Ce se întâmpla în Alba Iulia pe vremea în care nu erau mașini! Cum se lua “permisul” de trăsură în anii ’20

La începutul anilor 1920, oamenii mergeau fie pe jos, fie cu trăsurile. Mașinile erau destul de rare și abia dacă existau câteva exemplare în orașele mari.

În anul 1920, era nevoie de un certificat pentru a putea deveni birjar. Astfel, acesta trebuia să fi împlinit măcar 17 ani, să ducă „traiu treaz’, „din partea poliţiei să fie inexcepţionabil’, să fie scutit de „defecte greţoase trupeşti’, „înbrăcat după buna cuviinţă’ şi, mai ales, să treacă examenul susţinut în faţa poliţiei orăşeneşti, prin care să demonstreze că „ştie mâna’ caii şi că recunoaşte toate străzile din oraş.

Cine a avut prima mașină din România și ce spuneau oamenii când vedeau pe stradă trăsura fără cai’

Dacă trecea cu brio de aceste examene, birjarul primea o adeverinţă de birjar, iar, mai apoi, un certificat, pe care erau trecute numele proprietarului trăsurii, numele şi adresa birjarului şi numărul birjei.

Birjarului nu i se permitea să fumeze, să transporte morţi’ sau bolnavi de „boale infecţioase’. Acesta era obligat să înapoieze clientului obiectele uitate în trăsură. “Șoferul” de trăsură putea primi amendă dacă avea un comportament „necuviincios’ sau era „găsit beat la serviciu’, scrie adevarul.ro.

Foto: proalba.ro

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare