Alfa MiTo 1.4 TJet – Baby Alfa

Inima sportiva bate de acum si in clasa mica. Am testat noul Alfa Romeo MiTo echipat cu propulsorul de 1,4 litri TJet care produce 155 CP.

Pentru constructorul italian, este prima incercare de a cuceri clasa mica. Abordarea pe care s-a mizat in crearea noului MiTo este specifica Alfa: multa emotie si sportivitate.

Din punctul de vedere al designului, MiTo este, alaturi de Mini, o pata de culoare si se remarca in mod clar in clasa din care face parte. Dezvoltarea designului s-a bazat pe modelul 8C Competizione, din care se va dezvolta designul modelelor viitoare Alfa Romeo.

Este mereu o placere sa conduci asemenea masini. MiTo propune un design extrem de placut si nu este de mirare ca a fost desenat de italieni. Cand ne-au dezamagit italienii in ceea ce priveste designul? Daca ne uitam in istoria Alfa, nu vom gasi doar masini. Vom gasi masini carora le-a fost implementata multa emotie, pasiune si senzualitate, iar MiTo nu face exceptie.


MiTo are un design spactaculos si este foarte placut in conducere

Interiorul lui MiTo contine elemente pe care le vom gasi si pe alte modele ale Grupului Fiat insa atentia asupra detaliilor a fost marita. Ergonomia este buna, iar materialele au texturi foarte placute la atingere. Spatiul interior in fata este generos pentru aceasta clasa, iar scaunele sunt foarte confortabile. De asemenea, acestea ofera un bun suport lateral. Pe bancheta din spate este destul de greu sa calatoresti. Spatiul pentru genunchi este foarte mic, iar cel pentru cap este suficient doar celor care nu depasesc 1,75 metri inaltime. In mod clar, MiTo nu este o masina pe care sa o incarci cu 5 persoane si bagaje si sa pleci in voiaje lungi. La nevoie, MiTo se poate transforma intr-o masina cu doua locuri si un portbagaj mare, pentru ca bancheta spate se rabateaza si creeaza o suprafata aproape plana cu cea a portbagajului.

Motorul care a echipat modelul de test este cunoscutul 1,4 litri turbo de 155 CP, ce dispune acum de noua tehnologie Multiair. Aceasta aduce un consum mai mic si un raspuns mai bun al motorului la solicitari. In combinatie cu o cutie cu sase trepte etajata corect, motorul ofera prestatii dinamice bune pentru MiTo. Propulsorul este elastic, trage de la turatii joase si are un sunet gros, foarte placut.

Directia lui MiTo (controlata de sistemul DSTDynamic Steering Torque) ofera informatii bune despre comportamentul masinii, insa are anumite momente cand este greu sa realizezi un control fin. Asistarea este corect raportata la viteza de deplasare a masinii.

Alfa MiTo beneficiaza de un nou sistem electronic destinat imbunatatirii dinamicii masinii. Acesta se numeste DNA si modifica parametrii de functionare a motorului, directiei si sistemului de control al stabilitatii (VDCVehicle Dynamic Control). DNA are trei moduri distincte de functionare: Normal, All Wheather si Dynamic. Daca primele doua moduri sunt destinate unei utilizari normale sau uneia in conditii de aderenta scazuta, modul Dynamic transforma masina pentru o utilizare preponderent sportiva. In completarea sistemului DNA, sistemul Q2 (care se activeaza doar in modul Dynamic) simuleaza existenta unui diferential autoblocant pentru puntea fata, prin franarea rotii din interiorul virajului.


Motorul 1.4 TJet 155 CP

In practica, MiTo este o masina extrem de agila si manevrabila. Sistemul DNA, impreuna cu suspensia setata rigid, asigura un nivel foarte ridicat al dinamicii. In virajele abordate in viteza, masina are o tenta subviratoare care, insa, se manifesta foarte tarziu, iar masina ramane perfect controlabila.

Siguranta este un alt atu important pentru MiTo. In echiparea standard, sunt oferite sapte airbag-uri si sistem electronic de stabilitate, iar la testele EuroNCAP, MiTo a obtinut cinci stele.

Desi este o masina scumpa, MiTo are in mod clar o exprimare proprie in clasa mica. Este o masina care ofera foarte bine elementele de identitate ale marcii Alfa Romeo. MiTo este un model cu care vei iesi in evidenta si, in acelasi timp, vei beneficia de o masina foarte dinamica si placuta de condus.

Adaugă un comentariu