9 lucruri neștiute despre istoria Lancia

Fiat, Alfa Romeo și Lancia, alături de Ferrari și Maserati, sunt cele mai cunoscute mașini italiene. Iată însă 9 lucruri mai puțin cunoscute despre Lancia, marca ce se bătea la un moment dat de la egal la egal cu constructorii germani:

1. Compania a fost fondată în 1906 de Vincenzo Lancia, devenind parte a Grupului Fiat în 1969.

2.  La finalul lui 1907, intra în producţie primul automobil Lancia, Alfa 12HP, după ce prototipul arsese într-un incendiu.

3. Primul automobil creat de Lancia folosea în premieră o transmisie mecanică prin ax cardanic, în timp ce restul automobilelor din acea epocă încă aveau transmisie pe lanţ.

4. Theta a fost primul automobil european cu sistem electric integrat în standard (gata cu pornirea la manivelă).

theta

5. Vincenzo Lancia a murit pe 15 februarie 1937 în urma unui atac de cord. Avea doar 56 de ani.

6. Lancia Aprilia are o poveste aparte. Prezentată la  Salonul Auto de la Paris din 1936, modelul l-a uimit pe Henry Ford. Se spune că Ford a rămas în salon până târziu când a fost surprins de gardieni. “Este singura maşină de la Salon pe care merită să o admir, după foarte mulţi ani”, ar fi spus acesta.

7. În 1982, modelul Trevi propune injecţia electronică şi, pentru prima dată pe o maşină de serie, compresorul volumetric de supra-alimentare.

Lancia-Scorpion-01

8. Lancia Flaminia este strămoșul lui Maserati Quattroporte.

9. Lancia Delta a intrat în producție în 1979 și un an mai târziu a câștigat titlul de Maşina Anului în Europa. Ulterior, pe piață a apărut și Lancia Delta Integrale, cu tracțiune 4X4.

Adaugă un comentariu