VW Golf VII de la 11.000 de euro: O investiție sigură?

Cine alege un Golf VII second-hand nu riscă prea mult: germanul este o investiție sigură. Iată însă dee ce trebuie să țineți cont dacă doriți să cumpărați un model rulat.

Nimic nu mai este sigur. Clima se schimbă imprevizibil, pensia de stat e nesigură, iar VW, altădată un simbol al fiabilității și al calității, este astăzi ținta criticilor din cauza software-ului ilegal și a problemelor cu lanțul de distribuție. Cu toate acestea, cei care aleg ca mașină rulată pe liderul segmentului VW Golf nu riscă nimic. Cel puțin nu în cazul celei de-a șaptea generații (din 8/2012).

Această generație a popularei compacte germane nu este afectată nici de scandalul software-ului care trișează la testele de emisii în cazul motoarelor diesel și nici de problemele cu lanțurile de distribuție la motoarele TSI pe benzină. Motivul este logic, dar și evident: Golf VII folosește noua platformă modulară MQB, care vine cu noi generații de motoare. Unitățile TSI cu lanț de distribuție cu probleme (cunoscute intern sub denumirea EA 111) au fost înlocuite de noua generație cu o curea de distribuție (EA 211). Similar, unitățile diesel EA 189 de la Golf VI, afectate de scandalul emisiilor, nu au fost folosite niciodată pe Golf VII, motorizările diesel ale acestei generații fiind din noua familie EA 288.

VW Golf VII: O alegere extrem de echilibrată

VW Golf VII

În ceea ce privește alte aspecte ale lui Golf VII, lucrurile stau așa cum au stat dintotdeauna: compacta germană este extrem de echilibrată, ceea ce îi permite să câștige toate testele comparative la care participă. Asta se vede și prin cifrele de vânzări, Golf fiind, încă, cel mai bine vândut autoturism în Europa. La fel de bună este situația și în cazul modelelor second-hand, care se dovedesc o alegere foarte bună, datorită fiabilității lor. Excepție: cutia de viteze cu dublu ambreiaj DSG cu șapte trepte (DQ200), care a cedat în testul de anduranță Auto Bild. La 150.000 km, Golful 1.4 TSI a început să trepideze la plecarea de pe loc, discurile de ambreiaj erau uzate – o problemă care este comună la toate versiunile. Dacă nu vreți să aveți probleme pe parcurs, va trebui să vă mulțumiți să schimbați singuri treptele. Cei chibzuiți și cei care călătoresc mult se pot bizui pe dieselul de la baza gamei 1.6 TDI (90/105/110 CP), care este suficient de puternic și foarte economic. Cei care vor ceva mai multă dinamică, fără să cheltuiască prea mult, vor fi satisfăcuți de unitatea 1.4 TSI cu 140 CP sau 150 CP. Mai departe, pe partea de benzină sunt numai modelele GTI și R cu cel puțin 220 CP – mașini pentru entuziaști. Versiunile electrice (e-Golf) și hibride (GTE), oferite din 2014, sunt încă rare pe piața de mașini rulate.

VW Golf VII: Aproape toate problemele au fost rezolvate de VW prin rechemări și campanii de service

Dacă nu luăm în seamă problemele enumerate mai jos, toate rezolvate de VW prin acțiuni de service sau rechemări, VW Golf VII este ireproșabil. În testul de anduranță Auto Bild, cutia DSG a Golfului 1.4 TSI a început să facă probleme la plecarea de pe loc. Cauza: uzura ambreiajelor, înlocuirea ar fi costat peste 1.000 de euro. Datorită vârstei de numai doi ani și jumătate a mașinii, VW a acoperit costurile.

VW Golf VIIAmortizoare spate
La versiunile de peste 122 CP și la cele echipate cu suspensie sport din fabrică, amortizoarele spate produc zgomote. O supapă defectă la amortizor este de vină, VW le-a schimbat gratuit.

Reglajul axei cu came la 1.2 TSI
Reglajul incorect al axei cu came la 1.2 TSI din 2014 poate duce la distrugerea motorului. În 7/2015, VW a inițiat o campanie de service și a înlocuit componenta cu probleme.

Pompa de combustibil
În 2015, peste 4.250 de proprietari de Golf VII s-au plâns de blocarea pompei de combustibil. Între timp, problema a fost rezolvată.

VW Golf VIIButuc roți față
Nu e păcăleală: la toate mașinile cu butuci de roată fabricați pe 1 aprilie 2015 există riscul spargerii acestora.

 

image007Cutia DSG cu 7 trepte
În 11/2013 a fost inițiată o campanie de service la cutiile cu dublu ambreiaj DQ200, iar VW a schimbat uleiul. La testul de anduranță Auto Bild, ambele ambreiaje ale Golfului 1.4 TSI s-au uzat prematur.

Verdict
Fie că ne place sau nu, VW Golf VII este o mașină matură și echilibrată. Ca mașină rulată, este fiabilă, astfel că este imposibil să nu o iei în calcul pentru o viitoare achiziție. Excepția: discurile de ambreiaj de la cutia DSG sunt predispuse la uzură prematură.

image001

    Toma Bogdan says:

    Când auzi numele VW Golf auzi defapt denunirea unui tanc
    Asta este Golful ,un tanc bine făcut,foarte echilibrată
    Are din toate cate putin ,nu are cum sa nu te mulțumească

Adaugă un comentariu