ÎN ACEST SEGMENT E MEREU LOC DE MAI BINE: BILSTEIN pregăteşte service-urile pentru piaţa în continuă creştere a sistemelor pneumatice

Cu toate că suspensiile clasice cu arcuri de oţel încă domină piaţa, suspensiile pneumatice îşi croiesc drumul din segmentul de nişă în piaţa globală. Aproape 20 la sută dintre clienţi au ajuns să îşi comande între timp Mercedes C-Class cu suspensie pneumatică, pe când la Volvo acest procentaj ajunge chiar şi la 70 la sută', explică Frank Nestroi, Director de Vânzări BILSTEIN, responsabil de Germania, Austria şi Elveţia. 'Suspensiile pneumatice nu mai ţin de mult strict de clasa de lux, ci reprezintă fără îndoială o piaţă în creştere'. Dezvoltarea în această direcţie atrage câteva provocări pentru service-uri, deoarece BILSTEIN le oferă nu doar componente de înaltă calitate, cum ar fi modulele cu pernă de aer din gama B4, pernele de aer din gama B3 şi compresoarele din gama B1, ci şi informațiile necesare.

Datorită bunei pregătiri, acurateţei şi sistematizării, sistemele pneumatice reprezintă o modalitate interesantă de a câştiga noi clienţi şi de a realiza marje atractive de profit. Acest lucru reiese din cifrele de vanzări actuale din domeniul auto conform cărora afacerile independente vor avea de a face în viitor mult mai des cu maşini cu sisteme pneumatice.

Aproape toate sistemele pneumatice îşi vor pierde etanşeitatea la un moment dat, mai devreme sau mai târziu.  

Chiar şi în cazul maşinilor de generație mai veche, comune pentru service-urile independente, numeroase modele au fost dotate între timp cu sisteme pneumatice de suspensie. De exemplu, pe lângă modelele mai vechi de Mercedes S-Class, figurează şi modelele combi din clasa de mijloc în cazul cărora puntea spate a fost dotată cu perne de aer. În decurs de aproximativ 10 ani parcurgerea a 150.000 km sau mai mult va deveni mai degrabă o regulă decât o excepţie, parcurgerea acestei distanţe presupunând în medie 75 milioane procese de compresie şi decompresie. In aceste condiții, după un anumit număr de kilometri, aproape toate suspensiile pneumatice cedează, deoarece perna devine poroasă în timp şi nu mai este etanşă, caz în care se impune înlocuirea.

În cazul suspensiilor pneumatice se folosesc două modele diferite în funcţie de tipul de construcţie: pernele de aer BILSTEIN B3, care vin separat, şi modulele cu pernă de aer din gama B4. Acestea sunt fabricate întotdeauna la nivel de calitate OE, sunt 100% piese noi şi reprezintă înlocuitorul ideal în cazul apariţiei unui defect. Pe lângă acestea, trebuie luate în calcul compresoarele potrivite din gama B1, deoarece lipsa de etanşeitate a pernei nu este singura cauză de apariţie a defectelor. Toate piesele de schimb livrate de BILSTEIN în segmentul sistemelor pneumatice au fost verificate minuţios pentru a asigura o compatibilitate perfectă cu diferitele tipuri de maşini şi sunt de aceeaşi înălţime cu originalul,  iar în ceea ce priveşte dinamica, siguranţa în timpul şofatului şi confortul sunt identice cu cele originale.

Nu toate pernele de aer, de la toți producătorii, sunt identice cu cele originale – pe site-ul nostru www.bilstein.com/luftfeder găsiţi toate informaţiile importante despre diferitele sisteme şi aflaţi informații practice pentru montarea şi demontarea acestora. Puteţi face acest lucru şi accesând canalul nostru YouTube: www.youtube.com/user/BILSTEINde.

Având in vedere informațiile de mai sus, nu putem fi de acord cu recondiţionarea pieselor componente vechi, din cadrul unui sistem pneumatic,  care ne ademenesc cu un aşa-zis preţ mai avantajos. În cazul acestora se înlocuieşte doar perna de aer, nu şi amortizorul cu supapa electromagnetică de control integrată, ceea ce poate conduce la apariția de probleme în scurt timp. Pe altă parte, anumiţi ofertanţi de piese de schimb, dezafectează pur şi simplu supapa electronică de control (o componentă esențială şi sofisticată),  aceasta nemaiavând nici un rol.

BILSTEIN acoperă lipsa de informații

Deoarece în trecut service-urile independente aveau de a face aproape în exclusivitate doar cu suspensii clasice, cu arcuri din oţel, acestea nu au suficientă experienţă cu sistemele pneumatice, motiv pentru care au apărut anumite temeri legate de aceste sisteme pneumatice. Aceste temeri sunt însă total nefondate, dacă se ţine cont de anumite reguli fundamentale.

Din acest motiv BILSTEIN livrează la toate componentele sale şi instrucţiuni detaliate de montaj şi pune în acelaşi timp la dispoziţia clienţilor săi și videoclipuri de montaj: www.youtube.com/user/BILSTEINde. Service-urile interesate primesc consultanţă la faţa locului cu privire la campaniile de vanzări BILSTEIN. În plus, concernul are şi diverse oferte de şcolarizare pe tema suspensiilor, care includ şi o parte practică. Cine se informează atât de bine nu mai prezintă aproape nici un risc să deterioreze pernele de aer în timpul montajului şi nici nu mai trebuie să meşterească ore întregi la o suspensie. Cu acest mic suport din partea BILSTEIN, service-urile au o alternativă şi au astfel şansa de a se informa şi a câştiga mai mult în contextul unei pieţe aflate în permanentă creştere și dezvoltare. Un lucru este  cert: dotarea maşinilor cu sisteme pneumatice de suspensie va creşte în viitor.

www.bilstein.com

www.facebook.com/bilstein.de

 

 

taguri
Adaugă un comentariu