7 sfaturi despre condusul pe timp de iarnă din partea unui pilot

Pe timp de iarnă, comportamentul de la volan al șoferilor diferă din pricina condițiilor meteo, dar și al felului în care reacționează automobilul. Pilotul Alex Ardelean a explicat ce măsuri ar trebui luate în condiții extreme. Iată șapte sfaturi utile:

Nu-ți vine să crezi: ce mașină conduce IUBITA șefului PSD!

Asta este LEGEA CARE VA DUCE LA DISPARIȚIA SAMSARILOR!

SE RIDICĂ DIN NOU MAȘINI ÎN BUCUREȘTI. Cât e taxa de recuperare!

1. Plecarea dintr-un loc înzăpezit se va face uşor, nu se bruschează maşina. Dozaţi atent pedalele de acceleraţie şi ambreiaj, iar motorul trebuie turat puţin, în general pe la 2.000- 2.500 rpm. Aveți grijă să nu turați motorul deosebit de tare în timp ce patinați ambreiajul, nu veți reuși nimic în afară de a accelera uzura discului de ambreiaj și nici nu veți ieși din zăpadă.

VIDEO Nu am chef să semnez, bă, procesul verbal!’. Smecher cu tupeu VS Poliția Română      

O VESTE EXTRAORDINARĂ! De la 1 noiembrie, ACTELE ASTEA VIN ACASĂ!

INCREDIBIL! Ambasada SUA caută șofer! Ce SALARIU oferă românilor!

2. Nu bruscaţi comenzile maşinii şi măriţi distanţa obişnuită faţă de maşina din faţă. Fiți pregătiți ca vehiculul să nu răspundă la fel de bine ca într-o zi în care asfaltul este uscat. Acordați atenție deosebită momentelor în care circulați pe străzi secundare, cu deszăpezire deficitară, există riscul să descoperiți că mașina va fi ‘împinsă’ în stânga sau în dreapta de șleaurile formate din zăpadă și din gheață și să circulați cu o viteză prea mare pentru a mai putea salva situația.

3. Folosiţi pe cât de des posibil frâna de motor! Aderența scăzută nu permite performanțe deosebite în materie de frânare și accelerare. Nu vă bazați doar pe faptul că aveți anvelope de iarnă din gama premium, trebuie mereu să aveți un plus de precauție în conducere și pentru momentele în care mașina nu va răspunde așa cum v-ați obișnuit.

4. Dacă mașina intră în derapaj, aceasta poate fi controlată prin contra-viraj: când autovehiculul patinează spre stânga, tragem de volan controlat în stânga, încercând să îndreptăm maşina, şi invers. Nu încercați să frânați și să virați în același timp. Virajul se face abia după ce ați terminat frânarea. În caz contrar, veți descoperi că mașina merge în continuare în față deși ați bracat volanul și că nici frânarea nu este eficientă. Dacă vă găsiți vreodată într-o asemenea situație, îndreptați volanul și terminați frânarea, iar abia apoi veți putea vira. Lăsați mai mult spațiu pentru asemenea manevre și gândiți din timp manevrele.

5. Cele mai multe maşini sunt dotate acum cu ABS (Anti-lock Braking System), sistem care ajută conducătorul auto să menţină controlul direcţiei şi să împiedice vehiculul să derapeze în timpul frânării. O greşeală frecventă pe care şoferii o fac în momentul în care ABS-ul intervine pentru a preveni blocarea roţilor la frânare este că au tendinţa să micşoreze presiunea de pe pedală. Reacţia corectă e să apăsăm ferm şi continuu pe frână, chiar dacă aceasta ‘pulsează’ – acțiunea respectivă înseamnă că sistemul ABS lucrează în momentul respectiv. Ulterior, au apărut sisteme de asistență la frânarea de urgență (AFU), care vor continua aplicarea frânelor în cazul unei urgențe dacă șoferul ridică piciorul de pe frână la intervenția ABS-ului în urma unei frânări de urgență.

NICIODATĂ să nu cumperi o mașină second-hand fără să verifici ASTA!

Nu ai ASTA în mașină mereu? AMENDĂ 525 DE LEI!

De ce nu trebuie să cumperi o mașină adusă din Germania – UN EXEMPLU PERFECT

6. La maşinile cu sistem antiderapaj ASR, acesta trebuie decuplat pentru a putea porni de pe carosabilul alunecos sau acoperit cu zăpadă, deoarece sistemul comandă frânarea roţilor şi taie’ acceleraţia dacă sesizează tendinţa de derapaj. Cuplați-l la loc odată ce ați ieșit din zona cu probleme.

7. Atenţie sporită la pietoni, pentru că mulți dintre aceștia traversează fără să estimeze faptul că automobilele opresc mai greu din pricina zăpezii. Luați în calcul faptul că pietonii ar putea purta haine cu glugă, ceea ce le va afecta vederea periferică și s-ar putea să nu vadă mașinile de pe carosabil. Totodată, lăsați loc pentru pietoni, mai ales când aceștia circulă aproape de carosabil, există riscul să alunece și să cadă chiar pe traiectoria mașinii.

BREAKING NEWS! O țară de lângă România interzice mașinile pe benzină și motorină!

Jumătate dintre șoferi fac această GREȘEALĂ ILEGALĂ! Tu o faci?

Veste proastă pentru toți românii care vor mașini ieftine!

Detalii șocante despre MICHAEL SCHUMACHER. Cum a ajuns să arate fostul pilot de Formula 1

Citește și…

Record în România: cea mai lungă distanță parcursă cu o mașină electrică

Skoda Kodiaq RS debutează în România 

Accidentele rutiere ucid 1.35 milioane de oameni pe an

Nici Mercedes-Benz nu s-a gândit la asta! Ford patentează centurile încălzite

Pericol pentru circulație: podul peste Argeș de la Adunatii Copaceni

Un record inedit în SUA: 1.6 milioane de kilometri cu un Hyundai Elantra

Skoda Scala se prezintă: Înlocuitorul lui Rapid e gata de debut

Second-hand | Mazda CX-5 de la 12.000 de euro: Tinerețe fără bătrânețe

Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească

    Silviu says:

    Când maşina derapează în stânga, tragem de volan în dreapta?

    costy says:

    cind masina derapeaza spre stinga se trage de volan tot stinga ..daca faci invers pierzi controlul in mod sigur

    BUCUR says:

    Cand derapeaza in stanga si virezi dreapta nu e bine deloc derapezi si mai tare sau se poate rasturna autoturismul!redresarea se face lasand masina sa mearga in directia in care derapeaza !Doamne fereste daca vine ceva pe contrasens si tu te indrepti chiar acolo!

Adaugă un comentariu