Test Drive: Suzuki Vitara

După ce în 1988 lansa prima generație, Suzuki reînvie Vitara, dar cu tehnologii moderne, motoare eficiente și un sistem de tracțiune integrală foarte performant.

 

Pentru o piața din ce în ce mai avidă de SUV-uri, niponii au gândit un SUV care se împacă bine și cu aglomerațiile urbane. De aceea, Suzuki Vitara măsoară doar 4,17 metri, ceea ce încadrează modelul undeva la limita superioară a clasei mici din segmentul SUV-urilor. Totuși, designul exterior pune accentul pe forță, pe elemente puternice, care dau impresia că dimensiunile ar fi mult mai mari și nu este de mirare că regăsim elemente stilistice preluate de la Jimny, un veritabil off-roader. La interior, Suzuki ne arată cât de bine se poate optimiza spațiul interior la dimensiuni compacte, spațiul fiind generos pentru acest segment. Bancheta spate se rabatează facil, iar portbagajul are un volum de 375 de litri, o valoare foarte bună pentru aceste dimensiuni exterioare. O impresie plăcută ne-a lasat sistemul multimedia, ce poate fi controlat de la un ecran tactil de 7 inchi.

Pentru a face față cerințelor moderne, Suzuki a utilizat la Vitara oțel de înaltă rezistență, care permite obținerea unei rigidități ridicate, o siguranță crescută la impact, dar și masă redusă, ce facilitează un consum mic. De exemplu, în versiunea de bază cu motorul 1.6 VVT și tracțiune față, Vitara are o greutate de numai 1.075 kg.

suzuki vitara interior

Suzuki Vitara – motorizări eficiente

Din punct de vedere al motorizărilor, Suzuki Vitara este disponibilă cu două propulsoare, ambele cu patru cilindri si o cilindree de 1,6 litri, unul pe benzină și unul diesel. Chiar și puterea maximă este acceași, de 120 CP.

Noua Vitara are o gardă la sol de 18,5 cm, unghi de intrare de 18,2 grade, respectiv de ieșire de 28,2 grade, foarte bune pentru segment și, în plus, integrează binecunoscutul sistem de tracțiune integrală ALLGRIP. Acesta dispune de patru moduri distincte de funcționare: Auto, Sport, Snow și Lock.

La capitolul siguranță, Vitara este cu certitudine în era modernă. În funcție de echipare sunt disponibile sisteme precum Radar Brake Support (avertizare și frânare automată la detectarea unui obstacol) sau Adaptive Cruise Control (pilot automat adaptiv), care vor aduce un plus de ușurință în utilizare și mai multă siguranță.

Prețul de pornire pentru Suzuki Vitara, în versiunea 1.6 VVT cu tracțiune față este de 14.100 euro cu TVA. Vor exista trei niveluri de echipare, iar producția va fi realizată în fabrica Suzuki din Ungaria.

Informații complete și impresii despre cum se conduce Suzuki Vitara găsiți în revista Auto Bild 5/2015, pe piață din 5 martie. 

Adaugă un comentariu