Cum funcționează motorul rotativ și de ce nu are viitor

Motorul rotativ, cunoscut și sub numele inventatorului său, Wankel, rămâne o demonstrație de inginerie complexă cu puține șanse de a se mai întoarce pe scenă sub capota unui model de serie. Iată un film în care este explicat în detaliu cum funcționează motorul rotativ și de ce a fost abandonat de industria auto.

Sunetul unic și turațiile ridicate ale motoarelor rotative continuă să îi fascineze pe pasionații motoarelor. Mazda a fost ultimul producător care s-a încăpățânat să păstreze în producția de serie un astfel de motor, pe fascinantul RX-8. Odată cu ieșirea din scenă a lui RX-8, în iunie 2012, motorul rotativ a dispărut practic din lumea auto, cu puține șanse de revenire.

Prin design, motorul Wankel are o formă unică a camerei de ardere, rezultatul fiind că în galeria de evacuare ajunge o cantitate de combustibil nearsă. Dacă adăugăm faptul că etanșeizarea diferitelor cavități ale motorului este dificilă, iar uleiul este injectat direct în camera de ardere, devine evident de ce motorul rotativ are puține șanse să se încadreze în normele de emisii actuale, din ce în ce mai restrictive.

Și totuși, japonezii de la Mazda nu și-au pierdut speranțele, după cum ne-a declarat la Geneva Ichiro Hirose, șeful diviziei de motoare al Mazda. Speranța moare ultima.

Adaugă un comentariu