Ce trebuie să ai în vedere dacă îți deschizi o firmă de curierat

Tocmai a trecut Black Friday și ai văzut iar cum îți întârzie coletele, pentru că firmele de curierat nu fac față comenzilor. Deci, este clar că un business în această zonă ar trebui să fie un succes, destul de repede. Dacă ai fondurile necesare pentru a intra în afaceri și o firmă de curierat ți se pare o idee bună, iată ce trebuie să ai în vedere.

Alege mașinile ținând cont de particularitățile afacerii

În momentul în care ai stabilit ce tip de marfă vei rula cu flota auto, vei decide și cu câte mașini vei începe și tipul autovehiculelor. Apoi, caută cea mai bună variantă de finanțare pentru mașinile tale. Ai în vedere casco auto pentru ele, ca să fii asigurat pentru orice fel de incident, cu atât mai mult cu cât, dacă una sau mai multe mașini devin nefuncționale, acest lucru te poate scoate din afaceri.

Când alegi flota de mașini, ai în vedere să fie modele fiabile, care rezistă la folosirea intensă și care consumă cât mai puțin în condiții de trafic intens. Respectă toate reviziile, pe care ideal este să le faci în service-uri autorizate, ca să primești garanție și ca să te asiguri că eventualele reparații sunt făcute de profesioniști.

Ai grijă la cum îți alegi angajații

În primul rând, trebuie să fie șoferi cât mai buni, pentru că principala lor îndatorire va fi să ducă în siguranță marfa din punctul A în punctul B. Apoi, e de preferat să fie comunicativi, pentru că vor interacționa direct cu cei cărora le vor livra marfa.

Mai este absolut necesar să ai și un departament de suport care să rezolve cât mai eficient toate solicitările care vor veni de la clienți, pentru că de acest lucru va depinde reputația ta, și, implicit, cât vei rezista pe piață.

Pentru că găsirea angajaților potriviți este mereu o provocare, cel mai bine ar fi să externalizezi această operațiune, mai ales pentru că o firmă de profil va reuși să găsească mult mai repede angajații care să se potrivească profilului stabilit de tine. 

Fă o analiză de piață și stabilește cu ce furnizori poți colabora

Chiar dacă este un pas pe care este firesc să îl faci înainte de a pune afacerea pe picioare, acesta trebuie să rămână un aspect pe care să-l ai în vedere permanent, pentru că poate fi principalul pilon de creștere a businessului tău. 

Pe lângă magazine online, care ar putea fi parteneri de cursă lungă, nu neglija nici variante de genul transporturi recurente pentru diferite firme, în funcție de necesitățile acestora. Spre exemplu, poți livra săptămânal materialele care se folosesc într-un atelier de croitorie sau poți duce zilnic cele necesare pentru cafeteriile din clădirile de birouri. 

O afacere în domeniul curieratului poate fi o idee foarte bună, datorită cererii crescute din piață, dar și faptului că este una pe care o poți porni destul de ușor și o poți crește rapid. Totul ține de o flotă de mașini fiabile și de angajații potriviți.

Sursa foto: shuttersorck

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu generali.ro

Adaugă un comentariu