Honda CR-V 1.6 i-DTEC: Dezvoltat pentru europeni

După recentul facelift, Honda CR-V propune o ecuație perfectă: un diesel biturbo cu o cilindree de 1,6 litri și 160 CP, cuplat la o cutie automată cu 9 trepte.

În Europa, Honda CR-V este pilonul principal al japonezilor, astfel încât recentul facelift era unul crucial pentru succesul mărcii pe Bătrânul Continent. Și pare că niponii au înțeles clar acest lucru și au acționat în consecință. În numărul 8 din Auto Bild am testat pe larg faceliftul lui Honda CR-V și am fost impresionați de ținuta de drum sigură, de confortul ridicat la rulare și de interiorul greu de perturbat de zgomotele de afară. O surpriză extrem de plăcută a fost și noul propulsor diesel biturbo, care dezvoltă 160 CP. Acesta nu doar că funcționează rafinat sub capota lui Honda CR-V, dar este și extrem de eficient, fiind un etalon pentru segment în acest moment. Este clar că Honda și-a făcut foarte bine temele în ceea ce privește preferințele europenilor.

Un aspect care scoate în evidență această preocupare este și noutatea din acest test. Pentru CR-V, Honda a înlocuit vechea cutie automată cu 5 trepte cu una complet nouă, care dispune de 9 rapoarte. Aceasta este mai ușoară cu 35 kg și permite o etajare optimă a treptelor pentru a obține un plus de dinamică în treptele inferioare, reprize rapide în cele de mijloc și o eficiență sporită la rulare constantă pe autostrăzi, unde treapta a 9-a ajută la obținerea unor valori de consum mici. Noua cutie cu 9 trepte funcționează excelent împreună cu dieselul biturbo de 160 CP. Doar răspunsul mai lent al propulsorului la turații joase poate fi trecut la puncte mai puțin bune.

Față de vechea cutie automată, progresul este uriaș. Progresia de la o treaptă la alta este rapidă, fără să fie afectat confortul. În caz de kickdown, este posibilă trecerea imediată din treapta a 9-a în a 5-a sau din a 7-a în a 4-a. Dar, în majoritatea cazurilor, algoritmul de funcționare a cutiei nu favorizează retrogradările agresive, ci utilizează cuplul motor pentru accelerații liniare în aceeași treaptă. În plus, există un mod Sport pentru cutia de viteze, dar și clapete pe volan ce permit trecerea în modul Manual.

Verdict
Noua cutie automată cu 9 trepte a lui Honda CR-V funcționează foarte bine împreună cu dieselul de 1,6 litri și 160 CP. Treptele scurte ajută la o dinamică corectă pentru un SUV. Totuși, cilindreea mică este resimțită la această masă și dimensiuni, în special în zona de turații joase.

Adaugă un comentariu