Tesla Model S P85D – Atinge Tesla cu adevărat 500 km?

Nu, nu a reușit. Și cu toate astea, Tesla impresionează prin autonomie și performanță. Entuziasmul din din redacția noastră atins cote alarmante, pentru că noul model Tesla a ajuns la noi pentru un test amplu. Model S este disponibil acum în versiunea P85D cu două motoare electrice, dintre care unul de 224 CP pe puntea față și încă unul de 476 CP în spate. Iar cu o baterie de 85 kWh, acesta promite acum să atingă o autonomie maximă de 491 km.

 

Sună foarte incitant, însă noi nu luăm de bune valorile de pe hârtie. Așa că suntem puși în fața unei noi provocări: să trecem noul model Tesla prin toate măsurătorile caracteristice testelor AUTO BILD, pe un circuit aflat la 175 km de redacție. Așa că noul Model S va trebui să parcurgă această distanță de două ori cu o singură încărcare. În plus, ședința foto necesară acestui material va avea și ea un impact asupra bateriei. Iar pe lângă toate acestea, trebuie să parcurgem și un traseu pe care determinăm consumul. Nu în ultimul rând avem și testele de accelerație, frânare și manevrabilitate. Deja sună periculos de solicitant pentru un model cu propulsie pur electrică.

Desigur, soluții se găsesc, însă parcă nu am vrea să trișăm. În caz de nevoie, există câteva puncte de încărcare rapidă pe traseu, unde putem adăuga un plus de 270 km autonomiei în doar 30 de minute. Iar folosirea unui „Supercharger’ este gratuită – încă un plus! Totuși, alimentarea unei mașini obișnuite rămâne mult mai rapidă.

Așadar, revenim la întrebarea inițială: care este distanța maximă pe care o poate parcurge un P85D cu o singură încărcare? Ei bine… depinde. Rezultatele determinate de noi variază între 205 km – în cazul în care este abordat un stil de condus cu apăsări foarte frecvente ale pedalei de accelerație la podea – și 447 km, atunci când cel de la volan este relaxat și conduce preventiv. Respectând metodologia noastră standard de testare, am obținut un consum mediu de 23,3 kWh/100 km, care permite – într-un scenariu realist – o autonomie de 365 km dintr-un foc. Poate părea dezamăgitor, dar să nu uităm care sunt, de fapt, limitele celorlalte electrice de pe piață!

Tesla Model S P85D | Tesla Model S P85D

Autonomia este un atribut important pentru Tesla, însă chiar mai incitantă este puterea maximă: 700 CP. Plus 967 Nm de cuplu disponibil instantaneu! Ambele garantează – și chiar nu exagerăm deloc când spunem asta – o experiență de condus extrem de explozivă. Cu o energie incredibilă la plecarea de pe loc, Model S P85D atinge 100 km/h în doar 3,5 secunde, iar 200 km/h, în 14,7 secunde. Acestea sunt, fără doar și poate, valori specifice unui supercar. Doar că acum vorbim despre o limuzină de 2,2 tone! Mai mult, nu există niciun fel de vibrații sau zgomote specifice unei mașini atât de puternice. Urlet de evacuare? Miros de benzină nearsă? Tot ce vei obține de la Tesla este un șuierat discret al motoarelor electrice în timp ce viteza crește într-un ritm amețitor.

Într-un fel, nu suntem încântați deloc. De obicei eram ocupați să dezactivăm sistemele electronice de control al tracțiunii și al stabilității, să ținem motoarele turate, să programăm sistemul launch control, plus orice alți asistenți inteligenți care î‌mbunătățesc performanțele. Iar acum nu am avut absolut nimic de făcut.

În Tesla, pur și simplu stai și aștepți la semafor, eventual cu o mutră plictisită, iar când se aprinde culoarea verde, apeși zdravăn accelerația. Cât ai clipi, P85D țâșnește din loc, lăsându-l pe tipul din AMG-ul care te-a provocat la o liniuță să se uite în urma ta mut de uimire. Minunat!

Tesla Model S P85D | Tesla Model S P85D

Tesla Model S – teste dinamice

Dacă ar fi să-i găsim nod în papură, Tesla nu poate repeta figura asta la infinit. Probabil din cauza încălzirii motoarelor, sprinturile succesive înregistrează rezultate din în ce mai modeste. Clar, asta se
întâmplă doar în cadrul testelor, iar posesorii nu vor abuza niciodată așa de resursele mașinii, însă trebuia să le dăm un pic de credit și mașinilor sport clasice. Pentru că oricâte plecări agresive de pe loc ar repeta Tesla, un AMG sau un 911 va rămâne mereu la fel de rapid.

Dincolo de aceste particularități, P85D se comportă absolut normal în viața de zi cu zi, continuând în rutina cu care ne-au obișnuit și celelalte versiuni. Silueta cu forme de coupé a caroseriei, ușile fără rame la geamuri și extremitățile expresive trezesc pasiuni, așa cum o face și habitaclul modern și foarte bine finisat.

Cel mai evident rămâne ecranul de 17 inchi de pe consola centrală, care până nu demult era o dimensiune standard pentru televizoarele de acasă. De la acesta pot fi accesate toate funcțiile mașinii, incluzând aici sistemul audio, navigație, telefon, climatizare, reglarea suspensiei, deschiderea trapei panoramice, plus multe alte opțiuni. Poate părea complicat la început, mai ales pentru cei care se așteaptă să găsească în Tesla un bloc de lumini clasic și un buton pentru pornirea motorului, însă pentru cei care nu s-au accidentat niciodată folosind un smartphone, eleganta limuzină va fi cel puțin la fel de intuitivă ca un iPad.

Tesla Model S P85D | Tesla Model S P85D

Ocupanții scaunelor din față au la dispoziț‌ie un spațiu generos și își pot găsi o poziț‌ie confortabilă, indiferent de înălțime. Lucrurile stau bine și în spate, doar că linia descendentă a plafonului limitează spațiul pentru cap. Măcar locul pentru picioare este uriaș, iar podeaua plană oferă o ședere confortabilă chiar și pasagerului de pe mijlocul banchetei.

Tesla se remarcă printr-un comportament dinamic foarte matur, în ciuda dimensiunilor și a masei proprii care depășește cu mult două tone. Momentele în care sunt forțate limitele aderenței scot la iveală un caracter ușor ezitant al direcției și al trenului de rulare, dar, ca și mai sus, cei mai mulți dintre cumpărătorii de Model S nu o vor forța niciodată așa cum am făcut-o noi. Desigur, suspensia pneumatică ar fi putut să fie mai rafinată, iar abuzul sistemului de frânare duce la o limitare temporară a capacităț‌ii de decelerare. |nsă acestea sunt cel mult nuanț‌e, fără a afecta în niciun fel impresia fundamentală despre Tesla. Pentru că sentimentul pe care ți-l transmite aceasta nu poate fi egalat de niciun alt model din clasa lux. Plus că poate fi încărcată gratuit (deocamdată doar în vestul Europei) și trezește extrem de mult entuziasm în departamentul de testare. Garantat!

 

Verdict

Această Tesla este o mașinărie extrem de  impresionantă. De la autonomie și până la modul exploziv în care își descarcă puterea î‌ntr-o liniște deplină, Model S pare că poate face orice fără cel mai mic efort. Nu este perfect, însă nu există termeni de comparație cu orice altă mașină electrică.

 

Adaugă un comentariu