Verificarea blocurilor optice și a bateriei – În vizită la oftalmolog

Echipa Auto Bild România a mers în service-ul Midocar Vitan pentru verificarea blocurilor optice, a bateriei și a consumatorilor.

Ultima scâncire a iernii a trecut de ceva vreme, primăvara se pregătește și ea să ne spună adio, iar vara, presărată de concedii, bate la ușă de zor. Pentru o vacanță fără probleme ar trebui să treci pe la un service pentru câteva verificări de rutină. Astăzi, echipa Auto Bild România a mers în service-ul Midocar Vitan pentru o serie de reglaje ale farurilor și pentru verificarea bateriei și a consumatorilor.

Așa cum ne așteptam, vizita nu avea să fie una lungă și plină de bătăi de cap. După cuplarea aparatului de diagnoză, al nostru Volkswagen Passat din 2006 avea să fie verificat în cel mai mic detaliu. Ce-i drept că luminile cu tehnologie LED aplicate ulterior achiziționării aveau să fie semnalizate ca probleme (rezistență mărită), însă acest lucru era știut de la bun început și nu am luat în calcul erorile indicate de aparatul de diagnoză.

în funcție de evenimentele apărute, instrumentul de lucru va genera planuri de verificare pentru identificarea și rezolvarea problemelor. Pentru că mașina de pe stand avea mici bube cu fascicolul de lumină, am trecut la îndepărtarea acestora și la reglarea farurilor. După efectuarea acestor operații i-am confirmat aparatului că totul este în regulă. Am trecut apoi la verificarea bateriei. Ca orice aparat de verificat profesional, fără o serie de detalii, nu te poți apuca de treabă.

Astfel, am introdus tipul bateriei, numărul de amperi la pornire, capacitatea și temperatura măsurate. La final, aparatul eliberează un bon fiscal’, pe care sunt trecute toate informațiile esențiale. Pentru că am ajuns în acest stadiu, am continuat cu verificarea încărcării acumulatorului. Aparatul de diagnoză a permis realizarea acestui lucru, iar cu mașina pornită am examinat încărcarea bateriei.

La final, am trecut la verificarea consumatorilor statici. După selectarea acestui tip de evaluare, am încuiat mașina, am calibrat dispozitivul de verificare și am așteptat ca toate computerele să intre în stand-by. Rezultatul final: 0,03 A.  După aproximativ 45 de minute am plecat din service. Pentru verificarea luminilor, a acumulatorului, a consumatorilor statici și pentru reglajul blocurilor optice am achitat suma de 54 de lei cu TVA inclusă.

Verificarea blocurilor optice și a bateriei – 6 pași de urmat

reglaj far

Verdict

Procesul de verificare a blocurilor optice nu este unul dificil și nici costisitor. Cât despre acumulator, acesta necesită o verificare periodică pentru a cunoaște starea de „sănătate a acestuia și pentru a vedea capacitatea de încărcare.

Adaugă un comentariu