BMW M235i – Personalitate complexa

M235i este singurul coupé compact cu motor cu sase cilindri in linie si transmisie spate. Ce rezulta de aici? Extrem de multa placere la volan si un comportament dinamic de neegalat.

 

Acum trei ani testam pentru prima data Seria 1 M Coupé, care propunea o reteta incredibila pentru segmentul compact. Un motor turbo pe benzina cu sase cilindri si 340 CP, pozitionat longitudinal, o cutie manuala cu 6 trepte si transmisie spate, totul pe caroseria unei Seria 1 Coupé. Rezultatul era o masina fascinanta, cu performante foarte bune si cu un aspect la care nu avea concurenta: placerea oferita in conducere. BMW a produs doar putin peste 6.000 de exemplare si Seria 1 M a disparut din peisaj la fel de repede cum a aparut.

In 2014, bavarezii ne aduc din nou in zona in care masina este vazuta  ca o bijuterie prin ochii celui care o cumpara, dar una care este foarte rapida si care te bucura la fiecare acceleratie. In versiunea de top, nou lansata Seria 2 Coupé propune o reteta foarte apropiata de 1 M: o caroserie compacta de coupé, un motor turbo cu 6 cilindri pozitionat longitudinal, cu 326 CP si transmisie spate. In plus, masina noastra de test a fost echipata cu o cutie automata sport cu 8 trepte, cu padele pe volan.

Despre motorul cu sase cilindri in linie, injectie directa si turbina cu Twin Scroll am putea spune ca este foarte rafinat, dar la o astfel de masina conteaza mai mult ca el este  precum un sportiv in block-start, gata sa dea tot ce poate in orice moment. Indiferent de turatia la care se afla, propulsorul va genera un raspuns care te va face sa zambesti. Desi nu sunt un sustinator al curentului care aduce cutii automate pe modelele sport din segmentul compact, cutia sport ZF cu 8 trepte se potriveste perfect caracterului lui M235i. In modul normal de mers, treptele se succed extrem de repede, dar intr-o maniera liniara, fara pierderi de putere, insa in modul sport, comportamentul intregului angrenaj devine unul brutal, in care simti cum scaunul este lovit de un soc la fiecare schimbare de treapta.

OTXX3422

 

BMW M235i – dinamica de exceptie

In viraje, M235i confirma toate asteptarile pe care le ai. Datorita unei garzi la sol mai mici cu 10 mm, a trenului de rulare setat special, dar si a unei suspensii fata modificate fata de o Seria 2 normala, M235i este parca facut pentru a cuceri soselele de munte. La limita, aproape ca nu subvireaza deloc, iar daca se accelereaza progresiv, intervive un caracter supravirator foarte placut, cu reactii intuitive si usor de controlat. Acest control facil se datoreaza si unui diferential blocabil oferit standard pentru puntea spate. Acesta ajusteaza cuplul transmis la fiecare roata a puntii spate in functie de aderenta, iar asta aduce un comportament dinamic ridicat. Directia nu face exceptie de la acest pachet mecanic special si e mai scurta, fiind necesare doar 1,1 rotatii de la mijlocul cursei pana in capat. Mai mult, comportamentul rotilor fata este transmis foarte clar, astfel incat controlul la limita devine facil. Si ca totul sa fie complet, sistemul de franare M este extrem de eficient si rezista cu brio in conditii de utilizare prelungita in regim sportiv.

Este M235i un inlocuitor pentru Seria 1 M? Nu chiar. Aceasta din urma era o masina optimizata in cele mai mici detalii pentru performanta, fara sa faca niciun compromis. In schimb, M235i este mult mai placut in uzul cotidian. Trenul de rulare este mai elastic la trecerea peste denivelari, scaunele sport sunt placute, iar cutia automata permite rularea in traficul aglomerat fara niciun fel de efort. Cu M235i, BMW a creat un automobil extrem de placut de condus, dar in acelasi timp destul de confortabil, iar asta ne face sa credem ca este loc pentru o viitoare Seria 2 M sau M2, care nu va face deloc rabat atunci cand va veni vorba de performante.

 

Verdict

BMW M235i este un coupé care imbina foarte placut modul dinamic in care poate fi condus cu atribute care ofera confort in utilizare zilnica. Motorul, cutia de viteze si trenul de rulare lucreaza intr-o simbioza perfecta.

 

Adaugă un comentariu