Primul drive test cu Lexus IS

Lexus incearca cu inversunare sa schimbe perceptia asupra marcii intr-una sportiva. Primul drive test cu noul Lexus IS.

 

IS era singurul model al diviziei de lux a lui Toyota care nu avea o versiune hibrida.  La a treia generatie, IS pariaza pe filozofia hibrida traditionala Lexus/Toyota. Pe langa versiunea cu propulsie conventionala IS 250 (motor V6 aspirat de 2,5 l si 208 CP), IS 300h combina un motor pe benzina aspirat de 2,5 litri in patru cilindri de 181 CP cu un motor electric de 143 CP, ambele actionand puntea spate si furnizand 223 CP si 300 Nm in total. Acest model promite un consum de numai 4,3 l/100 km si emisii de doar 99 g/km.

A doua mare schimbare  a lui IS este comportamentul rutier. Cu o suspensie fata modificata substantial si o punte multilink spate complet noua, IS este mult mai dinamica decat predecesorul sau. Ruliul in viraje este mult redus, iar directia mai putin asistata ofera un feedback foarte bun. Daca se comanda echiparea F Sport, atunci selectorul Drive Mode (exista si la celelalte echipari cu modurile Eco, Normal, Sport/Sport S, plus Snow si regleaza raspunsul cutiei si al motorului) are in plus modul Sport S+ si taria trenului de rulare si raspunsul directiei se poate regla intre Normal si Sport S+.

La toate versiunile pozitia de condus este mai joasa, iar in echiparea F-Sport, scaunele cu tapiterie din piele perforata ofera o sustinere mai buna. De la LF-A, echiparea F-Sport a preluat ideea turometrului amplasat central, vitezometrul fiind afisat digital in interiorul acestuia.

Ansamblul hibrid este rafinat si functioneaza armonios, dar cutia e-CVT nu are raspunsul spontan al unei cutii automate clasice. In schimb, la drum, IS 300h este foarte economic fiind posibile valori de 6-6,5 l/100 km chiar si in traficul urban.

Fata de vechiul model, noul IS este clar mai spatios in spate, spatiul pentru genunchi fiind cu 85 mm mai mare. Prin amplasarea bateriei hibride sub podeaua portbagajului mult in spate s-a obtinut o distributie a maselor de 50/50%, care favorizeaza dinamica. Astfel, nici volumul portbagajului nu a fost prea afectat, acesta fiind de 450 litri cu doar 30 de litri mai mic decat la versiunea conventionala.

Testul complet cu noul Lexus IS de la Viena il veti gasi in urmatorul numar al revistei Auto Bild din 13 iunie.

Adaugă un comentariu