Test Drive: Audi A6 facelift

Limuzina de clasă mare a celor de la Audi a ajuns la jumătatea ciclului de viață, așa că a venit momentul pentru un facelift. Deși noutățile de la exterior nu sunt multiple, adevăratele schimbări sunt cele de natură tehnică.

 

De la debutul lui A6, în 2011, linia generală de design Audi nu s-a schimbat într-atât de mult mult încât să-l facă să pară în vreun fel depășit. Dar asta nu înseamnă că discretul executive sedan nu putea fi îmbunătățit, în special la partea tehnică, unde an de an apar noi inovații.

Așa că după ce A7 a fost revizuit în prima jumătate a acestui an, acum a venit rândul gamei A6 să primescă un facelift. La exterior, cea mai vizibilă schimbare este la nivelul blocurilor optice frontale, care opțional sunt disponibile cu tehnologie  LED sau LED Matrix, cu semnalizări dinamice. Mult mai discrete sunt modificările aduse grilei single-frame și spoilerelor, însă efectul general de întinerire adus mașinii se simte.

Audi A6 facelift interior

Audi A6 facelift – gamă de motorizări revizuită, mult mai economică

Însă, adevăratele noutăți sunt cele de natura tehnică. În primul rând, întreaga paletă de motoare, compusă din trei unități pe benzină TFSI și cinci propulsoare diesel TDI, îndeplinește clasa de emisii Euro 6, iar nivelul emisiilor de carbon a scăzut cu 22 de procente . Pe baza motorului 1.8 TFSI a fost introdusă și o versiune ultra, care promite un consum mediu de numai 5,7 l/100 km. De asemenea, a fost dezvoltată o nouă versiune ultra pe baza popularului 2.0 TDI, care dezvoltă 150 CP și consumă 4,2 l/100 km. Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra de 190 CP dispune acum de arcuri din polimeri ranforsați cu fibră de sticlă, care sunt mai ușoare cu 4,4 kg decât cele convenționale. Pentru versiunile cu tracțiune față, inclusiv cele ultra, este disponibilă o nouă transmisie automată cu ambreiaj dublu și șapte rapoarte S-Tronic, care înlocuiește vechea unitate cu variație continuă Multitornic.

Gama de propulsoare va fi completată de o unitate 3.0 TDI Clean Diesel, disponibilă în două trepte de putere de 218 și 272 CP. Pe baza aceluiași motor există și o versiune biturbo capabilă să livreze 320 CP. Asemenea lui A7 facelift, versiunea restilizată a lui A6 și A6 Avant va fi oferită și într-o versiune 3.0 TDI Competition care dispune de o putere nominală de 326 CP, cu funcție overboost până la 346 CP.

Toate noutățile de natură estetică se vor propaga și la celelalte modele din gamă, adică la versatilul A6 Allroad quattro și sportivele S6, S6 Avant și RS 6 Avant. Noul Audi A6 va fi disponibil în România de la jumătatea lunii decembrie.

Toate informațiile despre Audi A6 facelift, dar și despre cum se conduce, cum se comportă noile motorizări și cât de eficiente sunt, pot fi regăsite în numărul 22 din revista Auto Bild, care va fi disponibilă pe piață din 30 octombrie.

Adaugă un comentariu