Revista Auto Bild nr. 14 din 04 iulie 2015

Dacă ați văzut Jurassic World, probabil v-a fost atrasă atenția și de numeroasele modele Mercedes-Benz, are apar mai mult decât actorii din rolurile secundare. În special unul anume, a cărui siluetă trezește suspiciuni de plagiat grosolan: Mercedes-Benz GLE Coupé, noul rival din Stuttgart al lui BMW X6. Da, evaluarea gamei GLE (adică urmașul lui ML) este cel mai important subiect din numărul 14 al revistei Auto Bild, însă s-ar putea să vă placă și alte vești din lumea auto.

De exemplu, una despre Alfa Romeo: aceasta revine la mașinile sport care au făcut istorie acum 50 de ani! Pentru a evidenția această evoluție, am comparat noua Giulia cu predecesoarea sa din 1962, care a reprezentat cândva un etalon al plăcerii de a conduce. Oare italienii vor reedita succesul cu noul model? Până una-alta, să trecem în cealaltă extremă.

Uite schimbarea, nu e schimbarea! Noul Audi A4 este atât de conservator în evoluția designului exterior încât riscă să treacă neobservat chiar și prin ochii celor care mai știu câte ceva despre mașini. Însă pe dedesubt se găsește o cu totul altă mașină, mult mai eficientă și mai performantă decât predecesoarea sa, iar nivelul tehnologic de la bord este cel puțin la același nivel cu cel al rivalilor!

Nu-i așa că ți-ai dorit mereu un MINI, însă nu te-ai gândit serios să-ți cumperi unul pentru că nu era suficient de încăpător pentru a fi o mașină bună la toate? Ei bine, vestea asta o să-ți placă: noul MINI Paceman este la fel de spațios ca o compactă, rivalizând direct cu Audi A3 Sportback. Ce alte veleităţi are acesta și cât de bine arată un MINI cu o amprentă atât de mare? Păi te invităm să descoperi singur în Auto Bild nr. 14.

Cât de tare este să ai o mașină compactă care poate să poți înjosi multe sportive cu pretenții? Fix asta promite Honda cu noul Civic Type-R, care pune în joc 310 CP pentru a deveni cea mai rapidă mașină cu tracțiune față! Însă va fi cumpărată doar de pasionații de japoneze sau are tot ce-i trebuie pentru a deveni un best-seller în această clasă? Încă n-ați văzut prețul.

Este full-electric, poate parcurge 150 de km cu o încărcare și consumă energie în valoare de 5 lei la 100 km. Nu pare descrierea unui Logan, nu? Și totuși această mașină există, iar noi am condus-o în exclusivitate pentru a vedea ce șanse are această tehnologie pe piața de la noi. Aflați povestea Daciei Logan electric, care rămâne accesibilă după standardele mașinilor EV și rulează neașteptat de bine.

Nu există vară în care să nu visăm cât de frumoasă ar fi viața noastră dacă am avea și o decapotabilă în parcare. Însă prețurile prohibitive ale acestor modele ne calmează instantaneu orice porniri în această direcție. Și totuși, soluții există, doar că nu le căutăm unde trebuie! De exemplu, o Mazda MX-5 din prima generația poate fi cumpărată și cu 1500 de euro, iar un model mai recent, cu plafon metalic, pot fi găsite și la mai puțin de 10.000 de euro. Nu vă grăbiți însă, pentru că în Auto Bild nr. 14 am scris și ce nu este în regulă cu toate acestea.

Viteză, viteză, viteză! Avem noi o tradiția ca într-o zi de vară să adunăm cele mai rapide mașini din toate clasele și să le comparăm pe circuit. Normal trebuia să ajungem pe Nurburgring, însă cum aici a fost impusă o limită de viteză și nu ne-am fi permis să încasăm câteva radare la fiecare tur, am ales Sachsenring – un adevărat tărâm al libertății.

Tot nu v-am convins? Atunci poate vreți să aflați cum a ajuns Walter Röhrl să aibă un accident la volanul lui Porsche 918 Spyder. Ne-am gândit noi că acesta trebuia să fie titlul de pe copertă…

Adaugă un comentariu