Second-hand: Mercedes S 320 CDI – steaua cea mare, la oferta

Mercedes Clasa S a fost mereu un etalon in ceea ce priveste siguranta, confortul sau tehnologia folosita. Actuala generatie (W221) poate fi cumparata acum la pretul unui Golf nou.

 

O Clasa S noua nu este doar o masina. Este un standard pentru automobile, plina de tehnologie de ultima generatie si un barometru pentru confort si siguranta. Mai mult, Clasa S este si cea mai bine vânduta limuzina de lux din lume. Asa a fost cazul si cu generatia aflata la final de cariera, cu nume de cod W221. Aceasta a aparut in 2005 si acum productia a incetat, dupa mai bine de 500.000 de unitati produse.

Acestea sunt vesti bune pentru cei care cauta o astfel de limuzina la pretul unei compacte noi. Preturile pe piata de second-hand incep de la circa 18.000 de euro, dar pentru acesti bani nu vei gasi un model cu istoric de service. Pentru o tranzactie de succes, cartea de service este foarte importanta pentru ca reparatiile ulterioare pot fi extrem de scumpe. Daca istoricul nu este disponibil, in cel mai rau caz, mergeti la un dealer Mercedes pentru o analiza amanuntita. Acesta este un aspect vital. Este, de asemenea, important sa testati masina si toate functiile sale cu mare atentie, deoarece sunt numeroase si necesita timp. Aveti grija sa nu existe socuri la schimbarile de treapta ale cutiei automate cu 7 trepte sau zgomote suspecte de la suspensia pneumatica. Daca aceasta este in stare buna, Clasa S trebuie sa pluteasca’ si peste cel mai prost asfaltat drum.

Pentru motorizare, recomandarea noastra merge spre versiunea S 320 CDI, in care dieselul V6 de 235 CP functioneaza perfect. Având un cuplu de 540 Nm, acesta accelereaza vivace pâna la viteze de 200 km/h. Probleme la pornire, diesel zgomotos si consum mare? Nu chiar. La viteze de croaziera de 140 km/h, consumul este de circa 8 l/100 km. Un consum si mai bun este dat de versiunea S 250 CDI de 204 CP, oferita la vânzare in anul 2011.

Desigur ca un V8 pe benzina se potriveste mai bine intr-o Clasa S: S 450 (340 CP) si S 500 (388 CP, din 2011 435 CP) ofera mai mult rafinament si performante mai bune, insa consumul nu poate scadea sub 12 l/100 km decât in conditii foarte favorabile. Indiferent ca este benzina sau diesel, un exemplar in conditie tehnica buna cu un istoric de service complet la circa 25.000 de euro este o adevarata afacere.

 

MB_S_TRU_25_k

Exemplu concret

Masina testata este un S 320 CDI de sase ani cu un rulaj de 207.000 km. Dealerul din Hamburg unde am gasit-o cere pentru ea 19.850 de euro. Când a fost noua, masina a costat 82.526 de euro plus echipamentele optionale de 12.852 de euro. Cu toate acestea nu este nicidecum echipata complet, deoarece lipsesc optiuni precum pilotul automat adaptiv Distronic, Keyless Go, climatizarea pentru locurile din spate, trapa electrica, Night View Assist sau incalzirea auxiliara stationara. Totusi, acestea sunt mai mult mofturi intr-o Clasa S pentru ca exista navigatia Comand, tapiterie din piele si scaune Confort. Pe contraaripa spate dreapta am gasit mici urme de rugina, iar un comutator de la scaunul electric al pasagerului lipseste, la fel ca si cel pentru ajustarea oglinzii retrovizoare. Blocarea electrica a volanului la parcare nu functioneaza, iar vopseaua este zgâriata pe usa pasagerului.

Proba conducerii ne arata de ce Mercedes Clasa S este rege in materie de confort si spatiu interior. Dieselul de 3 litri este destul de vivace, insa rafinat si foarte silentios. Este perfect pentru aceasta limuzina de lux. Cu toate acestea, cutia 7G-Tronic este ezitanta la schimbari si nu foarte rapida.

Parerea noastra este ca pretul acestei masini este corect, atâta timp cât dealerul elimina defectele mentionate mai sus.

Asta nu ne-a placutMB_S_TRU_32_k

Complexitatea tehnica a Clasei S W221 are si partile sale negative. Multe dintre echipamentele responsabile de confort, precum suspensia Airmatic sau scaunele multicontur cu masaj si ventilatie, sunt predispuse sa cedeze in timp. Chiar si cutia automata 7G-Tronic (disponibila standard la toate modelele, cu exceptia versiunilor V12) poate pune probleme precum raspunsul intârziat, imposibilitatea de a cupla o anumita treapta sau socuri in functionare. La modelele V6 si V8 pe benzina, produse pâna in 9/2006, o rola zimtata a distributiei se uzeaza mai repede decât era estimat.

Rola zimtata  din imagine se uzeaza mai repede decât era estimat la modelele V6 si V8 pe benzina (doar pâna in 9/2006).

Acumulatorul se poate descarca destul de des datorita consumatorilor multipli de la bord.

Instrumentele de bord au momente când clipesc sau nu se mai aprind pentru câteva clipe.

Cutia 7G-tronic a raportat putine probleme, dar daca acestea apar, costul inlocuirii este de circa 5.500 de euro.

Scaunele multicontur nu au un cablaj foarte rezistent, care poate ceda in timp. Functionarea este oprita.

Suspensia airmatic se defecteaza destul de des. Un brat al acesteia costa circa 1.200 de euro.

 

Verdict

Mercedes Clasa S este o masina plina de tehnologie complexa, care este de obicei foarte scump de reparat. De aceea, mai bine cumparati de la dealeri cu garantie sau investigati masina extrem de amanuntit.