Evoluția pieței auto din România în primele trei luni ale anului

În primele trei luni ale anului 2015, piața auto din România a reușit să înregistreze creșteri ușoare pe toate cele trei segmente. Din ianuarie și până la finalul lui martie, tranzacțiile de mașini noi, dar și vânzările de vehicule reînmatriculate au înregistrat o creștere de 8%.

Piața auto ar putea crește ajutată de o revizuire a calculului pentru timbrul de mediu sau o plată eșalonată a acestuia. Astfel, tranzacțiile cu mașini second hand pe plan intern ar putea reveni la o medie de aproximativ 30.000 unități vândute pe lună la fel ca în anii anteriori. De asemenea, această schimbare ar ajuta și la o revenire a pieței mașinilor noi. Evident este că blocarea tranzacțiilor din segmentul second hand nu s-a reflectat în creșterea vânzărilor de mașini noi, așa cum se așteptau inițiatorii taxei. Mai mult decât atât, de la introducerea taxei de primă înmatriculare în 2007, piața a scăzut constant până anul trecut.’ a declarat Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro.

Așa cum era de așteptat, programul Rabla 2015 va avea un rol esențial în creșterea pieței de mașini noi. Conform estimărilor făcute de platforma Autovit.ro, piața auto locală ar putea avansa cu 10 – 15% până la final de an.

 

Evoluția pieței auto din România – Înmatriculari lunare in 2015

[table id=518 /]

Evoluția pieței auto din România -Top 5 mărci ca număr de mașini noi înmatriculate în primele trei luni

[table id=519 /]

Evoluția pieței auto din România -Top 5 mărci ca număr de mașini second hand din import înmatriculate

[table id=520 /]

Evoluția pieței auto din România -Top 5 mărci ca număr de mașini second hand tranzacționate în țară

[table id=521 /]

Sursa | Autovit.ro

Adaugă un comentariu