Test Drive Opel Adam Rocks – Tratament cu steroizi

Jam, Glam sau Slam, niciunul nu sună foarte bărbătesc, nu? Dar Rocks? Parcă mai merge.

Probabil că asta le-a trecut prin minte și celor de la Opel când au luat decizia să introducă o nouă versiune pentru exuberantul Adam, pe lângă cele trei enumerate anterior. Și asta pentru că dintre cele aproximativ 100.000 de exemplare comercializate de la debut, doar 30% au ajuns în posesia clienților de sex masculin. Însă situația este pe cale să se schimbe.

După cum îi spune și numele, Opel Adam Rocks este capabil să „calce’ și pe altceva decât asfalt. Și asta se vede cu ochiul liber, pentru că micul citadin german a primit o serie de protecții din plastic în zonele expuse loviturilor – adică spoilere, praguri și pasajele roților – atunci când ar rula (cel puțin ipotetic) pe suprafețe dificile. Silueta generală este neschimbată, având aceeași formă de mini hatch cu trei portiere, însă acum pare mai musculos, de parcă ar fi rodul împerecherii cu un SUV. Mai mult de-atât, și garda la sol a fost majorată cu 15 mm, măsurând acum 14 cm.

Astfel, Opel creează o nouă nișă de mini-crossovere, în care Adam Rocks nu are deocamdată niciun rival direct. Însă așa-zisele abilități off-road ale noului model își vor dovedi de cele mai multe ori eficiența atunci când domnișoara (sau domnul, așa cum speră Opel) de la volan va î­ncerca să urce o bordură mai înaltă sau va traversa un bulevard aflat în plin proces de reasfaltare. Și asta pentru că micul Adam Rocks rămâne un model dedicat 100% orașului, unde designul mai agresiv îl va face să iasă și mai mult în evidență. Nici vorbă de tracțiune integrală sau de un diferențial cu alunecare limitată – platforma tehnică a micului Opel rămâne similară cu a celorlalte versiuni.

Și pentru că acest crossover liliputan este o mașină menită să inducă buna-dispoziție, Adam Rocks a mai primit un atribut: un plafon textil amovibil, disponibil în echiparea standard. Denumit Swing Top, acesta este o trapă din pânză care poate fi deschisă complet în numai cinci secunde, la viteze de până la 140 km/h. Poate că nu oferă deschiderea unui cabriolet adevărat, dar senzația plăcută de a rula sub cerul liber este acolo.

Interiorul lui Adam Rocks este similar cu a celorlalte versiuni, singura noutate fiind butonul „City’ de pe planșa de bord, care amplifică asistarea electrică a direcției atunci când se rulează cu viteze mici. În rest, consola centrală este dominată de același sistem de infotainment IntelliLink, al cărui sistem de navigaț­ie este dependent de un smartphone compatibil cu aplicația BrinGO.

drive test opel adam rocks (1)

În timpul testului desfășurat în împrejurimile orașului Riga, Letonia, am observat că navigația mai are ușoare întârzieri, însă interfața plăcută și ergonomică compensează punctele slabe. Principala noutate introdusă de Adam Rocks, dincolo de culorile exterioare suplimentare și de posibilitățile de accesorizare ale interiorului (despre care nemții spun că acum sunt infinite), este cea de sub capotă. Astfel, pe lângă gama de motoare deja existente pe celelalte versiuni, va fi introdusă și o nouă unitate turbo de 1,0 litru.

Anunțată inițial pentru noua Corsa, această motorizare cu trei cilindri schimbă radical comportamentul lui Adam. Disponibil în două trepte de putere – dintre care noi am condus-o pe cea de top, de 115 CP și 170 Nm – noul motor impresionează în primul rând prin silențiozitate și rafinament, fiind lipsit de vibrații și extrem de tăcut până în 3.000 rpm. În plus, acesta îi imprimă lui Adam un comportament dinamic agil, perfect pentru o mașină de oraș, fiind pus foarte bine în valoare și de cutia manuală cu șase trepte.

drive test opel adam rocks (2)

Unele puncte slabe ale lui Adam s-au propagat mai departe și către versiunea Rocks – cum ar fi direcția lipsită de feedback sau suspensia fermă – însă noul motor face toți banii! În plus, se știe că bărbații apreciază mașinile puternice, așa că acest argument s-ar putea să fie mult mai important decât aspectul de crossover.

Opel a încercat să facă un Adam masculin, iar rezultatul pare convingător. Însă reușita nu ține musai de aspectul de crossover sau de plafonul textil, cât de noul motor turbo de 1,0 litri, care se potrivește perfect cu spiritul lui Adam Rocks.

Adaugă un comentariu