Test Drive – Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG Highline

Cea de-a opta generație a lui VW Passat a ajuns și în România. Pentru acest prim amplu test am ales versiunea 2.0 TDI de 150 CP, cu o cutie DSG și echipare HighLine.

 

Volkswagen Passat nu mai are nevoie de nicio prezentare, mai ales pentru românii care iubesc această mașină. În ultimii ani, limuzina produsă de marca din Wolfsburg a evoluat relativ constant, însă acum totul s-a schimbat. Noul Passat nu mai este o evoluție, ci o revoluție. Știm că foarte mulți dintre cititorii noștri spun că ținem prea mult partea acestei mărci, dar realitatea ne obligă să punem punctul pe i. Noul Volkswagen Passat este complet nou din toate punctele de vedere. Designul exterior și cel interior sunt noi, la fel ca și platforma, iar motorizările sunt cele mai eficiente din segment în acest moment. În plus, Passat vine cu o serie de tehnologii avansate, care cresc atât nivelul de siguranță activă, cât și gradul de confort pentru șofer și pasageri. Saltul pe care noul Passat l-a realizat odată cu cea de-a opta generație este atât de mare, încât concurența se împarte de-acum în două segmente. Primul va fi compus din rivalii tradiționali de la constructorii generaliști, iar al doilea, din modelele premium din clasă. Această afirmație se bazează pe faptul că Passat, în versiunile de top, nu este cu nimic mai prejos decât modelele deja consacrate precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz. Dar asta vom analiza în viitoarele teste comparative.

Volkswagen Passat interior

Deși actualul trend face ca aproape toate modelele noi să fie mai mari, Volkswagen a ales altă cale. Noua platformă modulabilă MBQ a permis ca lungimea să fie mai mică cu 2 mm față de modelul anterior, dar ampatamentul să fie crescut cu 79 mm, iar asta aduce beneficii importante în materie de confort și de spațiu interior. Puntea față a fost împinsă spre înainte cu 29 mm, iar cea spate spre înapoi cu 17 mm, ceea ce a creat un spațiu suplimentar la interior de 33 mm. Nu pare mult, dar tehnologia a permis ajustarea fiecărui element utilizat la interior, încât pasagerii au acum la dispoziție un nivel foarte generos de spațiu interior, indiferent că vorbim de locurile din față sau de cele din spate. Pentru că au fost disponibile pe mașina de test putem să lăudăm excelentele scaune ergoComfort (1.151 de euro), cu reglaj electric pe 14 direcții și funcție de masaj, care s-au dovedit foarte confortabile la drum lung, cu un bun suport lateral și multiple reglaje ce permit găsirea poziției ideale de conducere. În spate, bancheta este corect profilată, iar spațiul disponibil pentru genunchi și cap este foarte generos, printre cele mai bune din segment. Alături de creșterea dimensiunilor pentru interior, noul Passat propune și un portbagaj pe măsură, care a crescut cu 21 de litri pentru a ajunge la impresionanta valoare de 586 de litri pentru versiunea sedan. Rabatarea banchetei se face foarte facil, atât din habitaclu, cât și din portbagaj, creează o suprafață plană și permite încărcarea unui volum maxim de 1.780 de litri. Pentru a rămâne la interior, una dintre cele mai interesante tehnologii noi pe care am putut să o testăm pe viu este reprezentată de Active Info Display, un ecran de înaltă rezoluție, cu o diagonală de 12,3 inchi, care înlocuiește complet instrumentele de bord. Acesta costă 618 euro cu TVA și îl recomandăm oricui este pasionat de gadgeturi și tehnologie. Active Info Display va schimba radical modul în care interacționezi cu mașina și modul cum îți sunt prezentate informațiile. Chiar dacă sistemul costă cât o tabletă de top, este de lăudat și că merge la fel ca una. Adică rapid, intuitiv și cu o grafică plăcută.

