Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro: La curent cu tehnologia

Audi se pregătește pentru lansarea lui Q7 e-tron în România, un SUV ce promite un consum mediu de 1,7 l/100 km. Noi l-am condus și avem primele detalii despre el.

 După ce în revista Auto Bild  nr. 12/2015 am relatat pe larg primele impresii de conducere despre Audi Q7 de la testul internațional, iar apoi l-am pus în fața lui BMW X5 și s-a descurcat de minune (AB 13/2015), acum a venit timpul să testăm versiunea e-tron, mult așteptată pentru performanțele pe care le anunța. Până la urmă ce SUV premium din segmentul mare poate rula primii 100 km cu un consum de doar 1,7 l?

image008

Pe un traseu de circa 150 km, pe drumurile din Spania, am putut să vedem cum lucrează sistemul hibrid de sub caroseria lui Q7 e-tron. Propulsia este realizată de un motor V6 3.0 TDI, cu 258 CP, ajutat de un motor electric de 128 CP, pentru o putere totală de 373 CP. Acesta este integrat între motorul termic și cutia de viteze automată cu 8 trepte, în timp ce acumulatorul litiu-ion de 17,3 kWh este montat deasupra punții spate și este răcit activ cu lichid. În timpul testului am analizat cu atenție modul cum lucrează cele două motoare împreună, dar și separat. Modul fluent în care se transmite cuplul motor este remarcabil. Nu există întreruperi, șocuri sau vibrații, motorul termic pornind aproape imperceptibil pentru pasageri. Ambreiajul dintre cele două motoare cuplează în doar 80 milisecunde, ceea ce face insesizabilă trecerea de la modul electric la cel în care funcționează ambele motoare sau la cel în care întregul ansamblu recuperează energia cinetică. Q7 e-tron beneficiază de 4 moduri de rulare. Primul este complet electric (EV), cel de-al doilea gestionează inteligent și alege optim ce motor funcționează (Hybrid), al treilea menține acumulatorii la același nivel de încărcare (Hold), iar ultimul mod poate încărca bateriile în mers (Charge). Ultimele două moduri sunt utile pentru a menține acumulatorul la un nivel de încărcare ridicat înaintea intrării într-un oraș, unde rularea electrică este mult mai eficientă.

image007

La un stil de mers defensiv și liniar am reușit să obținem un consum de doar 4,4 l/100 km pe drum cu regim mixt de aproape 90 km, plecând cu bateriile încărcate complet, o valoare impresionantă pentru un SUV de peste 2,2 tone. Suplimentar de modul rafinat în care funcționează întregul sistem, trebuie apreciată și simplitatea sa. Selectarea între cele patru moduri este tot ceea ce trebuie să faci, nefiind nevoie de nimic complicat pentru utilizarea zilnică. Este adevărat că înțelegerea modului în care funcționează sistemul te va ajuta să obții valori de consum record, dar asta ține de fiecare în parte, fără să fie o necesitate.

image003

O încărcare la priză variază între 2,5 ore și 8 ore, în funcție de tipul și rețeaua utilizate și ajunge pentru o autonomie complet electrică de 56 km, ceea ce este suficient celor mai mulți pentru o zi de trafic în oraș. Dacă punem la socoteală și motorul diesel, autonomia maximă este de circa 1400 km. Pentru că este un hibrid, Q7 e-tron nu trebuie considerat un SUV lent. Dimpotrivă. Datorită motorului electric ce oferă cuplul maxim instant, orice repriză este foarte rapidă, iar accelerația 0-100 km/h este realizată în doar 6,0 secunde, viteza maximă fiind de 225 km/h. În plus, la fel ca în orice alt Q7, confortul este de top, iar agilitatea este un mare plus adus de noua generație.

Verdict
Tehnologia propusă de Audi pentru Q7 ne arată că denumirea e-tron nu este doar un termen de marketing, ci un progres palpabil pentru utilizator. Q7 e-tron este rafinat, consumă puțin și poate accelera rapid la nevoie. În plus, la interior ești înconjurat de lux și finisări impecabile.

Adaugă un comentariu