Top 10 mașini de lux din ultimul deceniuÎn funcție de statut, buget și personalitatea fiecăruia, luxul poate lua foarte multe forme. De exemplu, mulți asociază luxul suprem cu Mercedes-Benz, fără să ia în calcul alternativele. În schimb, pentru cei mai prietențioși clienți de pe planetă, un Clasa S de 120.000 de euro poate juca cel mult rolul de taxi. Ei bine, pentru aceștia am adunat mașinile din acest top: cele mai luxoase mașini de serie produse în ultimii 10 ani.
Top 10 mașini de lux din ultimul deceniuÎn funcție de statut, buget și personalitatea fiecăruia, luxul poate lua foarte multe forme. De exemplu, mulți asociază luxul suprem cu Mercedes-Benz, fără să ia în calcul alternativele. În schimb, pentru cei mai prietențioși clienți de pe planetă, un Clasa S de 120.000 de euro poate juca cel mult rolul de taxi. Ei bine, pentru aceștia am adunat mașinile din acest top: cele mai luxoase mașini de serie produse în ultimii 10 ani.
Bentley ArnageProdus între 1998 și 2009 - timp în care a primit numeroase bunătățiri - Arnage a fost proiectat în perioada în care bentley și Roll-Royce aveau patronat comun, împărțind astfel aceeași platformă cu Silver Seraph. Inițial a folosit un motor V8 de origine BMW, ca mai apoi, odată cu preluarea mărcii de către cei de la VW, să adopte un V8 de 6,75 litri turbo.
Bentley ArnageProdus între 1998 și 2009 - timp în care a primit numeroase bunătățiri - Arnage a fost proiectat în perioada în care bentley și Roll-Royce aveau patronat comun, împărțind astfel aceeași platformă cu Silver Seraph. Inițial a folosit un motor V8 de origine BMW, ca mai apoi, odată cu preluarea mărcii de către cei de la VW, să adopte un V8 de 6,75 litri turbo.
Maybach 57 & 62Lansate cu mare fast în 2002, Maybach 57 și 62 se doreau cele mai luxoase mașini de serie din lume, devansând chiar și prestigioasele modele produse de Rolls-Royce și Bentley. Bazate pe platforma Clasei S din acea perioadă (W140), cele două erau disponibile în două versiuni de ampatament și aveau o echipare saturată de tehnologie. Cu toate acestea, Maybach nu s-a vândut nici pe departe la fel de bine precum rivalii britanici, iar debutul crizei economie din 2008-2009 l-a surprins într-o etapă în care imaginea mărcii devenise deja destul de prăfuită. Pierderile mari i-au făcut pe cei de la Merecdes-Benz să decidă închiderea brandului ca marcă de sine stătătoare și transformarea acestuia într-o versiune ale modelelor de lux din gama Mercedes.
Maybach 57 & 62Lansate cu mare fast în 2002, Maybach 57 și 62 se doreau cele mai luxoase mașini de serie din lume, devansând chiar și prestigioasele modele produse de Rolls-Royce și Bentley. Bazate pe platforma Clasei S din acea perioadă (W140), cele două erau disponibile în două versiuni de ampatament și aveau o echipare saturată de tehnologie. Cu toate acestea, Maybach nu s-a vândut nici pe departe la fel de bine precum rivalii britanici, iar debutul crizei economie din 2008-2009 l-a surprins într-o etapă în care imaginea mărcii devenise deja destul de prăfuită. Pierderile mari i-au făcut pe cei de la Merecdes-Benz să decidă închiderea brandului ca marcă de sine stătătoare și transformarea acestuia într-o versiune ale modelelor de lux din gama Mercedes.
Rolls-Royce GhostBazat pe platforma Seriei 7 (F01), Ghost se dorește o alternativă mai compactă și mai realistă la modelul Phantom. Prezentat în 2009 la Shanghai, acesta fost precedat în 2011 și de o versiune cu ampatament majorat. Deși împarte cam 20% dintre componente cu nava-amiral BMW, Ghost are o suspensie pneumatică mult mai complexă - atât de sensibilă încât „simte” dacă unicul pasager al banchetei s-a mutat de pe o parte pe cealaltă și ajustează amortizarea în consecință. Propulsia este asigurată de un V12 biturbo, care dezvoltă 570 CP și 780 Nm, cuplat la o transmisie automată ZF cu 8 rapoarte. În 2014 a trecut printr-o restilizare, primind faruri Full-LED și alte câteva modificări discrete, atât pe-afară, cât și la interior.
Rolls-Royce GhostBazat pe platforma Seriei 7 (F01), Ghost se dorește o alternativă mai compactă și mai realistă la modelul Phantom. Prezentat în 2009 la Shanghai, acesta fost precedat în 2011 și de o versiune cu ampatament majorat. Deși împarte cam 20% dintre componente cu nava-amiral BMW, Ghost are o suspensie pneumatică mult mai complexă - atât de sensibilă încât „simte” dacă unicul pasager al banchetei s-a mutat de pe o parte pe cealaltă și ajustează amortizarea în consecință. Propulsia este asigurată de un V12 biturbo, care dezvoltă 570 CP și 780 Nm, cuplat la o transmisie automată ZF cu 8 rapoarte. În 2014 a trecut printr-o restilizare, primind faruri Full-LED și alte câteva modificări discrete, atât pe-afară, cât și la interior.
