Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD: Acum și cu inimă de leu

Odată cu faceliftul, Mitsubishi ASX adoptă o motorizare diesel de proveniență Peugeot. Primul test în România cu noul model.

Lansat în 2010, Mitsubishi ASX a fost o surpriză plăcută din partea producătorului japonez, oferind aceleași calități ca și fratele mai mare Outlander (cu care partajează platforma și majoritatea componentelor), într-un format mai compact și mai economic. Tot atunci își făcea debutul și dieselul de 1,8 litri/150 CP, dezvoltat in-house de Mitsubishi. Cinci ani mai târziu, japonezii abandonează motorul în care au investit, dar care nu mai corespunde normelor de poluare actuale, și adoptă clasica unitate de 1,6 litri de la Peugeot, într-o configurație care dezvoltă 114 CP. O decizie surprinzătoare, mai ales că aceasta este, cel puțin teoretic, inferioară tehnologic (are un singur ax cu came și două supape pe cilindru), dar are avantajul conformității cu normele Euro 6.

Configurația cutiei de viteze face ca diferența de putere să nu se resimtă acut în trafic (valoarea accelerației până la 100 km/h crește de la 10 secunde la 11,5 secunde). Mitsubishi ASX accelerează agil și nu se simte deloc submotorizat. Este, de asemenea, foarte liniar, dezvoltând cuplul pe o plajă largă de turații. Cu toate acestea, golul turbo este ceva mai prezent și am fost de câteva ori puși în situația de a aștepta secunde chinuitoare până când turbina a prins suficientă presiune pentru a împinge mașina dintr-o situație delicată.

În materie de zgomote și vibrații, caracterul lui Mitsubishi ASX nu s-a schimbat semnificativ după facelift, iar noul motor nu schimbă prea multe. Este, probabil, una dintre cele mai zgomotoase implementări ale unității Peugeot, insonorizarea mai puțin bună fiind dublată de un nivel perceptibil al vibrațiilor în sarcină. Caracterul sportiv al lui ASX nu s-a schimbat nici el, acesta având în continuare o direcție incisivă și un comportament rutier foarte bun. Trenul de rulare este ferm spre rigid, ceea ce ajută în abordarea virajelor, dar face mai puțină plăcere în cazul drumurilor deteriorate. Mitsubishi ASX rămâne astfel un model foarte bun de asfalt și în special pentru mediul urban, și mai puțin competent în afara drumului, unde trenul de rulare rigid și garda la sol relativ mică (17 cm) pot pune probleme.

Verdict
Faceliftul și înlocuirea motorizării diesel cu una mai modestă ca putere nu au schimbat caracterul dinamic al lui ASX. Zgomotele și vibrațiile în sarcină rămân însă la un nivel destul de ridicat.

Adaugă un comentariu