Masini economice pentru oraș: cele mai bune oferte

Pentru foarte mulți români mașină economică‘ echivalează cu motorizarea diesel. Și totuși, economia unei mașini nu constă numai în consumul de combustibil.

Profilul unei mașini economice include calcule mai complexe, care pleacă de la prețul de achiziție, rulajul anual estimat, costurile de întreținere și, nu în ultimul rând, valoarea de revânzare. În cazul unui model citadin, o motorizare diesel nu se califică, având un preț de achiziție ridicat, în special raportat la valoarea mașinii, costuri de exploatare mai mari și un rulaj redus, care nu poate acoperi diferența de preț din economia de combustibil. Cele mai bune opțiuni sunt mașinile de clasă mică sau mini, cu motorizări economice cu benzină dar, în funcție de obiceiurile de mobilitate, nu putem exclude modelele electrice și hibride. Iată propunerile noastre, într-o ordine complet aleatoare:

 

Masini economice: Dacia Logan 1.2 16v

Masini economice: Dacia SanderoCu un preț de pornire de 6.990 de euro, e greu să găsești o mașină mai ieftină. Chiar și Sandero este ceva mai scump. Motorizarea turbo cu trei cilindri 0,9 TCe este cea mai economică pe benzină, dar costă cu peste 2.000 de euro mai mult, așa că recomandăm motorizarea de bază de 1,2 l/75 CP. Consumul mediu de combustibil: 5,9 l/100 km.

 

 

 

Masini economice: Kia Soul EV

Masini economice: KIA Soul EVCu un preț de listă de 37.188 de euro, versiunea electric a lui Kia Soul nu pare cea mai economică mașină. Totuși, pentru cei care parcurg distanțe mari în oraș, autonomia bună și costurile reduse de exploatare pot acoperi, în timp, prețul mare de achiziție.

 

 

 

Masini economice: Toyota Yaris HSD

Masini economice: Toyota Yaris HSDYaris HSD este, fără doar și poate, cea mai ieftină mașină hibridă pe care o poți cumpăra, cu numai 14.780 de euro. Iar cu un consum urban de 3,1 l/100 km, își va scoate banii cu siguranță. În plus, modelele electrice și hibride au costuri de întreținere și taxe mai mici.

 

 

 

Masini economice: Opel Corsa

Masini economice: Opel CorsaPână la intrarea pe piață a mezinului Karl, Corsa este cel mai ieftin model din gama Opel. Motorizare de bază pe benzină, de 1,2 l/70 CP costă, pe versiunea cu trei portiere, de la 10.850 de euro (pentru 5 uși, plătiți cu 300 de euro în plus). Ceva mai economice sunt însă unitățile de 1,4 litri cu 75 CP sau 90 CP, care costă doar 50, respectiv 100 de euro mai mult, și consumă, în medie, 5,2 l/100 km.

 

 

Masini economice: VW up!

Masini economice: VW up!Cel mai ieftin VW este un specialist al aglomerărilor urbane, iar motorizarea de 1,0 litru/60 CP cu trei cilindri consumă în medie numai 4,5 l/00 km. Prețul de pornire este de 8.892 de euro, dar pentru 392 de euro în plus se poate comanda versiunea BlueMotion, care are un consum mixt de numai 4,1 l/100 km. Voi alegeți.

 

 

 

Masini economice: Peugeot 208

Masini economice: Peugeot 208Modelul de clasă mică al leului francez poate fi adus în garajul propriu în schimbul a 10.169 de euro. Motorizarea PureTech de 999 cmc dezvoltă 68 CP și afișează un consum mediu de 4,3 l/100 km. Greu să găsești ceva mai economic în acest segment.

 

 

 

Masini economice: Renault Clio

Masini economice: Renault ClioCa și în cazul Opel, Renault nu aduce încă noul Twingo, în schimb Clio are acum un preț imbatabil. Motorizarea pe benzină de 1,2 litri/75 CP costă numai 8.400 de euro, și are un consum mediu de 5,5 l/100 km.

 

 

 

 

Masini economice: Smart fortwo/forfour

Masini economice: smartRod al colaborării dintre Daimler și Renault, noua generație smart este un veritabil pas înainte față de vechiul model. Prețurile pornesc de la 10.788 de euro pentru modelul cu două uși și motorizarea de 61 CP, care consumă 4,5 l/100 km. Pentru 564 de euro în plus, puteți opta pentru motorizarea de 70 CP, care consumă doar 4,1 l/100 km. Voi decideți dacă merită diferența.

 

 

Masini economice: Ford B-Max

Masini economice: Ford B-MaxNu putem ocoli din acest top modelul produs de Ford la Craiova. Extrem de practic cu montantul central integrat în rama portierei, B-Max are un preț de pornire de 13.400 de euro. Motorizarea de bază este de 1,4 l/90 CP, consumul ajunge la 6,0 l/100 km. Motorizările EcoBoost sunt mult mai economice (până la 4,9 l/100 km), dar și mai scumpe la achiziție (750 de euro în plus).

 

 

Masini economice: Toyota Auris HSD

Masini economice: Toyota Auris HSDDin acest top cu greu putem ocoli Toyota Prius, un adevărat simbol al spiritului eco. Dar dacă v-am spune că există o mașină la fel de bună, mult mai practică și cu 8.000 de euro mai ieftină? E clar, o ocolim și alegem Auris hibrid. Același consum mixt de 3,9 l/100 km, doar 20.301 euro. Eh?