Pariuri în motorsport? Un fenomen care ia amploare

Pariurile în motorsport au luat viteză și par de neoprit. Cotele uriașe pe care bookmakerii caselor de pariuri le stabilesc la fiecare cursă au devenit extrem de atractive pentru jucători.

Pentru pariori, o cursă din motorsport începe cu informațiile de la sesiunile / antrenamentele neoficiale, continuă cu prestațiile din calificări și se încheie duminica, după cursa propriu-zisă.

Cele mai accesate pariuri în motorsport sunt pe numele pilotului care va pleca în pole-position la un Grand Prix și pe câștigătorul cursei.  Statisticile arată faptul că în 50% din cazuri pilotul care a terminat pe primul loc sesiunea de calificări și implicit pornește în cursă de pe primul loc, reușește să iasă câștigător.  Mai ales că în calificări toți piloții au pornit de pe picior de egalitate, dar în cursă cel aflat în pole-position are evident un avantaj față de restul.

Dacă la o cursă (de orice fel) cu 20 de concurenți îți este oferit un pariu cu șanse de reușită de 50% ai plasa acel pariu? Cei mai mulți pariori ar face-o, dar chiar și așa unii tipsteri sau pariori specializați se feresc de astfel de pariuri pe favoriți deoarece cotele sunt uneori destul de mici.  Un alt exemplu constă în faptul că un comentator al competiţiei ar putea spune în timpul cursei că liderul se confruntă cu o anumită problemă la mașină și este nevoit să intre la boxe în tururile următoare. Dacă ai pariat pe el înainte de startul cursei, n-ar fi o idee rea să închizi pariul în cazul unui astfel de anunț sau să pui contră. Acum depinde și cât de serioasă pare problema; rămâne ca tu să hotărăști care este cea mai bună decizie. Dar dacă liderul abandonează pentru că pur și simplu iese în décor, atunci o astfel de situație nu prea aveai cum s-o anticipezi.

Se pare că piața pariurilor sportive a crescut de peste 4 ori în ultimii șapte ani, depășind în 2016 pragul de 1,5 miliarde de lei. Totul pe fondul scăderii interesului românilor față de jocuri precum Loto sau Bingo și expunerii acestora la zeci de reclame prin toate mediile de informare (TV, radio, presă scrisă etc.). Același studiu spune că vreo 5% din populație a ajuns să parieze constant pe rezultate din fotbal, motorsport,  baschet, tenis, box și chiar curse de câini.

Să nu uităm nici de dezvoltarea tehnologică, mai ales la capitolul „dispozitive mobile’. Poți paria de pe smartphone sau tabletă oriunde te-ai afla pe glob, așa că tentația te urmărește peste tot.

Adaugă un comentariu

Articole similare