Euro 7 va forța producătorii să-și modifice toate motorizările

Uniunea Europeană se pregătește să impună restricții și mai dure odată cu adoptarea normei de poluare Euro 7. Producătorii vor fi nevoiți să electrifice tot.

Citește și:

Volkswagen Touareg V8 TDI este cu mult mai puțin poluant decât limita impusă de UE

Emisii fără penalități: cât de mult poluează anvelopele?

Mai sunt patru ani până la introducerea noii norme de poluare, Euro 7, însă Uniunea Europeană face de pe acum demersuri în această direcție. Euro 7 va intra în vigoare în 2025 și va obliga indirect producătorii să recurgă la hibridizarea completă a gamei.

Recent, Comisia Europeană (CE) a solicitat un studiu privind emisiile de noxe actuale, iar rezultatul indică valori ale emisiilor (obținute prin teste în condiții de trafic real) de 2,1 ori mai mari decât cele rezultate din testele WLTP.

Pentru Euro 7, Comisia Europeană își propune ca aceste două rezultate să aibă valori similare. Testarea în condiții reale de trafic (Real-Driving Emissions, sau RDE) va fi, de asemenea, standardizată, dar va avea loc într-un mediu care să simuleze cât mai bine drumurile publice.

Cu toate că nu interzic producătorilor să mai vândă motorizări clasice, non-electrificate, noua cerință îi va obliga să recurgă la hibridizarea gamei, fie și prin versiuni mild hybrid.

Norma Euro 7 va fi „pregătită’ însă prin următoarea etapă Euro 6 (6d) care va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2021. Pentru a se încadra în această normă, o mașină va trebui să aibă valori RDE de maximum 1,5 ori mai mari decât cele obținute în testele WLTP.

Adaugă un comentariu