Mercedes-Benz Clasa B facelift: primele impresii

Cea de-a doua generație a lui Mercedes-Benz Clasa B, lansată în 2011, a primit un facelift. Un design exterior revizuit, un interior mai modern,  noi sisteme de propulsie și un nivel de siguranță activă fără rival în segment – acestea sunt doar câteva dintre atributele prin care germanii speră să-și păstreze supremația printre MPV-urile premium.

B-Klasse 2014 B-Class 2014

De la debutul primei generații, în 2005, și până în prezent, au fost comercializate mai bine de un milion de exemplare ale Clasei B. Iar MPV-ul compact Mercedes-Benz se bucură în continuare de un succes notabil, cea de-a doua generație convingând deja peste 380.000 de clienți, în condițiile în care se află pe piață de numai 3 ani.

Popularitatea acestui segment i-a convins deja și pe alții să intre în luptă, BMW lansând în acest an Seria 2 Active Tourer – un MPV compact care aduce o serie de premiere pentru bavarezi, amintind aici tracțiunea față sau motoarele cu trei cilindri în linie.

Citește și Primele impresii: SEAT Leon X-PERIENCE

Evident, Mercedes-Benz nu a asistat nepăsător la această ofensivă și a trecut Clasa B printr-o restilizare intensivă, menită să-i mențină competitivitatea la cote ridicate. Zona frontală a MPV-ului compact a fost redesenată subtil, având o nouă bară frontală, cu prize de aer mai mari (care devin uriașe în cazul liniei de echipare AMG Sport), un calandru ușor majorat și un set de blocuri optice frontale cu luminile de zi integrate armonios în forma dispersorului. Opțional, acum sunt disponibile farurile LED Hight Performance, care după o spune și denumirea, dispun de tehnologie LED. Și spatele a fost revizuit, însă diferențele nu sunt atât de vizibile. La baza spoilerului a fost inserată o baghetă cromată transversală, iar varianta AMG Sport dispune de terminații ale evacuării de asemenea cromate. Opțional sunt disponibile blocuri optice LED – ba chiar și lumina pentru numărul de înmatriculare poate fi bazată pe aceeaşi tehnologie.

B-Klasse 2014 B-Class 2014

În interior se observă de asemenea diferențe. Instrumentarul de bord a fost complet redesenat, fiind asemănător celui de la Clasa C. În plus, ecranul sistemului de infotainment este disponibil în două dimensiuni, de 7 și 8 inchi.

Panamera-Exclusive-Series-7

Pleiada de sisteme de siguranță activă a fost extinsă cu COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Disponibil în echiparea standard, acesta extinde funcționalitatea predecesorului său (COLLISION PREVENTION ASSIST) cu abilitatea de a frâna autonom atunci când pe traiectoria mașinii este detectat un obstacol iar șoferul nu reacționează în timp util pentru evitarea unui impact.

Mercedes-Benz Clasa B este modelul cu cea mai variată gamă de sisteme de propulsie din segment, oferind cinci motorizări alimentate cu benzină și cinci diesel, plus două variante cu propulsie alternativă – B 200 Natural Gas și Electric Drive.

Oferta de motoare pe benzină numără versiunile B 180, B 180 BlueEFFICIENCY, B 200, B 220 4MATIC și B 250 – varianta de top fiind disponibilă atât cu tracțiune față cât și în versiune cu transmisie integrală 4MATIC.  Puterile motoarelor variază de la 122 CP și până la 211 CP, iar B 220 și B 250 vin în echiparea standard cu transmisie automată cu ambreiaj dublu 7G-DCT.

B-Klasse 2014 B-Class 2014

Fanii motoarelor diesel au la dispoziție versiunile B 160 CDI, B 180 CDI, B 180 CDI BlueEFFICIENCY Edition, B 200 CDI și B 220 CDI – ultimele două fiind disponibile și cu transmisie integrală 4MATIC. Puterile pornesc de la 90 CP pentru versiune de bază și ajung la 177 CP în cazul variantei B 220 CDI, disponibilă exclusiv cu transmisia automată cu ambreiaj dublu 7G-DCT. Toate celelalte motoare pot fi de asemenea echipate cu această transmisie, ajungând astfel în clasa de eficiență energetic A+, având consumuri medii cuprinse între 3,6 l/100 km și 5,0 l/100 km.

Pentru piețele unde există o infrastructură care permite alimentarea cu astfel de surse de energie, Mercedes-Benz oferă și două versiuni cu propulsie alternativă – B 200 Natural Gas și Electric Drive. Primul dintre acestea dispune de un motor turbo de 2,0 litri ce poate funcționa atât cu benzină cât și cu gaz natural comprimat (GNC). Sistemul de alimentare prioritizează funcționarea cu GNC, iar pentru cazurile în care rezervoarele de la bord sunt epuizate, există și o rezervă de 12 litri de benzină, trecerea fiind făcută automat și imperceptibil de la volan. Cu 156 CP și 270 Nm (cuplu disponibil de la numai 1250 rpm), B 200 Natural Gas promite o accelerație de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 10 secunde și o viteză maximă de 200 km/h – performanțe care ar trebui să mulţumească publicul țintă a unui MPV.

B-Klasse Natural Gas Drive (W 242) 2014

Mercedes-Benz Clasa B Electric Drive a fost dezvoltat împreună cu Tesla Motors, cele două companii având o colaborare deja cunoscută în sectorul mașinilor cu propulsie electrică. Astfel, performanțele MPV-ului german sunt unele dintre cele mai bune din industrie, autonomia reală fiind de circa 200 km în cazul unui condus economic. Iar cu un sistem de propulsie conceput de Tesla, nici dinamica nu a fost neglijată, accelerația de la 0 la 100 km/h fiind bifată în mai puțin de 8 secunde.  Clasa B Electric Drive are sub capotă un motor electric capabil să dezvolte peste 180 CP și un cuplu maxim de 340 Nm, disponibil instantaneu. Transmisia se face direct la roți printr-un raport unic, astfel că răspunsul la accelerație este uluitor, trenul față fiind depășit deseori de avalanșa de cuplu, însă sistemul ASR intervine eficient și împiedică ruperea aderenței.

B-Klasse Electric Drive (W 242) 2014 B-Class Electric Drive (W 2

În ciuda varietății sistemelor de propulsie disponibile, toate versiunile Clasei B vor fi asamblate pe aceeași linie de producție în uzina din Rastatt. Grupul motopropulsor și sistemul de alimentare ale lui B 200 Natural Gas vor fi produse la uzina Mannheim, specializată pe tehnologii și sisteme de propulsie alternative.

Clasa B facelift va ajunge în showroomuri la sfârșitul acestui an, cu un preț de pornire de 25.674 Euro (TVA inclus) pentru versiunea B 180. Mai multe informații și primele impresii de la volanul Clasei B facelift puteți găsi în numărul 23 al revistei AUTO BILD, disponibil în punctele de difuzare a presei începând din 13 noiembrie.

Adaugă un comentariu