Porsche Panamera – O nouă generație la start

Porsche a prezentat noua generație Panamera în cadrul unui eveniment special organizat seara trecută la Berlin. Descris drept cel mai rapid sedan de lux din lume, Porsche Panamera adoptă un design inspirat de noul 911.

Zona frontală aduce modificări majore. Avem blocuri optice noi, o grilă ceva mai agresivă, o capotă bombată și prize de aer generoase. Privit din lateral, Porsche Panamera continuă să ofere acel look de coupe. În partea posterioară, spoilerul a suferit și el transformări consistente, stopurile sunt noi, iar acum acestea au fost unite printr-o baghetă, la fel ca în cazul lui 911.

2017 porsche panamera (7)

Noua generație Porsche Panamera măsoară 5.049 mm (+34 mm) lungime, 1.937 mm  (+6 mm) lățime și 1.423 de mm înălțime (+5 mm). De asemenea, ampatamentul a crescut și el cu 30 de mm, ajungând acum să măsoare 2.950 de mm.

Porsche Panamera – Interior

Interiorul lui Porsche Panamera a primit și el modificări consistente. În afara stilului minimalist adoptat de germani, vedem cum butoanele fizice s-au rărit, acestea fiind înlocuite cu zone tactile. În plus, o parte dintre funcțiile acestora au fost integrate în sistemul de infotainment care acum utilizează un ecran de 12,3 inchi amplasat în zona centrală a bordului.

2017 porsche panamera (16)

Panoul de instrumente este și el de ultimă generație, ceasul central fiind flancat de două ecrane de 7 inchi.

Porsche Panamera – Motorizări

Sub capota noului Panamera, Porsche pune la dispoziție trei motorizări. Prima dintre acestea va purta denumirea de Panamera 4S și folosește un V6 biturbo de 2,9 litri care produce 440 CP (+20 CP) la 5.650 rpm. Cuplul motor se cifrează la 550 Nm (+30 Nm) și este disponibil între 1.750 și 5.500 rpm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4,4 secunde, respectiv în 4,2 secunde când modelul este echipat cu pachetul Sport Chrono.

Urmează versiune este Panamera 4S Diesel, care integrează un V8 biturbo de 422 CP. Puterea este livrată la 3.500 rpm, iar cuplul motor de 850 Nm este disponibil între 1.000 și 3.250 rpm. Viteza maximă a lui Panamera 4S Diesel este de 285 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4,5 secunde (4,3 secunde cu pachetul Sport Chrono).

Vârful de gamă o să fie reprezentat de Panamera Turbo. Versiunea beneficiază de aportul motorului V8 de 4,0 litri biturbo și 550 CP. Cuplul motor este 770 Nm și este livrat între 1.960 și 4.500 rpm. În compania pachetului Sport Chrono, Panamera Turbo accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,6 secunde atunci când este echipat cu pachetul Sport Chrono.

Așa cum probabil ați intuit, toate versiunile vin echipate cu sistemul de tracțiune integrală, iar resursele motorului sunt manageriate de o cutie de viteze cu dublu ambreiaj și opt rapoarte.

Pe lista de opționale, clienții vor putea bifa o suspensie pneumatică, un sistem de direcție și pe puntea spate, dar și sistemul de management 4D Chassis Control.

Noua generație Porsche Panamera este deja disponibilă la comandă, iar prețurile în România, fără TVA, sunt: 100.288 de euro (Panamera 4S), 103.669 de euro (Panamera 4S Diesel) și 134.968 de euro (Panamera Turbo).

Adaugă un comentariu