top 5 off-road
top 5 off-road
5. Nissan X-TrailNoua generație a lui Nissan X-Trail nu mai este atât de mult orientată spre performanțele din teren accidentat precum au fost vechiile modele. Totuși, Nissan a păstrat câteva caracteristici care fac din X-Trail un model potent în teren accidentat de dificultate medie. Însă ceea ce ne interesează în acest articol este și motorul diesel 1.6 dCi de 130 CP care promite un consum de doar 5,3 l/100 km pentru versiunea 4x4. Prețul? În echiparea Acenta cu tracțiune integrală, X-Trail costă 30.590 euro cu TVA.
5. Nissan X-TrailNoua generație a lui Nissan X-Trail nu mai este atât de mult orientată spre performanțele din teren accidentat precum au fost vechiile modele. Totuși, Nissan a păstrat câteva caracteristici care fac din X-Trail un model potent în teren accidentat de dificultate medie. Însă ceea ce ne interesează în acest articol este și motorul diesel 1.6 dCi de 130 CP care promite un consum de doar 5,3 l/100 km pentru versiunea 4x4. Prețul? În echiparea Acenta cu tracțiune integrală, X-Trail costă 30.590 euro cu TVA.
4. Land Rover Discovery SportNoul Discovery Sport este modelul care înlocuiește în gama Land Rover vechiul Freelander. Alături de noul design foarte stilat, SUV-ul compact al producătorului britanic continuă tradiția de modele foarte capabile în teren accidentat pe care a propus-o de-a lungul timpului marca Land Rover. Cu motorul de bază, dieselul eD4 de 2,2 litri și 150 CP, Discovery Sport are un consum mediu de doar 4,5 l/100 km, absolut incredibil pentru un asemenea SUV, ce poate acomoda chiar și șapte locuri la interior.
4. Land Rover Discovery SportNoul Discovery Sport este modelul care înlocuiește în gama Land Rover vechiul Freelander. Alături de noul design foarte stilat, SUV-ul compact al producătorului britanic continuă tradiția de modele foarte capabile în teren accidentat pe care a propus-o de-a lungul timpului marca Land Rover. Cu motorul de bază, dieselul eD4 de 2,2 litri și 150 CP, Discovery Sport are un consum mediu de doar 4,5 l/100 km, absolut incredibil pentru un asemenea SUV, ce poate acomoda chiar și șapte locuri la interior.
3. Suzuki JimnyChiar dacă nu mai este la prima tinerețe, micul Jimny este cu adevărat impresionant când vine vorba de performanțe în teren accidentat. Din acest punct de vedere, SUV-ul celor de la Suzuki este unul dintre cele mai bune astefel de modele, indiferent cu ce este comparat. Are o gardă la sol mare, reductor, console scurte și este foarte ușor. În cea mai ieftină versiune, Jimny costă exact 15.000 de euro cu TVA și are un motor pe benzină de 1,3 litri și 85 CP. Consumul mediu este de 7,1 l/100 km.
3. Suzuki JimnyChiar dacă nu mai este la prima tinerețe, micul Jimny este cu adevărat impresionant când vine vorba de performanțe în teren accidentat. Din acest punct de vedere, SUV-ul celor de la Suzuki este unul dintre cele mai bune astefel de modele, indiferent cu ce este comparat. Are o gardă la sol mare, reductor, console scurte și este foarte ușor. În cea mai ieftină versiune, Jimny costă exact 15.000 de euro cu TVA și are un motor pe benzină de 1,3 litri și 85 CP. Consumul mediu este de 7,1 l/100 km.
2. Dacia DusterDacia Duster nu mai are nevoie de nicio prezentare. SUV-ul românesc are însă calități veritabile în teren accidentat unde se descurcă mai bine decât onorabil. Garda la sol este suficientă, cutia are o etajare foarte scurtă pentru treapta întâi pentru a înlocui reductorul, iar cursa suspensiei este lungă. Cu motorul diesel 1.5 dCi de 110 CP și tracțiune integrală, Duster are un preț de plecare de 16.100 euro cu TVA și un consum mediu de de doar 5,2 l/100 km.
2. Dacia DusterDacia Duster nu mai are nevoie de nicio prezentare. SUV-ul românesc are însă calități veritabile în teren accidentat unde se descurcă mai bine decât onorabil. Garda la sol este suficientă, cutia are o etajare foarte scurtă pentru treapta întâi pentru a înlocui reductorul, iar cursa suspensiei este lungă. Cu motorul diesel 1.5 dCi de 110 CP și tracțiune integrală, Duster are un preț de plecare de 16.100 euro cu TVA și un consum mediu de de doar 5,2 l/100 km.
