Opel Corsa D: fiabilitate dovedita

Opel Corsa este un model foarte bine vandut si este foarte popular pe piata romaneasca. Si este normal, pentru ca el se prezinta bine si dovedeste ca e un model fiabil.

Opel, cel fiabil. Sloganul publicitar al anilor 50 era foarte potrivit pentru Opel, pentru ca se potrivea. Cine cunostea un service care repara daunele produse de rugina putea sa conduca un Opel toata viata. Practic, mecanica utilizata chiar si de primele doua generatii ale lui Corsa era indestructibila, singura problema fiind cea cu rugina. Cu toate acestea, in anul 2006, cu aparitia lui Corsa D s-au schimbat foarte multe. Rugina? A disparut. Modelul de clasa mica a crescut cu 15 cm si a ajuns sa concureze in clasa mica cu o dimensiune de 4 metri. Spre deosebire de vechea generatie, Corsa D poate acomoda confortabil patru pasageri si a obtinut cinci stele la testele de impact EuroNCAP. Partea mai putin buna e ca modelul de clasa mica al lui Opel a ajuns sa cantareasca circa 1,1 tone. Spre deosebire de motorul de 45 CP din Corsa A, cel de la Corsa D are nevoie de mult mai multa putere pentru a face aceeasi treaba. In gama de motorizari, Corsa D a oferit foarte economicul motor de un litru, cu trei cilindri, dar doar pana in 2009, deoarece era considerat prea zgomotos. O motorizare considerata mai potrivita pentru Corsa este 1.4 Twinport, care exista in trei versiuni de putere: 87 CP, 90 CP si 100 CP. Comparat cu 1.3 CDTI, motorul pe benzina dezvolta puterea intr-un mod mai armonios, pentru ca dieselul dezvoltat impreuna cu Fiat este recunoscut pentru faptul ca nu are prea mult aplomb la plecarile de pe loc. Astfel, acesta este prea moale sub 2000 rpm, iar la peste 4000 rpm nu este deloc placut. De aceea, plaja de turatii in care dieselul se conduce placut este prea mica si necesita prea multe schimbari de treapta, in special in traficul din oras. Motorul 1.3 CDTI se potriveste mai bine celor care calatoresc mult, propulsoarele pe benzina fiind si mai ieftin de intretinut. In rapoartele de fiabilitate TUV, Corsa D se prezinta foarte bine, avand o rata a defectelor sub cea a rivalilor din clasa. Cele mai dese plangeri apar la rulmentii rotilor si la arcurile puntii fata, care au o rata mai mare de defectiuni. Totusi, in clasa exista multiple defectiuni si la ceilalti competitori, astfel incat Corsa D poate fi considerata un model de luat in calcul la o achizitie la mana a doua. Defectiunile majore sunt improbabile, in special la motoarele pe benzina.

Masina de test: o lista destul de lunga cu defecte

MASINA TESTATA „Este un model superb’, asta auzim inca de la telefon despre Corsa 1.2 16v Navi. Masina este echipata foarte bine si include: navigatie pe baza de CD, aer conditionat, sase airbaguri, insa nu are sistemul ESP, care era optional. Pretul de achizitie cand masina a fost noua s-a ridicat la valoarea de 15.925 de euro, iar dealerul de second-hand o comercializeaza acum pentru 4.900 de euro. Masina a avut un singur proprietar si are un rulaj de 114.700 km.

PROBA CONDUCERII La pornirea la rece, motorul este destul de galagios, motivul fiind necesitatea schimbarii kitului de distributie, evident la un pret destul de ridicat. Dupa ce plecam, descoperim un nou defect. Corsa trage puternic spre dreapta, deci este necesara geometria rotilor. O alta problema este o arsura in scaunul pasagerului, dar si ventilatorul, care se aude prea zgomotos. Mai mult, usa soferului nu se mai inchide bine, motorul are mici scurgeri de ulei, iar cauciucurile din fata sunt uzate.

PAREREA NOASTRA Pentru efectuarea tuturor reparatiilor mentionate anterior este nevoie de circa 1.500 de euro. Cu toate acestea, dealerul nu accepta suma propusa de noi, de 3.400 de euro, ci o vinde numai pentru 4.900, desi accepta sa schimbe distributia. De cumparat? Cu siguranta nu aceasta Corsa.

