Mazda6 de la 8000 de euro: Mereu în formă, adesea ruginită

Mazda6 este fiabilă, practică și are un design reușit, dar și o problemă. Iată despre ce este vorba.

Fiecare modă este ciclică. Pantalonii evazați, discurile de vinil, legumele crescute local și, din păcate, fără a fi ultima pe listă, chiar și rugina la mașini. În anii 70, aproape fiecare mașină nouă ruginea aproape complet în aproximativ șapte ani. În anii 80, unii producători au descoperit protecția anticorozivă de lungă durată, iar cancerul ruginiu părea sortit să dispară de pe caroseriile mașinilor. 30 de ani mai târziu, însă, iată că anumite modele se confruntă din nou cu problema ruginii. Mazda6 (model GH, 2008-2012), o mașină foarte bună, de altfel, este un exemplu tipic în acest sens.

Acesta este mai rezistent la rugină decât predecesorul său, la care rugina făcea ravagii în zona aripilor, a pragurilor și la marginile inferioare ale portierelor. În cazul modelului GH, rugina se poate insinua, chiar dacă nu la fel de vizibilă, sub caroserie. Este recomandat să solicitați o examinare a mașinii într-un atelier.

Mazda6: Un model fiabil

Mazda6

Alte verificări nu sunt, în general, necesare, pentru că Mazda6 s-a dovedit fiabilă și cu o tehnologie matură. A doua generație a modelului a fost disponibilă ca sedan, hatchback sau break. Cele mai multe exemplare aflate pe piețele de mașini rulate sunt break-uri cu motorizare diesel. Unitatea de 2,2 litri dezvoltă între 125 CP și 185 CP și se potrivește perfect rivalului cu pretenții sportive al lui Passat. Acesta rulează silențios, are un cuplu mare și consumă în test aproximativ 6,5 l/100 km. Singura sa slăbiciune: condus frecvent în traficul urban pe distanțe scurte, motorul are tendința ca, în faza de regenerare a filtrului de particule, să dilueze uleiul.

Chiar și cu motorizarea pe benzină de 2,0 litri cu 147 CP sau 155 CP, Mazda6 se dovedește o mașină foarte echilibrată. Grație arborilor de echilibrare, motorul lucrează foarte rafinat. Totuși, răspunsul motorului nu este la fel de exploziv ca în cazul versiunilor diesel. În ambele cazuri, cutia de viteze manuală cu șase trepte are o timonerie plăcută și o etajare inspirată.

Exemplarul de test a fost oferit de un dealer de mașini rulate din Hamburg, fiind în stare bună atât vizual, cât și tehnic, raportat la kilometrii rulați. Totuși, și în acest caz am găsit primele semne de rugină pe la muchiile caroseriei. Ambele punți și componentele finale ale galeriei de evacuare sunt puternic corodate. Totuși, coroziunea nu are efecte negative asupra funcționării acestora, mai ales că nu se pune problema ca rugina să penetreze tabla.

Prețul de 10.900 de euro este cu 500 de euro sub prețul de piață, potrivit catalogului Schwacke. Acești bani pot fi folosiți pentru refacerea tratamentului anticoroziv al zonelor de sub caroserie.

Mazda6: Ce nu ne-a plăcut?

Mazda6

Ca și alte modele Mazda, a doua generație Mazda6 este durabilă, cu o tehnologie fără slăbiciuni, dar cu o caroserie predispusă la rugină. Modelul GH poate fi ceva mai puțin expus la rugină decât predecesorul GG/GY, dar tot apar pete de rugină încă din al treilea an de viață. Sub caroserie, acolo unde se îmbină mai multe bucăți de tablă, rugina începe să lucreze. Chiar și trenul de rulare începe să corodeze, chiar și la mașinile tinere. Într-o notă optimistă, rugina de pe aripi și marginile portierelor, care afecta modelul anterior, nu mai apare la generația GH.

Mazda6: Trenul de rulare
Arcuri, brațe ale suspensiei, bare stabilizatoare, aproape toate părțile metalice de sub caroserie au urme de rugină la Mazda6, chiar și la modele de 3-4 ani.

Mazda6: Filtrul de particule
La rularea frecventă în oraș, pe distanțe scurte, uleiul  se poate dilua în fazele de regenerare a filtrului de particule.

Mazda6: Caroserie
Armăturile (foto), capota motorului și muchiile de sub caroserie sunt frecvent atacate de rugină.

Mazda6: Sistemul de frânare
Singura anomalie semnalată la inspecțiile tehnice: uzura peste medie a discurilor de frână.

Mazda6: Punți
Articulațiile suspensiei sunt solide, defecțiunile sunt rare. Stratul protector subțire face ca materialul să nu reziste bine la loviturile de pietre și la acțiunea materialelor antiderapante. Apare rugina.

Verdict
Note bune la reviziile periodice, spațiu generos, diesel reușit, tehnologie durabilă – dar ce păcat că Mazda6 ruginește. Spre deosebire de predecesorul său, modelul GH ruginește însă preponderent sub caroserie. Prin urmare, nu cumpărați fără o verificare pe elevator.