Joburi în Iași: De fapt ce ai de făcut dacă vrei să lucrezi în Social Media

Te-ai gândit ce ți-ai dori să faci și te atrage din ce în ce mai mult Social Media, mai cu seamă că stai toată ziua pe rețelele de socializare și ți-ai dat seama cum funcționează.

Ai văzut pe ofertele de joburi din Iași și nu numai o sumedenie de locuri de muncă în acest domeniu și ai fi tentat să încerci. Dar nu prea șții dacă te potrivești și ce ar trebui să faci, concret, dacă ai avea un job din această branșă.

Înainte să pleci la drum, e bine să te informezi. O căutare după cuvântul cheie Social Media' îți returnează o varietate de oportunități de carieră, din multiple domenii, în diverse companii.

Topul celor mai frecvente pozițîi care se regăsesc în anunțurile de job-uri este următorul:

  • Social Media Manager
  • Social Media Specialist
  • Online Manager
  • Head of Digital
  • Content Manager
  • Community Manager
  • Online PR Consultant
  • Web Copywriter
  • Social Media Director
  • Social Media Analyst

Principalele atribuțîi ale unui angajat în Social Media sunt managementul conturilor sociale, postarea și revizuirea de conținut, monitorizarea brandului și concurenței, derularea și monitorizarea campaniilor și managementul conversațiilor. În funcție de companie, pot exista și alte atribuții, dar asta vei afla la față locului.

Să le luăm pe rând și să vedem ce presupune fiecare:

Managementul conturilor sociale – acest lucru presupune monitorizarea și realizarea de conținut pentru paginile de companie sau brand pe rețelele sociale că Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Youtube, Pinterest etc.

Aceasta este, fără excepție, principala atribuție a unui job în social media. Un angajat în social media trebuie să îndeplinească procesul de monitorizare constant, să își cunoască publicul țintă, să evalueze modul în care se desfășoară comunicarea între companie și client/asociat/partener/sponsor.

Cel mai indicat este că o singură persoană să se ocupe de toate conturile pentru a există o unitate în ceea ce privește conținutul, adresarea sau regularitatea postării mesajelor.

Postarea și revizuirea de conținut – după ce îți stabilești cu atenție și exactitate publicul țintă, vine momentul să dai undă verde comunicării. Și pentru că îți cunoști în detaliu interlocutorul', mesajele vor fi neapărat personalizate, adaptate profilului companiei și, desigur, utilizatorului.

Vei fi nevoit să adaptezi același mesaj pentru fiecare dintre rețelele de socializare în parte, în funcție de specificul fiecăreia și de ceea ce utilizatorul se așteaptă să găsească acolo (imagini, materiale video, text de mai mici sau mai mari dimensiuni etc).

Monitorizarea brandului și concurenței – Un instrument util pentru acest procedeu este Facebrands.ro – romanian brands on Facebook, care îți permite să îți înscrii pagina de Facebook administrată în sistem și îți oferă topuri și insights detaliate despre paginile de Facebook la nivel național.

Cel mai important lucru este să șții în orice moment cum te poziționezi pe piață. Și, desigur, să îți cunoști compania și produsele.

Pentru a putea defini un public țintă și pentru a putea redacta mesaje personalizate, un specialist în Social Media trebuie să știe totul despre produsele/serviciile promovate.

Concurența ocupă și ea un loc important în atribuțiile angajatului în Social Media – trebuie să te raportezi corect la concurență, să îți îmbunătățești calitatea comunicării în funcție nu doar de trenduri, ci și de ceea ce fac cei din același domeniu cu ține.

Monitorizarea campaniilor – aici ai nevoie de cunoștințe de Facebook Insights – tool-ul de monitorizare a audienței oferit de Facebook, Facebook Ads Manager – care îți permite să realizezi și monitorizezi ad-urile în care investești de pe pagina ta de Facebook, și Google Analytics – cel mai complex tool de tracking al traficului pe site-ul tău.

Campaniile de promovare pot fi atât de complexe și diverse, încât fără niște instrumente de măsurare precise, nu ai putea afla niciodată impactul lor real.

Monitorizarea unei campanii se face încă din momentul planificării ei și se încheie o dată cu această. Este urmată de realizarea unui material de evaluare, care rezultă neapărat într-o lista cu informațîi cheie în funcție de care se va construi următoarea campanie. Acest mediu dinamic se învață și se stăpânește doar prin practică și doar din greșeli, deci nu te teme să experimentezi.

Managementul conversiilor – Hootsuits este un instrument complex care te poate ajuta în această direcție – poți avea un singur set de rezultate pentru toate paginile administrate de tine, în același loc. Rapoarte, date despre publicul țintă, rezultate – toate centralizate și securizate pe o singură platforma.

 

Nu vrei cu siguranță să țîi un discurs, ci să comunici cu publicul tău,, deci trebuie să te aștepți să primești feedback. Până la urmă, acesta este principalul beneficiu al mediului online – rapiditatea cu care circulă informația. Ține minte, însă, că publicul căruia i te adresezi așteaptă aproape întotdeauna un răspuns de la ține. Doar așa îl poți fideliza și ii poți demonstra că în spatele tastaturii nu se află un soft, un robot, ci o persoană, cu care se poate identifica.

 

O altă platforma foarte utilă este Zelist Monitor – care monitorizează bloguri, pagini ale celor mai populare rețele de socializare din România, publicații online și forumuri pentru că tu să fii la curent cu principalele discuții din mediul online din domeniul în care activezi sau care te interesează.

În ceea ce privește timpul petrecut la birou de un angajat în social media, lucrurile stau cât se poate de bine. 59% din timpul zilnic și-l petrece o persoană cu responsabilități legate de Social Media la birou. Acest lucru este influențat și de faptul că o mare parte dintre activități pot fi derulate din confortul propriei locuințe, în față unui laptop, cu o conexiune bună la Internet.

 

Adaugă un comentariu