Jenant! Tata Nano: zero stele la testele de impact Global NCAP

Primul test de impact independent cu unele dintre cele mai populare modele mini comercializate pe piata indiana indica un nivel de siguranta neadecvat, in masura sa puna in p[ericol vietile celor de la bord. Toate masinile testate de Global NCAP in testul de impact fronatl la 64 km/h au obtinut zero stele pentru protectia pasagerilor adulti.

Cele cinci modele, care insumeaza perste 20% din vanzarile de masini noi din India, sunt Suzuki-Maruti Alto 800 (cel mai vandut model in India), Tata Nano, Ford Figo, Hyundai i10 si VW Polo. Global NCAP a ales pentru test versiunile de baza, astfel ca niciunul dintre modele nu era dotat cu airbag-uri.

X-2014013010030021611

In cazul modelelor Tata Nano, Suzuki-Maruti Alto 800 si Hyundai i10, structurile de rezistenta ale masinilor au fost deformate, re4zultand un risc ridicat de deces al ocupantilor.  Concluzia testului a fost ca, in cazul acestor modele, structura caroseriei este atat de slab conceputa incat montarea airbag-urilor nu ar fi suficienta pentru reducerea riscurilor asupra pasagerilor. Ford Figo (Fiesta de generatie anterioara) si VW Polo nu au aratat probleme structurale, astfel ca montarea airbag-urilor ar imbunatati semnificativul sansele de supravietuire in caz de accident ale ocupantiolor.

Simultan cu testul, VW a anunta ca retrage de pe piata indiana versiunile fara airbag-uri ale lui Polo. In aceste conditii, Global NCAP a fost de acord sa testeze si versiunea cu doua airbag-uri standard a lui Polo, in acest caz protectia fiind mult mai buna, Polo obtinand 4 stele.

 

Adaugă un comentariu