VW Golf R de 310 CP: Arzător de inimi și de anvelope

Noul VW Golf R ne arată cât de exuberant poate fi un hot-hatch. Primul test drive cu noul model.

O singură literă poate să facă o diferență enormă. Este irelevant să punem această problemă, de exemplu, între „capă’ și „clapă’, însă apariția unui R în denumirea celui mai răspândit automobil compact de fabricație germană schimbă radical situația. Golf R este cu totul altceva decât Golf, în general. Vorbim despre o bestie de 310 CP, al cărei cuplu motor ajunge la 400 Nm. Propulsorul său turbo de 2,0 litri rezolvă accelerațiile de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 s, în timp ce viteza maximă se ridică la 250 km/h.

Un pachet opțional Performance, care va fi disponibil la toamnă (include frâne mai capabile), va adăuga câte ceva la prestațiile mașinii (viteză maximă de 267 km/h, 270 km/h în cazul versiunii break Variant). O mică diferență de preț va face diferența între modelele cu două portiere și cele cu patru, iar un sistem de evacuare furnizat de Akrapovic, fabricat din titan, va fi propus opțional.

Așadar, cât de fioros este acest Golf pe drum? Înainte de toate, este stăpân pe situație. Cei 10 CP în plus față de cazul predecesorului nu se simt în vreun fel anume, dar cei 20 Nm se manifestă oarecum sesizabil pe undeva, pe la jumătatea plajei de turație. Pe circuit, îmbinarea de agilitate și stabilitate se dovedește a fi uimitoare. Modificările de sarcină laterală pot fi generate într-o manieră mai incisivă bruscând volanul, ceea ce va determina un impuls asupra punții din spate, tocmai bun pentru a așeza mașina pe traiectoria dorită.

VW Golf R

Cutia DSG reacționează mai rapid la noul Golf R. În ansamblu, rezultă impresia unei agilități superioare față de a lui Audi S3 (comparabil tehnic). Cu prețul cum stăm? Acesta se apropie de 40.000 de euro, dar rămâne una dintre cele mai bune oferte la acest nivel, realmente ridicat, de performanțe.

VW Golf R DSG: Pe scurt

Ce ne place: Frânare impresionant de stabilă.

Ce nu ne place: Evacuarea opțională este scumpă.

Factorul wow: Este cel mai performant Golf.

Public-țintă: Iubitorii vitezei cu buget pe măsură.

VW Golf R DSG: Date tehnice

Motor L4, turbo, benzină, transversal față • Cilindree 1984 cmc • Putere max. 310 CP/5500 rpm • Cuplu max. 400 Nm/2000 rpm • Viteză max. 250 km/h • 0–100 km/h 4,6 s • Transmisie integrală/cutie DSG cu 7 trepte • Rezervor 55 l • L/l/h 4263/1799/1465 mm Portbagaj 343–1233 l Masă proprie 1505 kg • Consum mediu 7,0 l/100 km • Emisii CO2 160 g/km • Preț de la  38.892 euro

 

 

Finanțare prin Porsche Leasing: avans 6.536 euro fără TVA, rată 362 euro fără TVA

Rata PERFECT LEASING calculată pentru VW Golf R, preț 32.682 euro fără TVA, durată 48 luni, avans 20%, 10.000 km/an, volum finantat 26.146 euro, dobândă fixă EUR 5,39%, DAE 6,49%, fără asigurare CASCO. Oferta se supune unor termene și condiții.

Verdict
Golf R se arată a fi o idee mai agil față de predecesorul său. Asta nu neapărat datorită motorului mai puternic cu 10 CP, meritul fiind mai degrabă al rafinării comportamentului dinamic. Discurile ceramice tentează, deopotrivă, ca imagine și eficiență.

Adaugă un comentariu