Test drive VW Caddy: Când flexibilitatea are un nou înțeles

Noua familie VW Caddy dă un nou sens noțiunii de flexibilitate, cu propuneri pentru fiecare scenariu de utilizare.

Fiecare afacere de succes a trecut la un moment dat prin punctul alegerii primului mijloc de transport. În funcție de buget și necesități, acesta a fost un break, un van sau chiar o dubă, dar indiferent de alegere, fiecare a trebuit să răspundă mai întâi la o întrebare de bază: să fie o mașină de transport marfă dedicată sau una mixtă, la fel de bună pentru nevoile firmei ca și pentru petrecerea concediilor cu familia? Cum alegem cea mai bună variantă?

Test drive VW Caddy: Ce oferă?

La Volkswagen, modelul Caddy își propune să satisfacă toate categoriile de utilizatori și, indiferent de răspunsul la întrebarea de mai sus, să ofere o soluție practică și eficientă. Ai o companie în plină expansiune, iar transportul mărfurilor face parte din activitatea zilnică? Vei fi, cu siguranță, servit excelent de Caddy Furgon. Ai un buget limitat și trebuie să îmbini utilul cu plăcutul sau pur și simplu transportul de persoane nu e ceva neobișnuit în cadrul firmei? Caddy Kombi este o soluție perfectă, putând fi transformată ușor din mașină de cărat marfă în una de transport persoane. Iar dacă transportul mărfurilor nu face parte decât rar din universul tău, în schimb, îți plac confortul și petrecerea timpului liber alături de familie, Caddy Life oferă exact calitățile de care ai nevoie.

Fiecare dintre acestea este disponibilă atât în versiunea cu ampatament normal (2682 mm), cât și cu ampatament mărit (3006 mm) în versiunea Maxi. În cazul modelelor pentru transport persoane, Caddy se poate configura chiar cu trei rânduri de scaune (cost suplimentar 626 de euro), putând astfel transporta până la șapte persoane.

Cine optează pentru Caddy Furgon are la dispoziție un volum de încărcare vast (3,2 mc sau chiar 4,13 mc în versiunea Maxi), ușor de accesat fie prin ușa laterală glisantă (serie pe partea dreaptă), fie prin spate (hayon serie, uși asimetrice pentru 73 de euro). Obiecte cu o lungime de până la 1.781 mm pot fi încărcate pe podeaua perfect plană și ancorată în cele patru inele de prindere (șase în cazul modelelor Maxi).

Caddy Life mobilează același interior spațios cu scaune pentru pasageri, iar accentul este pus mai puțin pe capacitatea de transport și mai mult pe confortul ocupanților. Insonorizarea este net superioară în cazul versiunii de pasageri, iar designul interiorului creează o ambianță plăcută. Flexibilitatea este la un nivel înalt, scaunele putând fi rabatate în sistem 1/3-2/3, pentru a folosi la maximum portbagajul, sau chiar scoase complet din mașină, ceea ce face ca versiunea Life să ofere aceeași capacitate de transport ca și Caddy Furgon. Manevrarea scaunelor se face simplu, sistemul de prindere și zăvorâre fiind intuitiv de folosit. Astfel, transformarea lui Caddy Life din mașină de familie în vehicul de marfă se face rapid și cu minimum de efort.

Indiferent că este vorba de Caddy Furgon sau Caddy Life, Volkswagen oferă un pachet de dotări foarte competent, cu sisteme de navigație, parbriz încălzit, tempomat adaptiv sau sisteme moderne de asistență, ca Front Assist și City Emergency Breaking.

Test drive VW Caddy: Cum se conduc?

Pentru test drive, am avut la dispoziție versiunile Caddy Furgon Maxi și Caddy Life motorizate de unitatea diesel 2.0 TDI în versiunea de 102 CP, cu transmisie manuală primul caz, respectiv DSG în cazul lui Caddy Life. Rafinat și viguros, dieselul imprimă caracteristici dinamice foarte bune, indiferent de cutia de viteze aleasă. Cum era de așteptat, versiunea Furgon este ceva mai zgomotoasă la rulare, dar fără să afecteze conforul celor din cabină. Timoneria cutiei de viteze manuale cu cinci trepte este exemplară, iar poziția de conducere, una foarte bună, ușor înălțată, ceea ce contribuie la confortul celui de la volan în cazul parcurgerii distanțelor lungi. În cazul lui Caddy Life, senzația nu diferă deloc de cea simțită la volanul unui monovolum sau a unui SUV. Aceeași poziție de conducere înaltă, cu posibilități ample de reglaj pentru scaun și volan, asigură confortul celui de la volan.

Trenul de rulare are un reglaj inspirat, amortizând expert denivelările. Aici, trebuie spus că preferăm stabilitatea mai bună a versiunii cu ampatament lung Maxi, care are un comportament mai bun pe denivelările lungi. Direcția este echilibrată și, chiar dacă nu este foarte incisivă, asigură o manevrare facilă în spații înguste fără să afecteze precizia abordării virajelor.

Test drive VW Caddy: Cât costă?

Cu motorizarea diesel testată, Caddy Furgon are un preț de bază de 18.434 de euro (19.856 de euro în versiunea Maxi), în timp ce un Caddy Life similar costă de la 20.726 de euro, respectiv 22.620 de euro. Cutia de viteze DSG ridică prețul versiunii de pasageri la 22.813 euro (24.760 de euro pentru versiunea cu ampatament mărit Maxi). Consumul de combustibil este foarte reținut, indiferent de configurație, cu o medie specificată de 4,6 l/100 km pentru cutia manuală (4,7 l/100 km pentru Maxi). În traficul real, cu un parcurs preponderent urban, consumul mediu a rămas sub 7,0 l/100 km pe parcursul testului nostru. În specificații, cutia DSG adaugă aproximativ jumătate de litru la media de consum, deși asta este greu de observat în practică.

 

 

Finanțare prin Porsche Leasing: avans 4.171 euro, rata 192 euro

Rata PERFECT LEASING calculată pentru  VW Caddy Furgon Maxi 2.0 TDI 102 CP, preț 20.854 de euro fără TVA, durată 48 luni, avans 20% , 10.000 km/an, volum finanțat 16.683 de euro, dobandă fixă EUR 5,39%, DAE 6,41%, fără asigurare CASCO.

Finanțare prin Porsche Leasing: avans 4.495 euro, rata 207 euro
Rata PERFECT LEASING calculată pentru VW Caddy Life Trendline 2.0 TDI 102 CP, preț 22.476 de euro fără TVA, durată 48 luni, avans 20% , 10.000 km/an, volum finanțat 17.981 euro, dobandă fixă EUR 5,39%, DAE 6,41%, fără asigurare CASCO. Ofertele se supun unor termene și condiții.

Verdict
Caddy este soluția competentă de transport de la Volkswagen, fie că este vorba de mărfuri sau persoane. În versiunea Life, Caddy are chiar personalitate dublă, lucrând ca mașină de companie, dar și ca mașină de familie.