Second Hand - Second-hand

BMW Seria 5 Touring: Nobil și bun

Autor: Auto Bild Romania Publicat: 21.02.2016 08:00

Eleganța clasică și fiabilitatea excelentă fac din BMW Seria 5 Touring un adevărat pont. Numai dacă ar fi fost mai ieftin.

Kilometrii zboară, cablul tahometrului se încinge. Break-urile din clasa mare, propulsate de dieseluri economice, sunt caii de povară pentru distanțe mari, probabil că nicio altă clasă de mașini nu înghite atât de mulți kilometri.

BMW Seria 5 Touring

Întotdeauna în frunte se află BMW. Aici, cărăușii de lux cu performanțe sportive au tradiție. Actuala Serie 5, cunoscută sub denumirea internă F11, se produce din 2010. 90% dintre clienți aleg acum motorizări diesel, cele mai multe cu patru cilindri. Cu câțiva ani în urmă, așa ceva era de neconceput.

Am ales o mașină de companie returnată din leasing de la un dealer din Bremen pentru a vedea cum s-a descurcat în carieră. Mașina, un 520d argintiu din 2011, a adunat deja în patru ani 172.000 km. Loviturile de pietre din partea din față sugerează că nu a fost menajată deloc. E ceva obișnuit, pentru că 85% din toate mașinile Seria 5 sunt cumpărate de companii. Iar acolo sunt exploatate din greu. Dar chiar și așa, Seria 5 nu-și trădează aspirațiile mult mai ambițioase.

BMW Seria 5 Touring: Proba conducerii

Chiar și la rularea cu viteze mari, Seria 5 poate fi condusă calm și relaxat. Cu cât drumul este mai liber, cu atât și consumul este mai mic, pentru că break-ul BMW își arată adevăratul caracter de cruiser abia la viteze de autostradă. Cutia de viteze automată cu opt trepte este aproape indispensabilă. Aceasta, chiar și după parcurgerea unei distanțe echivalente cu patru călătorii în jurul pământului, schimbă treptele lin și inspirat, ca și când ar avea un al șaselea simț. Cutia de viteze manuală a devenit un fel de relicvă lipsită de sportivitate a timpurilor apuse și este doar foarte rar comandată pe Seria 5. Dieselul cu patru cilindri de 184 CP este vivace și foarte dinamic, astfel că numai cei pasionați de conducere sportivă ar putea să aibă nevoie de mai mult.

BMW Seria 5 Touring

La fel de proaspăt arată și interiorul. Scaunul șoferului este ferm și niciun zgomot nu tulbură liniștea din interior. De fapt, zgomotele de la motor și de la trenul de rulare sunt atât de bine filtrate în habitaclu, încât unii posesori se plâng de zgomot la vânt. Noi, pe parcursul testului de anduranță de 100.000 km, desfășurat în 2013 cu 528i Touring, nu am putut confirma această impresie. Pe toată perioada testului, acesta s-a comportat ireproșabil și a obținut nota perfectă 1+.

De asemenea, BMW Seria 5 Touring s-a remarcat și în rapoartele TÜV prin rezultatele foarte bune și fiabilitatea ireproșabilă. Dar calitatea vine la un preț piperat: sub 20.000 de euro găsești, de regulă, numai exemplare de cinci ani, cu echipare spartană și foarte mulți kilometri la bord. Abia de la 25.000 de euro, opțiunile devin mai numeroase. Dar de acești bani cumperi un allrounder foarte competent, care încă mai are resurse pentru o mulțime de kilometri parcurși.

BMW Seria 5 Touring: Ce probleme pot să apară?

BMW Seria 5 Touring

Condensatorii de la climatizare cu scurgeri au fost înlocuiți de BMW în garanție sau din curtoazie. Problemele cu lanțul de distribuție care s-au înregistrat la Seria 3, X1 și X3 nu afectează modelele Seriei 5, aici producătorul a folosit de la început un material de calitate superioară. Cei interesați trebuie să consulte cu atenție istoricul mașinii. Pentru cei care dau kilometrajul înapoi, Seria 5 este o afacere profitabilă, pentru că pe piață sunt exemplare cu  rulaj astronomic. Dacă o societate de leasing este ultimul proprietar, e dificil de stabilit istoricul mașinii.

Căptușeala portbagajului
Materialul ieftin se uzează rapid și neuniform. O economie la materiale care nu este demnă de Seria 5.

Condensatorul climatizării
Pierde fluid de răcire. În aproape toate cazurile, BMW a arătat bunăvoință și i-a înlocuit gratuit.

Protecția pragurilor
Plasticul cromat se cojește în timp și se desprinde. Singurul remediu: înlocuirea.

Lovituri de pietre
Principalul indicator al unei mașini alergate. Dacă fața arată de parcă ar fi fost sablată, a fost condusă mult la viteze mari. Materialul nu minte.

Verdict
Design clasic, prestigiu la nivel ridicat, versatilitate bună în traficul cotidian și cea mai bună calitate: F11 are toate ingredientele pentru o mașină rulată de top. Prețurile mari sunt singura barieră pentru cumpărători.

BMW Seria 5 Touring