Opel Corsa 1.3 CDTI Easytronic – Consum măsurat cu pipeta

Încă de la primii kilometri, Corsa noastră de anduranță s-a remarcat prin consumul infim de combustibil. Asta ne-a împins să testăm cât de economică poate fi în condiții reale de exploatare.

 

În orice discuție despre mașini, întrebarea invariabilă care macină pe toată lumea este legată de consum. Dacă e vorba de o motorizare diesel, toți se așteaptă la cifre cât mai mici, așa că ocazional aici se mai exagerează. Și totuși, există și mașini ale căror cifre de consum pot descumpăni pe curiosul care întreabă astfel de detalii. Este și cazul Corsei noastre din testul de anduranță, care și-a făcut un renume din a refuza vehement vizitele la benzinărie. Un comportament care ne-a pus pe gânduri, așa că am trimis-o în tradiționalul test de consum al Auto Bild, pentru a vedea clar de ce este în stare.

Opel Corsa 1.3 cdti

Motorul diesel de 1,3 litri/95 CP știe să prețuiască fiecare gram de motorină, fiind ajutat foarte mult în demersul său de cutia de viteze robotizată Easytronic. Cu rapoartele sale lungi și schimbările domoale, aceasta face foarte simplă economisirea combustibilului, fără eforturi deosebite din partea celui de la volan. E drept că nici nu ne-am bătut foarte mult capul: am vrut să testăm consumul în condiții cât mai apropiate de circulația reală. Asta a însemnat două persoane în mașină, cu folosirea normală a aerului condiționat (climă automată reglată pe 23 de grade Celsius într-o zi cu soare, dar nu foarte călduroasă, la 20 de grade temperatură la umbră). Traficul din București nu ne-a menajat deloc, fiind una dintre cele mai aglomerate zile la o oră care de obicei nu anunța nimic deosebit. Am prins și un ambuteiaj în Pasajul Unirii, pe care l-am parcurs într-un ritm de melc, la urcarea rampei fiind ușor deranjați de tendința Corsei de a o lua la vale în secundele scurse de la apăsarea pedalei de accelerație și până la cuplarea ambreiajului. E clar, nu i-ar strica un ajutor la plecarea din rampă. În aceste condiții vitrege, la capătul traseului urban de test consumul mediu a înregistrat 5,2 l/100 km, după ce înainte de intrarea în Pasajul Unirii ne răsfățam cu 4,7 l/100 km.

Același ghinion l-am avut și pe bucla interurbană, unde am fost prinși într-un ambuteiaj între Otopeni și Balotești, generat de un accident de circulație la Săftica. Chiar și în aceste condiții, cifra de 3,4 l/100 km este una respectabilă, mai ales că traseul a inclus, în premieră, și un sector de autostradă, între Moara Vlăsiei și ieșirea spre Snagov a A3. Jos pălăria, Corsa!

 

Opel Corsa 1.3 CDTI la proba costurilor – Mobilitate pe bani puțini

Dincolo de cifrele seci, în utilizarea cotidiană este mai important răspunsul la întrebările practice. Cât de mult poți merge cu un plin de combustibil? Cât te costă să parcurgi 100 km în București? Dar în afara orașului? Care sunt costurile de exploatare? La toate aceste întrebări, Corsa de anduranță are răspunsurile potrivite. Iar Corsa este prietenoasă chiar de la înmatriculare: pentru că motorizarea 1.3 cdti este Euro 6, iar nivelul emisiilor de CO2 este de 87 g/km, taxa de poluare este de numai 173 de lei. Apoi, costurile reviziilor sunt infime: acestea se fac la intervale de 30.000 km și costă între 60 de euro și 175 de euro. Cel puțin 865 de kilometri se poate merge cu un plin în traficul infernal din Capitală (peste 1.300 km în afara orașului). În București, fiecare 100 km parcurși costă doar 26 de lei, iar pentru deplasările în afara orașului trebuie puși deoparte chiar și mai puțini bani: doar 17 lei. Cine dă mai puțin?

traseu urban

traseu extraurban

 

Opel Corsa 1.3 CDTI Easytronic – date tehnice

Motor: L4, turbo-diesel, cilindree 1248 cmc • Putere maximă 95 CP/3750 rpm • Cuplu maxim 190 Nm/1750-3500 rpm • Transmisie: față, cutie robotizată cu 5 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4021/ 1736/1479 mm • Ampatament 2510 mm • Portbagaj 280-1090 litri • Performanțe: 0-100 km/h 12,3 sec • Viteza maximă 177 km/h • Consum mediu 3,1 l/100 km, • Emisii CO2 82 g/km

 

Citește și:

Prezentare Opel Corsa 1.3 CDTI

Cutia Easytronic de la Opel Corsa 1.3 CDTI

Echipare de iarnă – Opel Corsa 1.3 CDTI 

Metronomul de oraș – Opel Corsa 1.3 CDTI

Consum măsurat cu pipeta – Opel Corsa 1.3 CDTI

 

Verdict

Cât de puțin poate să consume un automobil de oraș? Opel Corsa 1.3 cdti Easytronic din testul nostru de anduranță împinge limitele și reușește valori impresionante în viața reală, în condiții de test departe de cele obișnuite din punct de vedere al traficului.

Adaugă un comentariu