Mercedes Clasa E (W 212) de la 14.000 de euro

Noua Clasa E a intrat în showroom-uri, ceea ce împinge în jos prețurile modelului anterior. Alertă de chilipir!

Înainte, lumea era mult mai ușor de înțeles. Un diesel costa mai mult decât un motor pe benzină, dar valoarea de revânzare era mult mai stabilă. Un break era mai scump decât un sedan, dar aducea ceva mai mulți bani la revânzare, peste câțiva ani. Clar, nu se putea altfel. Dar astăzi, cine caută să cumpere o Clasa E accesibilă poate avea o surpriză deloc mică. Modelele mai ieftine care sar în ochi la dealeri sunt T-Modell cu motoare diesel – la Mercedes aceasta este denumirea pentru break-uri elegante, dar și foarte costisitoare de cele mai multe ori. Numărul de model 212 nu a avut un start prea bun, când a intrat pe piață în 2009. După W 210 (1995-2002) cu problemele sale grave de coroziune, și W 211 (2002-2009), care a suferit de tot felul de probleme cu sistemele electronice, imaginea nu era prea bună. În plus, clientela conservatoare nu aprecia designul angular, mulți fiind de părere că predecesorul era mai elegant.

Mercedes Clasa E W 212

Astăzi, cumpărătorii s-au obișnuit cu noul stil și sunt de părere că Mercedes a învățat din greșelile trecutului, făcând lucrurile cum trebuie. În actualul Auto Bild TüV Report, 212 se poziționează întotdeauna în zona verde, din partea superioară a clasamentelor. Ca probleme, doar ocazional a fost semnalată o acționare inconsistentă a frânei de parcare. S-au mai întâlnit uzuri ale rulmenților dinspre motor și puntea spate ai axului cardanic, dar aceștia pot fi considerați consumabile.

Mai deranjant este lanțul de distribuție de la motoarele diesel cu patru cilindri, care se pot alungi și cauza distrugerii motorului. În acest caz trebuie intervenit la cel mai mic zgomot suspect – din nefericire, lanțul este în spatele motorului, ceea ce face ca reparația să fie scumpă. Ceva mai ieftină, dar aproape la fel de enervantă este înlocuirea becurilor H7 ale farurilor. Acestea sunt atât de dificil de accesat, încât cunoscătorii recomandă faruri cu xenon.

La condus, 200 CDI, cu sunetul său mormăitor și schimbarea molatecă a treptelor cutiei automate, denotă ceva din senzația de relaxare a unui Mercedes clasic. Adesea criticate pentru simplitatea lor, plasticele din interior nu scârțâie nici după ce au călătorit de patru ori în jurul lumii. La fel de tăcută este și suspensia. Atenție, însă: multe exemplare din leasing nu sunt la fel de bine întreținute. Recomandăm exemplare de la proprietari particulari, chiar dacă sunt mai scumpe.

Mercedes Clasa E: Rugina nu mai este o problemă

Modelul nostru E 200 CDI T-Modell este negru și provine de la un dealer de mașini rulate din Hamburg. Este la primul proprietar, fiind astfel bine întreținut. Din 2010, face parte din prima generație. Modelele actualizate de după ianuarie 2013 se recunosc după blocurile optice mai înguste în față și în spate. Pe parcursul a două rechemări, producătorul a mutat conductele sistemului de asistare a direcției, iar la modelele cu 4Matic a înlocuit caseta de direcție. Atenție la kilometrajele măsluite: Clasa E este mașină de cursă lungă, adesea are rulaje astronomice.

Mercedes Clasa E W 212Rugină
Apare numai superficial. La modelul anterior, situația era cu adevărat gravă.

 

Mercedes Clasa E W 212Injectoare
E posibil să aibă scurgeri la motorizările diesel cu patru cilindri.

 

Faruri
Cele mai multe modele de Clasa E au faruri cu xenon și e ok. În cazul celor cu halogen H7, înlocuirea becurilor este un calvar.

Mercedes Clasa E W 212Rulmenții axei spate
Masa mare și propulsia spate fac ca uzura să fie semnificativă la puntea spate.

 

Verdict
Cu Clasa E W 212, Mercedes și-a regăsit calitatea de odinioară. Oferta de mașini rulate de pe piață este imensă, iar varietatea modelelor este enormă. Cei interesați trebuie să fie atenți doar la kilometraj: adesea, acesta este contrafăcut.

 

Adaugă un comentariu