Thomas Brient și Delphine de Andria, oficiali Renault

În cadrul Salonului Auto de la Geneva am participat la un interviu cu doi reprezentanți Renault. Vorbim despre Thomas Brient, director gama M1 și despre Delphine de Andria, director de produs Kadjar. 

 

  1. Poate fi privit Kadjar ca o extindere a ideii lui Captur?

Kadjar este un crossover compact care intră în segmentul C, Captur intrase în segmentul B, iar Renault a luat hotarârea de a avea o serie de crossovere în gamă. Pentru segmentul mare îl avem pe Koleos.

  1. Care ar fi țintele de vânzări pentru Kadjar în Europa în primul an complet de comercializare și dacă ați comunicat ceva detalii de preț, măcar pentru Franța?

Din păcate nu vă putem comuninca obiectivele de vânzări, iar prețurile vor fi publicate cu ocazia testelor, pentru fiecare țară în parte. Singurul lucru pe care vi-l putem spune este că prețurile vor fi adecvate pentru segmentul C al crossoverelor. În luna mai, odată cu testarea dinamică se vor comunica și prețurile.

  1. Cu Koleos ce se va întâmpla? Îl veți înlocui cu un alt model pentru că vânzările lui sunt foarte mici, sub 10.000 de unități pe an în Europa.

Într-adevăr, Koleos este un model cu un ciclu de viață aproape complet. Ca dimensiuni acesta intră undeva între segmentele C și D, și va fi înlocuit de un alt model care va intra în segmentul superior. Trebuie să vă spun că modelul Kadjar este un vehicul nou, în sensul că se integrează în gama Renault fără a inlocui niciun alt model precedent. Este un vehicul de cucerire si speram sa atacăm 2 grupuri țintă de clienți. Primul grup, clienții care au părăsit Renault în momentul în care segmentul de crossovere pe piața tururor mărcilor a început să se dezvolte iar brand-ul francez nu a mai avut o ofertă adaptată. Al doilea grup țintă este reprezentat de clienții care până acum nu găsiseră la Renault ceva care să le placă, iar acum se vor îndrepta spre producător, atrași fiind de această imagine.

  1. Acum 10 – 15 ani a fost o foarte mare ofensivă a monovolumelor. Renault avea în gamă 4 modele, iar acum pare că a abandonat acest segment și se reorientează către crossovere. Vedem o reorientare completă? Nu vine cumva în concurență cu Nissan?

Într-adevăr, ai dreptate. Moda monovolumelor a fost acum 10 ani, dar crossoverele nu vin să îndepărteze cu totul monovolumele. Deși clienții au scăzut ca număr, rămâne un segment constant pentru că există numeroase familii care au nevoie de spațiul și de funcționalitatea unui monovolum. De aceea vom continua să avem în gamă un astfel de model, vom lansa un înlocuitor al Scenicului, însă a trebuit să intrăm și pe segmentul de crossovere pentru că astfel de produse nu se aflau în gamă și reprezintă o zonă înfloritoare. Ceea ce oferim este adițional față de ce exista înainte.

În ceea ce privește concurența cu Nissan, răspunsul este nu. Platforma este comună, dar pentru crossover-ul Kadjar am folosit din plin ADN-ul Renault pentru că nu ne doream să atacăm Qashqai.  Vehiculele au fost concepute pentru a viza 2 grupuri țintă. Chiar și poziționarea de marketing este diferită. Qashqai este mai degrabă un vehicul urban, iar Kadjar este îndreptat către outdoor.

Când ne referim la ADN spunem design, tușa emoțională dată de Laurance van der Acker. Calitatea percepută este diferită față de Nissan, și la fel și confortul (pe partea de scaune). Volanul și ecranul de 7 inchi provin de la Espace. Pe partea mecanică venim cu versiuni 4×2 și 4×4. De asemenea, am integrat și un 4×2 cu Extended Grip. Vor exista 2 motorizări diesel de 110 CP și 130 CP, o motorizare pe benzină de 130 CP, pe când la Qashqai este una de 115 CP. Am dori să intrăm pe segmentul de crossovere pentru că nu aveam așa ceva în gamă, dar ne poziționăm diferit față de Qashqai pentru a nu ne canibaliza.

  1. Aveți în vedere un pachet de accesorii?

Există versiunea X-Mod care vine cu un design îndreptat către outdoor. Se observă scuturile față – spate, tapițeria modificată și anvelopele M+S GoodYear 4 Season pe jante de 17 inch.

  1. Ne-ați spus că nu vreți să concurați cu Qashqai, dar care va fi rivalul principal?

Peugeot 3008, Kia Sportage, Hyundai ix35 (Tucson), dar și Volkswagen Tiguan. De la țară la țară, diferă concurentul principal, dar cam aceștia ar fi rivalii la care ne-am uitat și pe care i-au luat în țintă.

  1. Există planuri pentru o versiune cu șapte locuri a lui Kadjar?

Nu ne-am gândit să avem o versiune cu șapte locuri pentru că există în gamă un monovolum atât cu 5, cât și cu 7 locuri. În plus, nu voiam să avem o concurență între cele două, ba mai mult am vrut să păstrăm atractivitatea crossoverului.

Clienții care își cumpără un crossover sunt aceia care se gândesc mai întai la ei, la cum se simt ei la volan și cum le place mașina, și mai apoi la familie. În schimb, cei care optează pentru monovolume se gândesc întâi la familie și la cum se vor simți ceilalți în mașină.

  1. Vor exista motorizări mai puternice sau o versiune hibridă?

Pe lângă motorizările oferite în momentul lansării va mai exista un propulsor pe benzină de 160 CP.  Motorizările propuse în prezent vin cu emisii de CO2 la un nivel mic, însă în cadrul Alianței studiem posibilitățile motorizării hibride și cine știe, s-ar putea ca pe parcursul de viață al mașinii să adăugăm și un astfel de sistem de propulsie.

Foto | Largus

Adaugă un comentariu

Articole similare