Toyota: un ochi plânge, unul râde

Toyota are o perioadă foarte bună pe piața americană, cu toate că, în Europa, situația nu este la fel de roză.

Producătorul japonez a raportat o creștere a profitului operațional cu 46% în ultimul trimestru al anului fiscal 2014, care s-a încheiat pe 31 martie. Mai exact, Toyota Motor Corp. a contabilizat 4,75 miliarde de euro, față de 3,26 miliarde cu un an înainte. Aceste rezultate se datorează, în mare parte, rezultatelor foarte bune înregistrate pe piața americană, dar și cu cursului de schimb yen/dolar favorabil.

Pe cât de bine se descurcă pe continentul american, pe atât de modeste sunt performanțele japonezilor în Europa, o piață pe care Toyota nu pare să o stăpânească foarte bine. Rezultatele pe cea mai importantă piață auto a continentului – Germania, nu sunt pe măsura așteptărilor, Toyota fiind depășită de Hyundai și Nissan.

În aceste condiții, Toyota își restructurează rețeaua de dealeri din Germania, 100 de reselleri (dintr-un total de aproximativ 500) urmând să își încheie activitatea. Restructurarea se datorează cifrelor de vânzări sub așteptări. Analiștii apreciază că la baza acestor performanțe stă încăpățânarea japonezilor de a se concentra pe motorizările hibride, în loc să ofere motoare diesel competitive, care sunt cele mai populare în Europa.

 

sursa | Automotive News

Adaugă un comentariu