Headline - Test Drive

Alfa 4C Spider – Poveste de dragoste

Autor: Auto Bild Romania Publicat: 23.12.2015 09:45

Frumoasa Italie este țara perfectă în care să te bucuri de vară: temperaturi plăcute, plaje î‌nsorite și o Alfa 4C disponibilă și în versiune Spider. Îmbrăcată provocator, cu haine mulate pe formele bombate, aceasta își poate descoperi plafonul targa pentru a aduce plăcerile auriculare și mai aproape de urechile ocupanților. La câțiva centimetri mai în spate bolborosește un motor turbo de 1750 cmc, elementele din carbon adevărat strălucesc în razele soarelui, iar curenții de aer care zboară pe deasupra ajung la 100 km/h în doar 4,5 secunde.  Există și zile mai proaste decât aceasta.

Alfa Romeo 4C Spider Präsentation, Mailand

Înainte să alergi la cel mai apropiat dealer Alfa, ar trebui să știi câteva detalii. Prezentat în 2013, 4C este un model rar și greu de obț‌inut. Până acum au fost construite manual doar 250 de coupé-uri. Deși nu este deloc ieftin, costând 62.200 de euro, perioada de așteptare se întinde în prezent la 18 luni. Iar Spiderul este chiar mai scump, pornind de la 72.000 de euro, însă va fi chiar mai dezirabil decât coupé-ul. Mulți colecționari caută deja o modalitate să pună mâna pe unul.

Alfa 4C Spider

Pentru a avea o rigiditate torsională comparabilă cu a coupé-ului, monococa din carbon a fost întărită, adăugând 42 kg la masa proprie a mașinii. În consecință, versiunea Spider trece cu puțin peste o tonă.

Plafonul textil fixat pe  caroserie cu șase cleme este demontabil manual și poate fi depozitat într-un compartiment din spatele motorului. Cu excepția designului jantelor și a culorii speciale Yellow Spider, roadsterul este similar versiunii coupé. Are același motor central care dezvoltă 240 CP, aceeași transmisie cu ambreiaj dublu și șase rapoarte care î‌mpinge roțile din spate, aceeași direcție neasistată, precisă și bogată în feedback și același interior spartan care se mulează ca o mănușă pe cei doi ocupanț‌i.

În oglinzile retrovizoare se văd două guri de aerisire, prin care se face auzit motorul, care tușește atât la pornire, cât și la fiecare schimbare de treapă. Deși teșit la bază, volanul stă prea jos, scaunul îți strânge spatele, iar padelele cutiei de viteze sunt greu de nimerit din prima î‌ncercare. Iar curentul de aer este atât de puternic, încât dincolo de 120 km/h, ai senzația că îți smulge părul. Suflă haotic din toate direcțiile, dar mai ales din spate,  în ciuda faptului că rulezi într-un model cu caroserie targa. Și asta pentru că luneta din sticlă pare mai degrabă o lamelă decorativă decât un deflector care să te protejeze de vânt.

Alfa 4C Spider

Viața cu 4C este o antiteză continuă. Deși te simți ca în mijlocul unei furtuni, vrei să strivești pedala de accelerație. Pentru că asta așteaptă mașina: o talpă grea, care să dezlănțuie motorul turbo cu voce de supercar. Deși este capabilă să atingă 258 km/h, Alfa nu se simte confortabil dincolo de 200 km/h, unde ampatamentul scurt și direcția neasistată o fac să se simtă ca un smart pe autostradă. Pentru astfel de viteze te poți orienta către un Porsche Boxster sau BMW Z4, care par în elementul lor și rulează mai confortabil. Însă cele două mașini germane nu pot egala exaltarea și aerul exclusivist ale unui 4C. Versiunea Spider are faruri LED și o suspensie mai puțin fermă, iar sistemul cruise control și senzorii de parcare pot fi montați fără costuri suplimentare. Dacă vrei și jantele de 19 inchi, evacuarea sport și tapițeria din piele, trebuie să plătești în plus. Ah, și nu te grăbi, pentru că ai de așteptat  18 luni, mai exact. Însă dragostea adevărată se obține cu sacrificii și multă răbdare…

Verdict:

Din legenda Alfa Spider a mai rămas doar numele. 4C este prea atletic, prea exclusiv și prea scump, întocmai ca o piesă pentru colecț‌ionari. Însă această mașină demon-strează că Alfa nu și-a uitat originile sportive. Marca î‌ncă trăiește, și la ce nivel! Acum așteptăm un Spider accesibil tuturor.