Tăriceanu și fascinanta poveste a primei sale mașini

Fostul premier Călin Popescu Tăriceanu este unul dintre cei mai înrăiți colecționari de automobile. Acesta deține în garaj șase autoturisme, din care trei modele Citroen, un Fiat, un Aro și o Lancia.

Povestea primei sale mașini este de-a dreptul amuzantă și fascinantă deopotrivă și a fost spusă chiar de fostul premier în urmă cu puțină vreme.

“Eram student în anul doi la facultate și îmi cumpărasem, cu doi ani înainte, un scuter. A fost prima mea motocicletă. La sfârșitul unei zile de curs, citind ziarul ‘România Liberă’, la mica publicitate am văzut un anunț de vânzare pentru o mașină. Era fabricată în 1954, în fostul RDG. Era o mașină, hai să spunem, mai degrabă din categoria ce am putea numi astăzi mașină populară, era o mașină mică. Mi-am dat seama că poate să fie la un preț cât de cât în zona mea de putere, cu toate că nu aveam niciun ban, dar contam pe sprijinul părinților. M-am dus să văd mașina. Mi-a plăcut și țin minte că m-am entuziasmat, ca orice tânăr! L-am întrebat pe proprietar care este prețul, dacă este negociabil și am venit acasă să-i propun mamei o mică afacere; cu alte cuvinte să mă împrumute cu bani”, a povestit Călin Popescu Tăriceanu pentru DC News.

Acesta a continuat: “Mama mi-a spus: ‘nu știu dacă am să pot, lasă-mă să mă mai gândesc’. Peste câteva zile mi-a zis: ‘Da, am putea să încercăm să cumpărăm mașina, cu o singură condiție. Va trebui să participi și tu’. Eu i-am zis că nu am bani și mi-a spus că pot să îmi vând scuterul. De fapt, a fost o mică abilitate a mamei care era îngrijorată ori de câte ori mă vedea că merg cu scuterul. În felul acesta reușea să scape măcar de o grijă, neștiind dacă mașina va funcționa vreodată”.

“Povestea de dragoste neîmplinită”

Tăriceanu nu a putut conduce niciodată automobilul cu pricina pentru că era avariat destul de serios. “Mașina, din păcate, era destul de uzată și avea o serie de defecte ascunse. A venit proprietarul acasă la mine cu ea, am făcut tranzacția și urma să o repar. Era atât de grav afectată de uzură încât nu am fost în stare să o repar. Așa că am rămas cu mașina în brațe. Este – dacă vreți – povestea unei dragoste neîmplinite pentru că nu am putut să merg niciodată cu acea mașină. Am reușit să o păstrez în bune condiții o perioadă până la un moment dat când a început să se degradeze din ce în ce mai mult. Prin anii ’80 am hotărât să vând mașina și ceea ce m-a bucurat foarte mult este că, de curând, la una dintre manifestările organizate de Retromobil, actualul proprietar al mașinii a venit cu autovehicului complet restaurat. I-am spus că îmi doresc să o vad nu doar în fotografii și poate o voi și conduce. Este o mașină mică, cochetă și modestă, dar valoarea sa este relativă”, a mai povestit șeful Senatului.

Adaugă un comentariu

Articole similare