Test Drive – Porsche 911 targa 4

Istoria lui 911 targa începe în anul 1965, continuă într-o formă modernă în 1996, dar pare cu adevărat desăvârșită în 2014, când formele te cuceresc inevitabil. Am testat 911 targa 4.

 

 

La fiecare întâlnire cu un model Porsche te aștepți să ai parte de o experiență electrizantă din punct de vedere sportiv. Și asta se cam întâmplă de fiecare dată. Totuși, în acest test avem parte și de altceva. Pentru actuala generație a lui 911, Porsche a reînviat conceptul original targa, pe care l-a prezentat inițial în 1965, dar vremurile moderne au făcut ca prezența acestei mașini să fie cu adevărat spectaculoasă. Chiar dacă nu ești un fan al siluetei Porsche, s-ar putea ca această mașină să-ți pice cu tronc, nu doar pentru că este specială, ci pentru că este și unică în industria auto.

 

 

 

Pentru a trece peste partea în care toată lumea s-a lămurit că această mașină nu poate lăsa pe nimeni indiferent trecem la lucruri mai practice. Versiunea testată a fost 911 targa 4, adică prima din cele două disponibile. Trebuie știut că targa este disponibilă doar cu sistemul de tracțiune integrală, iar versiunea de bază este propulsată de un motor boxer de 3,4 litri, cu șase cilindri, care dezvoltă 350 CP.

Acesta asigură un nivel foarte ridicat pentru dinamica longitudinală, mai ales dacă este aleasă cutia de viteze cu dublu ambreiaj cu 7 trepte și pachetul Sport Chrono (ambele opț​ionale). Atunci, accelerația 0-100 km/h este realizată în doar 4,8 secunde. Mai mult, ca orice Porsche veritabil, targa 4 trece prin viraje într-un mod care impresionează. Agilitatea este prezentă la cote înalte, iar tracțiunea, asigurată de sistemul PTM (Porsche Traction Management), nu doar că este ridicată, dar este livrată astfel încât este respectat ADN-ul mărcii. În mod normal, cuplul motor este livrat către puntea spate în proporție de 99%, pentru ca la nevoie, livrarea cuplului să se facă gradual și spre puntea față pentru a maximiza tracțiunea.

porsche 911

De aceea, sistemul PTM imprimă un caracter foarte dinamic, aproape similar unei transmisii spate, însă aproape că anulează orice efect de subvirare sau supravirare. Pentru că trebuie să existe și aspecte mai puțin bune, motorul boxer este ușor lipsit de vivacitate în zona de turații joase și trebuie turat destul de serios pentru performanțe maxime.

Însă, odată ajuns acolo, acesta are un comportament exploziv, tipic unui model sport. Și să nu uităm de evacuarea activă, care face toți banii: o scurtă apăsare de buton permite unor adevărate tunete să iasă pe cele patru evacuări. Cât despre direcție, ca la orice Porsche, este ca o prelungire a simțurilor șoferului. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj este foarte rapidă, dar are un caracter ce oferă fluență și confort atunci când este nevoie, în special în traficul aglomerat. Acolo, 911 targa 4 impresionează plăcut, mai ales din perspectiva trenului de rulare destul de iertător pentru un astfel de model, care nu te face să-ți schimbi traseul în funcție de liniile de tramvai sau de limitatoarele de viteză de pe drum.

 

Din punct de vedere al rulării în modul cabrio, lucrurile stau foarte bine. Parbrizul nu se continuă prea mult deasupra capului pasagerilor, ceea ce face ca senzația de cabrio să fie foarte prezentă, iar habitaclul este bine protejat de vânt chiar și la viteze ridicate. Deși este un model cu reale calităț­i dinamice, 911 targa 4 este extrem de plăcut de condus chiar și atunci când rulezi cu 30 km/h, pentru că te lasă să savurezi orice moment de la volan, într-un interior care te îmbracă perfect, cu materiale foarte atent alese, cu finisaje premium și cu o ambianță extrem de sofisticată.

Dar toate acestea au un preț, iar cel care trebuie plătit pentru 911 targa 4 nu este deloc mic. Prețul de bază pentru aceată versiune pleacă de la suma de 120.495 de euro cu TVA, fără opționale. Totuși, deși în acest segment de preț sunt multe oferte tentante, această mașină are ceva al ei, ceva unic, un stil sofisticat, care te face să fii diferit, să fii special și să te simți bine la volan. Iar asta nu se poate cuantifica în bani.

 

 

 

Verdict

Porsche are rețeta pentru unul dintre cele mai bune mixuri din industria auto între sportivitate și utilizare cotidiană. La targa, acestuia i se adaugă foarte mult stil, eleganță, rafinament și senzația unică de libertate oferită de un cabriolet special.

 

 

 

Adaugă un comentariu