Motorul diesel: sperietoare pentru clienți, miracol pentru producători

Motorul diesel nu a avut o viață tocmai ușoară în anii care s-au scurs de la debutul scandalului Dieselgate, în 2015. Avalanșa pusă în mișcare de scandalul de pe continentul american a transformat motorul diesel, foarte drag europenilor, de altfel, în inamicul public numărul unu.

Multe lucruri s-au schimbat de atunci, mulți producători au început o adevărată ofensivă a electrificării, iar în avangarda acestui trend se poziționează chiar Volkswagen, compania care a aplicat cunoscuta zicală „eu te-am făcut (celebru, în acest caz), eu te omor la propriu popularelor dieseluri. Și totuși, nimeni nu a abandonat hulitul motor diesel, care este încă văzut de mulți producători ca o componentă-cheie în lupta de a scădea emisiile de CO2.

Nimeni, cu excepția cumpărătorilor de mașini. Aceștia au reacționat moderat la scandalul Dieselgate, dar au fost mult mai vehemenți când s-au anunțat primele orașe care vor interzice circulația mașinilor cu motoare diesel în viitorul apropiat (Hamburg o face deja, dar doar pe un sector de drum limitat). Ponderea motorizărilor diesel în vânzările de mașini noi a scăzut accentuat de la începutul anului, ajungând la aproximativ o treime la nivel european. Situația se reflectă identic și în România, o țară care în trecut a înălțat catedrale motorului diesel și în care acum mai puțin de o treime din mașinile noi comercializate mai folosesc motoare cu aprindere prin compresie.

Cu toate acestea, producătorii auto continuă să investească în dezvoltarea motoarelor diesel. În fiecare lună apar unități diesel noi, curate, în care s-au investit miliarde, în fiecare lună discut cu oameni din industria auto care jură că dieselul are încă un viitor. Voi ce credeți, mai poate schimba cineva soarta dieselului?

    Marius says:

    Da, pt. diferenta (acum chiar mica) de consum la 100 de km.

    Alexandru says:

    Dieselul emite mai putin CO2 comparativ cu benzina. Particulele fine sunt problema

    Radu says:

    Este pentru a nu stiu cata oara cand se demonstreaza lumii intregi ca presa este de fapt cea mai mare putere a lumii. Forta de manipulare a informatiei face ca omul sa devina un simplu instrument in noianul de interese economice ale marilor puteri ale lumii. Faptul ca rapoartele referitoare la emisii erau falsificate se stia la nivelul tarilor europene inca din 2009-2010 cand cateva publicatii din Marea Britanie (e adevarat nu de top) au scris despre felul in care se falsificau datele. S-a publicat metoda, dar nu s-au dat nume de companii, desi acestea se stiau. Dar ? … a interesat pe cineva ? Europenii s-au facut ca nu vad gunoiul de sub pres si au mers mai departe. Cine avea tupeul sa infrunte VW ? A fost nevoie de americani, care la momentul oportun pentru industria auto americana, sa scoata pe piata un raport in acest sens.
    Cati dintre cumparatori au rabdare sa citeasca rapoarte ale unor organizatii independente ? E suficient sa citeasca un titlu de senzatie (gen “Masinile diesel vor fi interzise…”) fara sa se mai oboseasca sa citeasca si corpul articolului in care autorul elucubreaza pe baza de pareri personale, mai putin pe date furnizate de industria de profil.
    DIn pacate, paradoxal, in era tehnologiei individul a devenit tot mai superficial multumindu-se sa se “hraneasca” cu senzationalul furnizat de presa fara sa aprofundeze ceea ce citeste.
    Marile concerne investesc in continuare miliarde in dezvotarea motorului diesel, care se dovedeste a fi, totusi, mai putin poluant… (v. Euro 6d-TEMP)
    De asemenea, cand se vorbeste despre poluare, toata lumea se refera la noxele pe care un autoturism le emana in atmosfera. Vi se pare ca bateriile sunt mai putin poluante ? Care e gradul de poluare al planetei daca e sa ne gandim la faptul ca pentru fabricarea acestora se folosesc minereuri de metale rare, care sunt extrase din mine si care pentru a putea fi utilizate sunt supuse unor procese chimice complexe generatoare de poluare chimica si mari consumatoare de energie ? Ce vom face peste ani cu milioanele de baterii care vor iesi din uz ? Le vom recicla ??? ha, ha, ha…. Nu suntem in stare sa reciclam eficient bateriile AAA, darmite milioane de baterii auto ….
    Si aici inchidem cercul… poluarea motoarelor diesel va fi “parfum de levantica” pe langa poluarea generata de utilizarea bateriilor auto… parerea mea…

    decebal says:

    Dieselul este bun doar pe camp! In oras nu are ce cauta , mai ales in Romania unde nu se respecta cheltuielile si verificarile repetate ce necesita o masina diesel !Da , poate se polueaza pt o masina electrica , dar e o solutie de moment care curata orasele de poluare . Cine nu poate sa vada in asamblu vine cu tot felul de motive subiective . Nu mergeti pe fenta lor!

Adaugă un comentariu