Test drive: Mini John Cooper Works – Cele trei cuvinte magice

Cea mai puternică versiune a lui Mini a purtat întotdeauna numele lui John Cooper, iar noul model aduce un motor mai mare, mai puternic și performanțe pe măsură.

 

Mini este unul dintre puținii producători care cresc cilindreea motoarelor sale, cel puțin în cazul versiunilor de vârf Cooper S și John Cooper Works. Noua generație abandonează motorul de 1,6 litri în favoarea unuia de 2,0 litri, care dezvoltă 231 CP în cazul lui John Cooper Works, cu 20 CP mai mult decât în cazul generației anterioare. Rațiunea din spatele acestei schimbări este de natură economică, în grupul BMW motorizările având la bază „cilindrul ideal de 0,5 litri. Și cum motorul de 1,5 litri cu trei cilindri nu ar fi asigurat nivelul de performanță corespunzător (deși pe i8 dezvoltă exact 231 CP!), BMW a mai adăugat un cilindru și astfel se explică upsizingul celui mai puternic Mini.

Rezultatul este cu atât mai impresionant cu cât noul Mini John Cooper Works nu este doar mai puternic și are performanțe mai bune decât modelul anterior, ci este și mai economic cu circa 20%. Trenul de rulare a fost dramatic îmbunătățit, beneficiind acum de o direcție electromecanică cu Servotronic și un tren de rulare care opțional poate fi configurat cu amortizoare controlate electronic. Frânele sport sunt dezvoltate de specialistul Brembo, asigurând performanțe remarcabile.

Mini JCW

Mini JCW – comportament dinamic ireproșabil

Deși impresionante, informațiile de pe hârtie nu trădează nimic din emoțiile pe care ți le oferă conducerea noului Mini John Cooper Works. Pentru evenimentul de lansare, Mini România a ales Autodromul Titi Aur, unde am putut testa noul model în condiții de circuit.

Configurat cu o cutie de viteze automată cu șase rapoarte, Mini John Cooper Works pornește ca din tun (inclusiv cu vacarmul de rigoare, generat de cele două guri de evacuare centrale). |n modul Sport, schimbarea treptelor se face rapid, aproape brutal. Mai puțin brutal decât la modelul anterior este trenul de rulare. Suspensia adaptivă este ceva mai confortabilă, chiar și în modul Sport, iar la balansul de mase, noul John Cooper Works are un spate mai puțin nervos. Asta nu îl face mai puțin controlabil, dar doza de fun este ceva mai temperată.

 

Fișă tehnică –  Mini John Cooper Works AT

Motor: L4, turbo, cilindree 1998 cmc • Putere maximă 231 CP/5200 rpm • Cuplu maxim 320 Nm/1250 rpm • Transmisie: față • cutie automată cu 6 trepte • Dimensiuni: L/l/h 3874/1727/1414 mm • Ampatament 2495 mm • Portbagaj 211 litri • Performanțe: 0-100 km/h 6,1 sec • Viteza maximă 246 km/h • Consum mediu 5,7 l/100 km • Emisii CO2 133 g/km • Preț: de la 32.550 de euro cu TVA.

 

Ce ne place și ce nu ne place

Noul Mini John Cooper Works merge împotriva curentului și majorează cilindreea motorului la 2,0 litri. Performanțele au crescut, dar numeroasele sisteme de asistență și trenul de rulare adaptiv au „civilizat cea mai puternică versiune a lui Mini.

 

 

Adaugă un comentariu