Suzuki Vitara – Pariu cu sorți de izbândă

Cu cea de-a patra generație a lui Vitara, Suzuki schimbă macazul, renunțând la platforma de off-roader serios în favoarea unei imagini de SUV șic. Primul test în România cu versiunea diesel.

Suzuki și-a construit de-a lungul timpului  o reputație de off-roader serios, materializată de mașini de teren compacte, solide și extrem de capabile. Însă evoluția industriei auto a schimbat regulile jocului. Trăim în perioada de glorie a SUV-urilor, în care clienții își doresc o mașină înaltă pentru a se face văzuți în oraș, fără a ține cont de abilitățile acesteia în teren accidentat. Paradoxal, deși oamenii își doresc un produs care să le reflecte personalitatea, tradiția mărcii este de cele mai multe ori irelevantă. Trecutul este șters cu buretele, iar fiecare producător pornește cu șanse egale. Teoretic.

Cam asta este și rețeta pe care a aplicat-o Suzuki pentru cea de-a patra generație a lui Vitara. Dintr-un off-roader dur, cu reductor și cutie de transfer veritabilă, aceasta s-a transformat într-un SUV de clasă mică, cu caroserie autoportantă și versiuni de bază cu tracțiune față.

OTXX5869

Dar asta nu înseamnă că Vitara și-a pierdut manierele de off-roader. Consolele scurte și garda la sol de 185 mm îi permit să se aventureze mai departe decât majoritatea competitorilor din segment – mai ales dacă este bifată și tracțiunea integrală All Grip. Iar Suzuki mizează că mai mult de un sfert dintre viitori clienți își vor folosi mașinile și în off-road, mizând tocmai pe reputația construită de modelele anterioare ale japonezilor.

OTXX5862

Și modul în care Vitara rulează pe șosea impresionează plăcut. Direcția are consistență, trenul de rulare oferă un compromis bun între stabilitatea pe viraje și confortul amortizării, iar dieselul de 1,6 litri, deși cam gălăgios și lipsit de rafinament, trage puternic de la turații joase. Cei 120 CP sunt bine puși în valoare de cutia cu șase rapoarte etajată inspirat, iar timoneria are o funcționare plăcută în timpul schimbărilor de trepte. Antifonarea oferă o rulare liniștită, doar la viteze mari fiind prezent zgomotul de vânt.

Deși fotografiile nu o prezintă în adevărata ei splendoare, Vitara este mult mai arătoasă în realitate. Designul zonei frontale aduce puțin cu Range Rover Evoque, fără a pune probleme în ceea ce privește identitatea modelului. Cu o combinaț‌ie de culori îndrăzneață, precum cea a modelului testat, Vitara va întoarce, cu siguranță, multe priviri în trafic.

OTXX5896

Trecând în interior, planșa de bord are un layout destul de conservator, cu comenzi dispuse ergonomic. În funcție de echipare, sunt disponibile numeroase opț‌iuni de personalizare a finisajelor, pentru un rezultat estetic pe placul oricui. Însă materialele plastice utilizate sunt dure și par expuse la zgârieturi, așa că durabilitatea în timp este pusă sub semnul întrebării. Acest neajuns este anulat însă de echiparea foarte bună, versiunea intermediară Spirit având sistem de frânare autonomă, cruise control adaptiv, sistem keyless cu pornire la buton, start&stop și sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inchi. Acesta din urmă are o grafică plăcută și un răspuns prompt în timpul operării, în contrast cu multe sisteme mult mai scumpe de la concurență.

OTXX5906

În ciuda unor dimensiuni exterioare foarte compacte (Vitara măsurând doar 4,17 m în lungime), spațiul interior este mulțumitor, chiar și pentru pasagerii de pe banchetă, iar portbagajul oferă un volum de 375 de litri.

Verdict:

Arătos la exterior, spațios și bine echipat în interior, cu o dinamică remarcabilă pe șosea și cu abilităț‌i off-road care fac cinste reputaț‌iei Suzuki, noua Vitara pare un pariu cu sorți de izbândă.  Și chiar dacă are un ronțăit cam nerafinat, motorul diesel este alegerea optimă.

Date tehnice:

Motor: L4, cilindree 1.598 cmc • Putere maximă 120 CP/3.750 rpm • Cuplu maxim 320 Nm/1.750 rpm • Transmisie: integrală • cutie manuală cu 6 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4.175/1.775/1.610 mm • Ampatament 2.500 mm • Portbagaj 375-1.120 litri • Performanțe: 0-100 km/h 12,4 sec • Viteza maximă 180 km/h • Consum mediu 4,2 l/100 km, • Emisii CO2 111 g/km • Preț model testat: 22.000 de euro cu TVA.

    Suzuka says:

    Designul zonei frontale aduce puțin cu Range Rover Evoque ? Este o copie nerusinata !
    Iar interiorul te lasa fara cuvinte …

Adaugă un comentariu