Primele fotografii si informatii oficiale a treia generatie Mini

A treia generatie Mini a crescut sensibil in dimensiuni si beneficiaza de ultima tehnologie BMW in materie de tren de rulare, motoare si sisteme multimedia si de asistenta.

 Noul Mini imbina retrodesignul tipic marcii britanice cu ultimele inovatii BMW. In materie de design exterior, BMW a ramas prizonierul formelor desenate de Alec Issigonis. Acoperisul plat, farurile si stopurile incadrate de o margine cromata generoasa, semnalizatoarele de pe aripi si grila hexagonala sunt elemente caracteristice Mini care se regasesc si la a treia generatie.Interiorul a fost modificat din punct de vedere functional, dar pastreaza elementele de design traditionale. Astfel, nu lipsesc comutatoarele clasice de pe consola centrala de la care se poate decupla ESP-ul, porni motorul, decupla sistemul start/stop sau activa sistemul de parcare.Deasupra comutatoarelor clasice se afla blocul climatizarii, optional fiind disponibila clima dual-zone. Comenzile geamurilor sunt acum pe usa, iar marele display central rotund  de pana la 8,8 inci este utilizat exclusiv pentru sistemul multimedia, care dispune de controller similar celui de la BMW. Vitezometrul este plasat central deasupra volanului, iar in stanga lui se afla turometrul.

Mini dispune de toate inovatiile pentru motoare si trenul de rulare preluate de la BMW.

–  Motoarele pe benzina cu trei cilindri (1,5 litri, 136 CP la Cooper) si patru cilindri (2,0 litri, 192 CP la Cooper S) dispun de admisie variabila pe admisie si evacuare, control variabil al supapelor valvetronic, turbo si injectie directa.

–  Dieselul in trei cilindri de 1,5 litri si 116 CP are turbina cu geometrie variabila si presiune de injectie de 2000 bar. Toate mootarele sunt cuplate standard cu o cutie manuala cu 6 trepte, optional fiind disponibila la toate versiunile o cutie automata cu 6 trepte.

–  In premiera la Mini, se ofera suspensie adaptiva cu trei moduri de reglaj.

–  Tot in premiera, Mini va dispune de sistemul Mini Driving Modes similar lui Driving Experience de la BMW: MID mode, SPORT mode si GREEN mode.

–  Sub denumirea MINIMALISM sunt inglobate masuri similare lui Efficient Dynamics de la BMW cum ar fi recuperarea energiei la franre, indicator pentru schimbarea treptei de viteza la cutiile manual, iar pe modul GREEN este disponibila functia de sailing (masina ruleaza cu transmisia decuplata intre 50 si 160 km/h.

–  Sistemul multimedia dispune de controller similar celui de la iDrive si conexiunea la internet se realizeaza prin intermediul unui SIM independent.

–  Majoritatea noilor sisteme de asistenta de la BMW sunt disponibile la Mini: sistem de parcare automat cu cameras de luat vederi pentru marsarier, avertizare la coliziune, detectarea semnelor de circulatie.

–  Tot in premiera la Mini se ofera Head-up display.

Cu 3821 mm lungime, 1727 mm latime si 1414 mm inaltime, noul Mini este cu 98 mm mai lung, cu 44 mm mai lat, cu 7 mm mai inalt. In plus, ecartamentele fata/spate sunt mai late cu 42, respectiv 34 mm, iar ampatamentul este cu 28 mm mai lung. Scaunele fata sunt noi si au o plaja mai larga de reglaj, iar scaunele spate au un sezut mai lung cu 23 mm. De asemenea, volumul portbagajului a crescut cu 51 de litri ajungand la 211 litri, bancheta spate este fractionabila 40/60% si spatarul este inclinabil sub diverse unghiuri.

Gama  Mini disponibila la startul vanzarilor

Mini Cooper

3 cilindri in linie, 1499 cmc, 136 CP/4500-6000 rpm, 220 Nm/1250-4000 rpm, 0-100 km/h 7,9 s, 210 km/h, 4,5 l/100 km, 105 g/km CO2

Mini Cooper S

4 cilindri in linie, 1998 cmc, 192 CP/4700-6000 rpm, 280 Nm/1250-4750 rpm, 0-100 km/h 6,8 s, 235 km/h, 5,7 l/100 km, 133 g/km CO2

Mini Cooper D

3 cilindri in linie, 1496 cmc, 116 CP/4000 rpm, 270 Nm/1750 rpm, 0-100 km/h 9,2 s, 205 km/h, 3,5 l/100 km, 92 g/km CO2

 

 

 

 

 

 

 

Adaugă un comentariu