Ford Ranger: Expertul în sarcini grele

Ford actualizează calul său de povară, care este acum mai rafinat, mai economic și mai bine dotat. Iată cum se comportă în off-road liderul de vânzări al segmentului.

Piața auto cunoaște o revigorare evidentă, iar segmentul pick-up-urilor prinde, în sfârșit, vânt în pânze, semn că afacerile revin pe un trend ascendent. Ford Ranger este cel mai vândut pick-up în Europa și al doilea cel mai vândut în România, cu o cotă de piață de 23%, astfel că actualizarea de la acest început de an are potențialul de a susține în continuare poziția calului de povară al americanilor. Chiar și înainte de facelift, Ford Ranger a avut gene de lider, fiind modelul capabil să traverseze cel mai adânc vad de apă din segment (800 mm), și până la acest moment este încă singurul pick-up care a obținut cinci stele la testele EuroNCAP. Acum, Ranger a primit un look mult mai intimidant, ultimele tehnologii și motorizări diesel revizuite pentru mai multă putere și eficiență.

Ford Ranger

La exterior, yankeul a fost actualizat cu limbajul de design actual, care sugerează mai multă forță, în timp ce interiorul a fost actualizat cu un panou de instrumente nou, care integrează două ecrane LCD color și o gamă modernă de echipamente care întăresc ambianța de autoturism, atât pentru șoferi, cât și pentru pasageri. Sistemul de infotainment SYNC 2 își face debutul pe Ranger, acesta având un ecran tactil de 8 inchi și putând fi echipat cu sistem de navigație. De asemenea, un pachet consistent de sisteme de asistență poate fi acum configurat pe Ranger, acesta incluzând asistent de bandă, tempomat adaptiv, recunoașterea semnelor de circulație, asistent la parcare și un sistem de control al stabilității cu protecție la răsturnare, monitorizarea sarcinii și compensarea mișcărilor remorcii.

În planul motorizărilor, unitățile de 2,2 litri dezvoltă mai multă putere (+5 CP și, respectiv, +10 CP pentru versiunea superioară), în timp ce consumul a scăzut, în cazul versiunii de 160 CP, de la 7,8 l/100 km la doar 6,5 l/100 km, ceea ce reprezintă o reducere impresionantă de aproape 17%. Aceasta a fost posibilă prin adoptarea sistemului start&stop, a sistemului de asistare electrică a direcției (EPAS) și a unor noi rapoarte finale de transmisie.

Ford Ranger

Pe șosea, Ford Ranger impresionează imediat prin confortul oferit pasagerilor, neobișnuit pentru un pick-up. Chiar și fără sarcină, suspensia este foarte confortabilă, absorbind elegant denivelările. Mai mult, insonorizarea cabinei este la nivelul unei limuzine, permițând desfășurarea unei conversații la nivel normal chiar și la viteze de autostradă. Însă viața lui Ranger începe abia odată cu părăsirea asfaltului. Pick-up-ul Ford rămâne unul dintre cele mai capabile din clasa sa în ceea ce privește capabilitățile în off-road, astfel că e greu să găsești condiții în teren care să-l îngenuncheze pe Ranger. Cu o gardă la sol de 230 mm, diferențial spate blocabil și reductor, acesta are capacități impresionante de trecere, ajutate și de unghiul de atac de 28 de grade. Cursa lungă a suspensiei îl ajută la încrucișările de punți, Ranger păstrând contactul cu solul chiar și în cele mai dificile situații. Motorizarea 2.2 TDCi de 160 CP, rafinată și foarte liniară, are un cuplu bun încă de la turația de mers în gol, o calitate esențială în teren dificil, dar și la tractarea sarcinilor grele.

Verdict
Actualizarea lui Ford Ranger aduce mai mult rafinament pe asfalt și confort pentru pasageri, precum și un plus de putere și economie pentru motorizările diesel existente. În același timp, capabilitățile impresionante în off-road au rămas neschimbate, Ranger fiind unul dintre cele mai competente pick-up-uri din acest punct de vedere.

Adaugă un comentariu