Bentley Continental Flying SpurDerivat din coupéul Continental GT, Flying Spur este cea mai accesibilă limuzină din gama Bentley. Ajunsă la a doua generație, prestigioasa limuzină s-a bucurat de un succes imens, fiind o victimă a propriului succes, pentru că numărul mare de exemplare care circulă în toată lumea o face să nu mai pară atât de exclusvistă. Prima generație a fost disponibilă exclusiv cu motorul W12 de la VW, însă noul model oferă și oțiunea unui V8 de 4,0 litri cu dublă supraalimentare.
Bentley Continental Flying SpurDerivat din coupéul Continental GT, Flying Spur este cea mai accesibilă limuzină din gama Bentley. Ajunsă la a doua generație, prestigioasa limuzină s-a bucurat de un succes imens, fiind o victimă a propriului succes, pentru că numărul mare de exemplare care circulă în toată lumea o face să nu mai pară atât de exclusvistă. Prima generație a fost disponibilă exclusiv cu motorul W12 de la VW, însă noul model oferă și oțiunea unui V8 de 4,0 litri cu dublă supraalimentare.
Bentley MulsanneDeși moștenește același V8 de 6,75 litri folosit și de predecesorul său Arnage, Mulsanne promite să respecte normele de poluare Euro V și să nu-și mai oblige posesorul să facă un drum la pompă la fiecare 400 km. Acesta este prima navă-amiral Bentley proiectată integral in-house din ultimii 80 de ani, pentru că toate celelalte modele au fost bazate pe mecanica Rolls-Royce.
Clienții au la dispoziție o paletă de 114 culori exterioare, 21 de opțiuni de covorașe și 24 de texturi pentru tapițeria de piele. Din lista de echipamente opționale merită amintit sistemul audio Naim de 2200 W.
Bentley MulsanneDeși moștenește același V8 de 6,75 litri folosit și de predecesorul său Arnage, Mulsanne promite să respecte normele de poluare Euro V și să nu-și mai oblige posesorul să facă un drum la pompă la fiecare 400 km. Acesta este prima navă-amiral Bentley proiectată integral in-house din ultimii 80 de ani, pentru că toate celelalte modele au fost bazate pe mecanica Rolls-Royce.
Clienții au la dispoziție o paletă de 114 culori exterioare, 21 de opțiuni de covorașe și 24 de texturi pentru tapițeria de piele. Din lista de echipamente opționale merită amintit sistemul audio Naim de 2200 W.
Mercedes-Maybach S600 PullmanDupă ce Mercedes-Benz a luat decizia să îngroape marca Maybach, asta este cea mai luxoasă limuzină germană pe care banii o pot cumpăra. Mult spațiu, mult lux, multă tehnolgie. Știe cineva o rețetă mai bună?
Mercedes-Maybach S600 PullmanDupă ce Mercedes-Benz a luat decizia să îngroape marca Maybach, asta este cea mai luxoasă limuzină germană pe care banii o pot cumpăra. Mult spațiu, mult lux, multă tehnolgie. Știe cineva o rețetă mai bună?
Aston Martin Lagonda TarafDezvoltată inițial doar pentru publicul din Orientul Mijlociu, Lagonda Taraf va ajunge și pe Bătrânul Continent. Va fi produsă într-o serie limitată de 200 de unități, asamblate manual la uzina Aston Martin din Gaydon, Warwickshire, unde s-a născut și One-77.
Aston Martin Lagonda TarafDezvoltată inițial doar pentru publicul din Orientul Mijlociu, Lagonda Taraf va ajunge și pe Bătrânul Continent. Va fi produsă într-o serie limitată de 200 de unități, asamblate manual la uzina Aston Martin din Gaydon, Warwickshire, unde s-a născut și One-77.
Range RoverPentru cei care vor să se bucure de luxul suprem și când merg la vânătoare, Range Rover este alegerea. Iar noua versiune SVAutobiography prezentată anul acesta la Salonul Auto de la New York este atât de exclusivist încât își merită din plin titlul de „Rolls-Royce pentru off-road”.
Range RoverPentru cei care vor să se bucure de luxul suprem și când merg la vânătoare, Range Rover este alegerea. Iar noua versiune SVAutobiography prezentată anul acesta la Salonul Auto de la New York este atât de exclusivist încât își merită din plin titlul de „Rolls-Royce pentru off-road”.
Rolls-Royce Phantom SerenityDacă Phantom este cea mai luxoasă mașină din lume, atunci Serenity este noua referință a opulenței pe patru roți. Această ediție specială a modelului Phantom Extended Wheelbase are un interior îmbrăcat în mătase naturală, personalizat cu inserții din lemn de bambus, cireș afumat și pietre semiprețioase.
Rolls-Royce Phantom SerenityDacă Phantom este cea mai luxoasă mașină din lume, atunci Serenity este noua referință a opulenței pe patru roți. Această ediție specială a modelului Phantom Extended Wheelbase are un interior îmbrăcat în mătase naturală, personalizat cu inserții din lemn de bambus, cireș afumat și pietre semiprețioase.
PapamobilulDacă mașinile de lux țin de statut, aceasta este „cea mai cea” dintre toate. Nu degeaba și-a comandat una și Dennis Rodman.
PapamobilulDacă mașinile de lux țin de statut, aceasta este „cea mai cea” dintre toate. Nu degeaba și-a comandat una și Dennis Rodman.
PapamobilulDacă mașinile de lux țin de statut, aceasta este „cea mai cea” dintre toate. Nu degeaba și-a comandat una și Dennis Rodman.