Volkswagen Passat 111

O realizare foarte importantă permisă de noua platformă MQB este reducerea greutății cu 85 kg, comparat cu o versiune similară de la vechea generație. Alături de ampatamentul mărit, nivelul de confort este la un cu totul alt nivel. Trenul de rulare stardard reușește să ofere un echilibru perfect, fiind elastic, dar fără să permită un balans prea mare al caroseriei în viraje. Foarte important este și faptul că gradul de insonorizare a crescut, încât interiorul este foarte bine separat de zgomotele provenite la trecerea peste denivelări. Ținuta de drum este sigură, iar drumurile cu viraje scot în evidență o latură la care Passat nu excela până acum. Direcția este corect asistată în funcție de viteză, iar comportamentul dinamic este aproape lipsit de subvirare. Pentru cei care caută un răspuns mai sportiv există opțional și un sistem de direcție progresivă, care necesită doar 2,1 rotații ale volanului pentru o cursă completă, față de 2,75 în mod normal.

Volkswagen Passat 41

Propulsorul 2.0 TDI care a echipat modelul testat este deja cunoscut de la Golf și dezvoltă 150 CP și 340 Nm. Acesta utilizează tehnologia common-rail și are doi arbori de echilibrare, ce îi permit să funcționeze rafinat și aproape lipsit de vibrațiile specifice unui motor diesel. Pentru Volkswagen Passat, acest propulsor este unul corect, cu accelerații și reprize care permit limuzinei de clasă medie să realizeze depășiri fără prea mult efort. Puterea este dezvoltată liniar, rezervele de cuplu fiind bune chiar și la turații ridicate. În echiparea standard, acest motor este oferit cu o cutie manuală cu 6 trepte, dar mașina de test a fost echipată cu o cutie DSG cu 6 trepte, oferită opțional pentru 2.415 euro. Aceasta pare că a ajuns la maturitate, fiind mai fluentă în utilizare ca niciodată. Micile momente de ezitare aproape că au dispărut complet, fără să fie sacrificată viteza foarte bună de schimbare a treptelor.

În materie de tehnologie trebuie să amintim farurile cu tehnologie LED, care le înlocuiesc complet din gamă pe cele cu xenon. Acestea sunt oferite în două versiuni, cele de top, denumite High, fiind disponibile pentru 1.506 euro cu TVA. Foarte interesant este și sistemul de parcare automată cu cea mai nouă evoluție a sistemului Area View, care permite să vezi la 360 de grade în jurul mașinii, fiind posibilă chiar și schimbarea perspectivei de vizualizare. Tot la capitolul tehnologie de ultimă oră încadrăm și sistemul Traffic Jam Assist, care permite conducerea autonomă până la o viteză de 60 km/h, cu opriri, porniri și menținerea automată pe centrul benzii de circulație. Astfel, ambuteiajele vor fi parcurse mult mai confortabil.

 

Volkswagen Passat – Trafic Jam Assist / Conducere autonomă în aglomerație

Sistemul Trafic Jam Assist de la Volkswagen se bazează pe trei sisteme esențiale: Lane Assist (care menține mașina pe banda selectată), Adaptive Cruise Control (care menține distanța cerută față de automobilul din față) și cutia DSG (care permite sistemului să frâneze și să accelereze la orice viteze fără intervenția șoferului). Sistemul funcționează la viteze de sub 60 km/h și menț­ine automat mașina pe centrul benzii pe care rulează și la distanța cerută față de mașina din față. Frânarea, accelerarea și virarea se fac complet automat. Pentru ca acest sistem să fie activ, este necesar ca șoferul să mențină mâinile pe volan, astfel el se dezactivează în baza unei atenționări prealabile.

Volkswagen Passat 11

 

Verdict

Noul Volkswagen Passat ridică ștacheta la un nivel greu de atins nu doar de rivalii tradiționali din segment, ci și de protagoniștii segmentului premium din clasa medie. Passat impresionează cu revoluția pe care a realizat-o la toate capitolele, de la platformă, la interior, la tehnologii utilizate și la motorizările foarte rafinate și eficiente.

 

[table id=517 /]

Adaugă un comentariu