Asta nu ne-a placut

Distributie pe lant. La motoarele cu distributie pe lant exista cazuri in care acesta se slabeste si face ca functionarea motorului sa nu mai fie rotunda si sa produca vibratii.

Injectoarele. La dieseluri, una dintre probleme este ca injectoarele pot sa curga. Autunci, in compartimentul motor miroase a motorina. Inlocuirea injectoarelor este destul de costisitoare.

Turbinele de la motoarele 1.3 CDTI si 1.7 CDTI pot avea probleme la un rulaj foarte mare, in special daca uleiul nu s-a schimbat la timp. O turbina de schimb poate ajunge la 4.000 de lei la dealer.

Valva EGR care se ocupa de recircularea gazelor arse pune deseori probleme la dieseluri. Ea trebuie curatata des, dar de multe ori necesita inlocuire. Pretul este de circa 700 de lei.

Bieletele de directie ajung de multe ori sa aibe joc excesiv, ceea ce cauzeaza un usor joc in directie. Dupa schimbarea lor este necesara si operatiunea de geometrie  a rotilor, ceea ce poate face ca pretul sa fie ridicat.

Ventilator racire. De multe ori, acesta se uzeaza si produce un zgomot destul de deranjant. Schimbarea lui nu este dificila, dar poate costa la dealer pana la 800 de lei cu tot cu manopera.

Opritorul de usa produce un zgomot deranjant la deschiderea si inchiderea usilor la uzura ridicata. Schimbarea lui poate costa circa 400 de lei per usa, dar problema apare doar la sofer.

Compresorul de aer conditionat are probleme la cuplajul magnetic, iar dealerii schimba compresorul in intregime. Costul acestuia la dealer e extrem de ridicat si poate ajunge la 4.500 de lei.

Rugina apare extrem de rar la Corsa, insa de cele mai multe ori se gaseste sub capota motorului. Cu toate acestea, masina noastra de test nu avea nicio urma de rugina in acea zona.

Rulmentii rotilor se uzeaza destul de repede si sunt recunoscuti ca cedeaza dupa circa 50.000  km. Costul pentru puntea fata este de circa 550 de lei, iar pentru puntea spate, de 700 de lei.

Arcurile sunt, de asemenea, un alt element care se uzeaza destul de repede. Uneori au fost semnalate cazuri cand acestea au cedat complet. Valabil si pentru puntea fata, si pentru cea spate.

Cablul de la frana de mana a fost motivul unei rechemari oficiale in service in anul 2010. In cazuri extreme, frana de mana poate ceda complet. De aceea trebuie acordata atentie anticipata pentru frana de mana.

Verdict

Opel Corsa D este un model foarte solid si rapoartele TUV o dovedesc. Atentie insa la dieselurile mai vechi, cu multi kilometri. Acestea pot aduce costuri ridicate.

    Ingineru says:

    Cine va invata sa spuneti cititorilor ca distributia pe lant provoaca vibratii si se slabeste asa usor precum afirmati? Distributia pe lant este una dintre cele mai bune si sigure metode. Bieletele de directie nu se uzeaza prematur decat daca folosesti piese de calitate aftermarket. Cele originale te tin mult si bine in conditii de exploatare rationala. Daca esti sofer cretin si mergi doar prin gaurile patriei, atunci iti meriti soarta. Stii cum e… Prostia se plateste. Valva EGR la Opel la fel ca la restul masinilor din clasa mica se curata cu usurinta prin demontare usoara si spalare. NU se defecteaza decat daca mergi subturat si nu o cureti la timp. O curatare usoara poate fi facuta fara demontare, printr-o usoara supraturare in treapta 1, pana la 4000 rpm timp de 2-3 secunde. Arcurile cedeaza la fel din cauza prostiei omenesti. Daca dai prin gauri si mai esti si incarcat, e normal sa duci arcurile la limita si sa cedeze ceva. Nimic nu e vesnic. Si una peste alta, o masina necesita intretinere, schumbul de consumabile facut la timp (recomandat schimbul de ulei cu 1000 km inainte de nr. maxim de km indicat de producator), filtre schimbate odata cu uleiul, presiune adecvata in pneuri si un condus elegant. IN consecinta vei avea doar o masina care-ti va crea probleme si asta-i valabil pentru toate marcile, modelele, clasele… Enjoy!

Adaugă un comentariu