Mercedes Clasa A de la 15.000 de euro: Un Benz cu aere de BMW

Înalt și practic nu mai este, actuala Clasa A se vrea acum sportivă. Dar este oare și fiabilă? Iată și răspunsul.

Rar s-a văzut o transformare atât de radicală de la o generație la alta ca în cazul Clasei A. Dacă generația anterioară W 169 (2004-2012) era caracterizată de podeaua dublă, în stil sandwich, și poziția înaltă de ședere, generația actuală poate fi descrisă ca fiind cel mai bun BMW pe care l-a făcut vreodată Mercedes.

Germanii au scos în evidență mai degrabă forma decât funcționalitatea, urmând cu conștiinciozitate trendurile actuale. Baby Benz arată acum la fel de sportiv și de dinamic ca un BMW Seria 1, inclusiv cu dezavantajele inerente, ca vizibilitatea precară spre înapoi și spațiul limitat pentru pasagerii din spate. Pentru tradiționaliștii mărcii, noul model nu este cu mult mai atractiv: sub capota modelelor 160 CDI și 180 CDI muncește un motor Renault, același care propulsează și modelul de buget Dacia Duster.

Mercedes Clasa A

Totuși, trebuie să fim cinstiți: dieselul, cunoscut intern sub codul OM 607, își face treaba bine, este silențios, trage viguros și este foarte economic. Germanii au revizuit motorul Renault și echipamentele auxiliare, iar pentru mai mult rafinament au folosit o volantă cu masă dublă, care nu se regăsește la modelele Renault. Mai mult, modelele Clasa A și Clasa B echipate cu motorul OM 607 sunt primele din istoria Mercedes care au supapele controlate prin intermediul unei curele dințate în locul lanțului fără întreținere (dar nu și lipsit de probleme). Cei mai mulți clienți nu vor fi deranjați, deoarece intervalul de înlocuire este liniștitor de lung.

Mașina testată de noi, provenind de la un dealer din Bremen, va trebui să o schimbe în curând, pentru că acest A 180 CDI are deja 181.000 km parcurși. Acest rulaj nu se vede decât în cazul discurilor față: scaunele, direcția, ambreiajul și suspensia se simt încă proaspete.

Dar cum stă treaba cu rugina de la muchiile ușilor, cea mai mare problemă a generației anterioare? Totul este perfect! Calitatea pe termen lung nu pare să pună probleme. Acest aspect este confirmat și de modelul A 180 roșu din testul de anduranță Auto Bild. Acesta a atins, de asemenea, 180.000 km și ne-a impresionat prin fiabilitatea sa. Aceste rezultate sunt în măsură să-i liniștească chiar și pe tradiționaliștii îngrijorați. Ca și suspensia adaptivă pe care Mercedes a introdus-o după faceliftul din septembrie 2015. De atunci, confortul Clasei A este din nou la nivelul așteptărilor pentru un model cu stea în trei colțuri.

Mercedes Clasa A: A 160/180 CDI sunt primele modele Mercedes cu distribuție antrenată prin curea dințată

Până de curând, șoferii de Mercedes nu aveau nevoie să schimbe cureaua de distribuție la intervale regulate. Dar la A 160/180 CDI (160 d/180 d din 9/2015), la Clasa A și Clasa B trebuie schimbată cureaua la fiecare 200.000 km sau 10 ani. Excepție: A 180 CDI cu dublu ambreiaj produse până în 10/2013, motorizate de unități OM 651, care au fost dotate cu distribuție pe lanț. Puține lucruri se pot spune despre fiabilitatea Clasei A. Problemele sunt în general legate de detalii, ca farurile cu xenon neetanșe sau trapă care scârțâie.

Mercedes Clasa ATrapa panoramică din sticlă
Lasă lumina și aerul să intre în interior, dar unii clienți s-au plâns de zgomote la rulare și scârțâieturi la deschiderea și închiderea trapei.

 

Mercedes Clasa AFaruri bi-xenon
Acestea se aburesc prin interior la temperaturi scăzute. Mai bune: farurile full-LED de pe modelele de după 9/2015.

 

Mercedes Clasa ACapacul portbagajului
Este de o foarte slabă calitate, iar prinderile nu sunt nici ele foarte solide.

 

Mercedes Clasa AAlternator
Nu au fost semnalate probleme la Clasa A, dar la căutarea prețurilor pentru piese de schimb am avut un șoc: cu manoperă, prețul atinge o valoare incredibilă, de aproximativ 6.000 de lei!

Verdict
Chiar dacă eleganta Clasa A nu este un Mercedes de școală veche, calitatea și fiabilitatea pe termen lung sunt la un nivel foarte bun. Prețurile ridicate sunt tipice pentru Mercedes: o Clasa A rulată este mai scumpă decât un Golf VII echivalent.

Mercedes Clasa A

Adaugă un comentariu