1. Jeep RenegadeSurprinzător de mic, Jeep Renegade are doar 4,23 metri lungime. Cu grila radiatorului tipică Jeep și aripile evazate, acesta are un aer impresionant și în același timp rustic. În special în versiunea Trailhawk, Renegade debordează de caracter. Aceasta dispune de o gardă la sol mărită (210 mm față de 175 mm pentru Renegade 4×2 și, respectiv, 198 mm la versiunea 4×4 standard) și capabilități în teren accidentat îmbunătățite, cu un unghi de atac de 30 de grade și unghiul de degajare de 34 de grade. Ca motorizări, avem trei unități pe benzină (1.6 l/110 CP, 1.4 MultiAir/140 CP și 1.4 MultiAir/170 CP) și trei dieseluri (1.6 l/120 CP, 2.0 MultiJet/140 CP și 2.0 Multijet/170 CP), toate din portofoliul Fiat. Jeep Renegade Trailhawk strălucește în off-road, fiind echipat cu un sistem de tracțiune permanentă cu reductor „Jeep Active Drive Low“ și un mod adițional pentru sistemul Selec-Terrain, optimizat pentru mersul pe pietre. Unic la versiunea Trailhawk este, de asemenea, sistemul Hill Descent Control. Pentru versiunile cu tracțiune integrală „civile“, sistemul asigură un răspuns rapid la schimbările de aderență și un diferențial central care poate fi blocat pentru un raport fix.
1. Jeep RenegadeSurprinzător de mic, Jeep Renegade are doar 4,23 metri lungime. Cu grila radiatorului tipică Jeep și aripile evazate, acesta are un aer impresionant și în același timp rustic. În special în versiunea Trailhawk, Renegade debordează de caracter. Aceasta dispune de o gardă la sol mărită (210 mm față de 175 mm pentru Renegade 4×2 și, respectiv, 198 mm la versiunea 4×4 standard) și capabilități în teren accidentat îmbunătățite, cu un unghi de atac de 30 de grade și unghiul de degajare de 34 de grade. Ca motorizări, avem trei unități pe benzină (1.6 l/110 CP, 1.4 MultiAir/140 CP și 1.4 MultiAir/170 CP) și trei dieseluri (1.6 l/120 CP, 2.0 MultiJet/140 CP și 2.0 Multijet/170 CP), toate din portofoliul Fiat. Jeep Renegade Trailhawk strălucește în off-road, fiind echipat cu un sistem de tracțiune permanentă cu reductor „Jeep Active Drive Low“ și un mod adițional pentru sistemul Selec-Terrain, optimizat pentru mersul pe pietre. Unic la versiunea Trailhawk este, de asemenea, sistemul Hill Descent Control. Pentru versiunile cu tracțiune integrală „civile“, sistemul asigură un răspuns rapid la schimbările de aderență și un diferențial central care poate fi blocat pentru un raport fix.
1. Jeep RenegadeSurprinzător de mic, Jeep Renegade are doar 4,23 metri lungime. Cu grila radiatorului tipică Jeep și aripile evazate, acesta are un aer impresionant și în același timp rustic. În special în versiunea Trailhawk, Renegade debordează de caracter. Aceasta dispune de o gardă la sol mărită (210 mm față de 175 mm pentru Renegade 4×2 și, respectiv, 198 mm la versiunea 4×4 standard) și capabilități în teren accidentat îmbunătățite, cu un unghi de atac de 30 de grade și unghiul de degajare de 34 de grade. Ca motorizări, avem trei unități pe benzină (1.6 l/110 CP, 1.4 MultiAir/140 CP și 1.4 MultiAir/170 CP) și trei dieseluri (1.6 l/120 CP, 2.0 MultiJet/140 CP și 2.0 Multijet/170 CP), toate din portofoliul Fiat. Jeep Renegade Trailhawk strălucește în off-road, fiind echipat cu un sistem de tracțiune permanentă cu reductor „Jeep Active Drive Low“ și un mod adițional pentru sistemul Selec-Terrain, optimizat pentru mersul pe pietre. Unic la versiunea Trailhawk este, de asemenea, sistemul Hill Descent Control. Pentru versiunile cu tracțiune integrală „civile“, sistemul asigură un răspuns rapid la schimbările de aderență și un diferențial central care poate fi blocat pentru un raport fix.