Ce este esențial în alegerea antigelului potrivit?

Aprobarea de către producătorul unei mașini este cel mai important atribut al unui antigel, fiind rezultatul unui proces îndelungat și a multor teste. Dezvoltatorii GLYSANTIN® – primul antigel patentat în lume și cel mai vândut în Europa – ne explică de ce lucrează alături de producătorii de automobile încă din faza de proiectare a motorului și de ce este acest lichid atât de important.

 

Experții în antigel de motor/lichide de răcire din cadrul BASF lucrează de mulți ani alături de departamentele de ingineri de la cei mai mari producători auto pentru că, atunci când se dezvoltă un motor, nimic nu e lăsat la voia întâmplării. Procesul începe cu proiectarea unui model virtual. Apoi, se realizează machete de testare pentru a stabili detaliile finale înaintea realizării primului prototip funcțional. Dezvoltatorii GLYSANTIN® sunt deja implicați în majoritatea acestor pași, pentru că singura posibilitate de a dezvolta un produs de calitate, care să aibă aprobarea producătorului mașinii, este să cunoști cu exactitate cerințele.

 

De ce e important ca antigelul să fie aprobat, nu doar recomandat, de producătorii de motoare auto?
 

De ce suntem atât de preocupați de aprobarea antigelului? „Pentru că, dacă nu ar trece prin întregul proces de aprobare, ar fi imposibil ca antigelul să-i ofere motorului protecția optimă’, subliniază Harald Dietl, Technical Expert Automotive Fluids, Fuel and Lubricant Solutions, BASF SE. „Gândiți-vă că niciun motor nu seamănă cu altul, de aceea e foarte important că putem lucra îndeaproape cu cei care le produc pentru a putea observa problemele și a găsi rapid soluții, încă din faza de proiectare a motorului’.

 

În faza inițială a dezvoltării unui motor, specialiștii de la ambele companii împărtășesc idei și informații și definesc împreună cerințele și provocările. Un antigel GLYSANTIN® este supus la aproximativ 30 de teste diferite în fabrica producătorului de motoare. Dacă este necesar, se efectuează și teste pe flote, rezultatele acestora fiind analizate pe larg de experții ambelor părți. Atunci când un nou motor este proiectat de la zero, acest proces de aprobări poate dura până la cinci ani. Chiar și atunci când se aduce o „mică’ îmbunătățire a seriei modelului, de regulă procesul durează cam doi ani, iar costul testării antigelului poate ajunge la 1.000.000 de euro.

 

Motoarele au nevoie de un strat de protecție la interior. Doar produsele aprobate, de calitate, o pot oferi.

 

Protecția la îngheț este doar una dintre funcțiile îndeplinite de GLYSANTIN®. Per ansamblu, rolul său este acela de a proteja motorul în orice condiții și a preveni coroziunea. Mulți utilizatori subapreciază importanța antigelului. Motoarele moderne au nevoie de mai mult decât o simplă protecție împotriva temperaturilor înalte sau foarte scăzute. În plus, au nevoie de un strat de protecție la interior și doar produsele aprobate, de calitate, o pot oferi.

 

GLYSANTIN® oferă protecție triplă – împotriva coroziunii, a supraîncălzirii și a înghețului. E ideal pentru orice motor și tip de vehicul, deoarece asigură funcționarea pe termen lung a sistemului de răcire a motorului.

 

Testele pentru aprobări au devenit din ce în ce mai complexe

 

„Micșorarea motorului e unul dintre cele mai importante trenduri în industria auto, scopul fiind acela de a îmbunătăți eficiența instalând un motor mai suplu și mai ușor, care să aibă putere la fel de mare, dacă nu mai mare, decât înainte’, explică Ralf Strauss, Technical Expert on Automotive Fluids, Fuel and Lubricant Solutions BASF SE. Producătorii de mașini folosesc aliaje noi și diverse materiale inovatoare pentru a obține acest efect. Toate acestea îi influențează munca lui Ralf Strauss din moment ce diversele produse din portofoliul GLYSANTIN® trebuie să răspundă la cerințe diferite. Pe vremuri, aluminiul era folosit doar în locuri în care nu se încălzea foarte tare. Astăzi am ajuns să avem chiar și motoare integrale din aluminiu’, menționează Ralf Strauss. Pentru a putea oferi antigel de calitate, testarea permanentă și aprobarea sunt obligatorii. Fiecare produs are durata sa de viață, astfel că lansăm pe piață o nouă versiune a GLYSANTIN® la fiecare 3-5 ani’. Asta înseamnă multă muncă și colaborare continuă cu inginerii implicați în proiectarea și producerea motoarelor. Această colaborare ne ajută să previzionăm trenduri și să ne pregătim pentru cerințe care urmează să apară peste câteva luni sau chiar ani. Spre exemplu, obișnuiam să derulăm teste la temperaturi de 88 de grade Celsius, astăzi temperaturile au crescut însă până la 115 grade Celsius, menționează Strauss. Fluxul de căldură sau, cu alte cuvinte, cantitatea de căldură pe care trebuie să o disperseze un antigel aproape că s-a dublat. Iar asta necesită teste și mai complexe.

 

„Der Schutz-Garant

 

Ce poate fi mai bun decât originalul? Nimic – e singurul răspuns pe care îl putem da la această întrebare. Când ne referim la GLYSANTIN®, răspunsul e cu atât mai corect din 3 motive. Unu, produsele GLYSANTIN® sunt utilizate la prima alimentare a autovehiculelor, atunci când acestea ies de pe linia de producție. Doi, antigelul a fost inventat acum mai bine de 85 de ani de către cercetătorii BASF și prin urmare are toate motivele să se intituleze original’. Trei, dacă există vreun sinonim pentru antigel în cel mai popular Dicționar Explicativ German (Duden German dictionary), acesta e GLYSANTIN®.

 

Distribuitorii GLYSANTIN® în România:

 

BASF SRL / Agent al BTC Europe GmbH
Șoseaua Pipera nr. 43, 014254 București, România
Tel: +40 722 677 396
Fax: +40 21 5299-099
Email: [email protected]
Website: https://www.btc-europe.com/

AUGSBURG INTERNAȚIONAL IMPEX SRL
Autostrada București-Pitești, șoseaua de Centură nr. 5-6
077040 Chiajna, România, Tel: +40 21 3050 600; Fax: +40 21 4043-108
Email: vânză[email protected]
Website: www.augsburg.ro

STAR LUBRICANTS SRL
Str. Traian Vuia nr. 89, 400387 Cluj-Napoca, România
Tel: +40 264 410 895
Fax: +40 264 410 548
Email: [email protected]
Website: www.starlubricants.ro

Adaugă un comentariu